Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › How to "Direct-flow air-intake system"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 15:08 #17222421
Voorwoord
Wij = Marcus en TonWij gaan binnenkort starten met het omkeren van ons luchtfilterhuis. Jerk heeft mij gevraagd om een how to te maken. Bij deze de eerste opzet. :thumbup
De eerste foto’s
Wat heb je nodig:
-Luchtfilterhuis van een Astra 1.9 cdti. Motorcode Z19DT
-Bocht 90 gr. binnendiameter 70 mm
-Verloopbocht 90 gr. binnendiameter 70>60 mm
-Aluminium koppelstuk buitendiameter 70 mm L=75 mm
-Bocht 90 gr. binnendiameter 19 mm (2 stuks)
-Slang recht binnendiameter 19 mm L=0,5 meter
-Aluminium koppelstuk buitendiameter 19 mm L=75 mm (3 stuks)De foto’s van het plaatsen volgen nog.
13 juni 2010 om 15:50 #17687259leg eens uit, wat is hier zo bijzonder aan, ?
zijn het niet alleen blauwe slangen ipv de originele of mis ik iets?
13 juni 2010 om 18:59 #17687260origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
leg eens uit, wat is hier zo bijzonder aan, ?zijn het niet alleen blauwe slangen ipv de originele of mis ik iets?
Afgezien v/d silicone slangsels is de luchtaanvoerroute
geheel anders en korter naar de turbo wat resulteerd in
een beter op het gasgeven reageren en iets koelere lucht
omdat de “crossover” zo weggelaten kan worden.
Leuk idee , ik mis alleen de luchtmassameter op de
foto , maar dat is een detail.
Eh , en de silicone slang is in 1 stuk voorgevormd
incl. de carterafzuiging te koop bij Klasen motorsport.
13 juni 2010 om 19:43 #17687261leg eens uit, wat is hier zo bijzonder aan, ?
zijn het niet alleen blauwe slangen ipv de originele of mis ik iets?
Zo is die origineel:
Eh , en de silicone slang is in 1 stuk voorgevormd
incl. de carterafzuiging te koop bij Klasen motorsport.
Ja, dat klopt. Maar bij Klasen motorsport zijn we €40,- meer kwijt. :hmmz
En met een vaste slang heb je geen speling.
Nu kunnen we de slangen zelf passend maken en eventueel combineren met een gesloten blow-off systeem. Zie gesloten blow-off ;)Kosten tot nu toe:
Luchtfilterhuis op de sloop €40,-
Silicone slangen e.d. €134,-13 juni 2010 om 19:56 #17687262Tot op dit moment goed bezig Ton en Marcus :thumbup
Ik zal het topic weer hoog vast zetten en hopen dat er snel updates zullen volgen :thumbup
13 juni 2010 om 20:47 #17687263Goed bezig hoor :thumbup, we hebben meer van dit soort ondersteunende
projecten nodig , zijn altijd makkelijk om op terug te vallen.En de slang van Klasen is maar een idee dat het zo ook kan (in 1X)
En hij is trouwens ook voor de 80mm lmm bedoeld (LEH)
groet Marcel13 juni 2010 om 21:23 #17687264:wub i love “how to’s”
@Ton ik hoop zeer binnenkort maar ja tijd gebrek he:agentgreetz Marcus
21 juni 2010 om 17:39 #17687265Update,
Afgelopen weekend T stuk gemaakt.
Het aluminium koppelstuk buitendiameter 19 mm heb ik in tweeen gezaagd.
In het aluminium koppelstuk buitendiameter 70 mm heb ik een gat van 19 mm geboord.
Vast gemaakt met een 2C epoxylijm. Zie foto’sNu nog even tijd zoeken om alles te monteren. Wordt vervolgd. :D
22 juni 2010 om 18:50 #17687266Nice!
29 juni 2010 om 19:33 #17687267ziet dr goed uit dat t-stuk :agent
is dat een 1.9 cdti box??
thnx voor de link naar m’n “gesloten bov” topic :thumbup30 juni 2010 om 06:04 #17687268origineel gepost door DEEF
ziet dr goed uit dat t-stuk :agent
is dat een 1.9 cdti box??
thnx voor de link naar m’n “gesloten bov” topic :thumbupDank je. :wors
Ja, is een luchtfilterhuis van een Astra 1.9 cdti. Motorcode Z19DT.
Graag gedaan. ;)3 juli 2010 om 20:15 #17687269Daar ben ik weer:
Ik had hem helemaal klaar maar de motor viel iedere keer weer terug naar 500 toeren. Kwam er later achter dat het T-stuk van de LMM verkeerd om zat. Ik heb alles in oude staat terug gezet. Als wij meer tijd hebben gaan we weer een poging wagen.
Ik heb wel foto’s gemaakt:22 augustus 2010 om 11:03 #17687270okey, dus je LMM stop je zo in het manchet van de CDTI box? klem er omheen en klaar?
Ziet er goed uit.
24 augustus 2010 om 15:36 #17687271origineel gepost door tijgetje57
okey, dus je LMM stop je zo in het manchet van de CDTI box? klem er omheen en klaar?Ziet er goed uit.
Yep, past ook op de CDTI box. ;)
25 augustus 2010 om 06:27 #17687272Het is gelukt. Gisteravond lekker bezig geweest. Twee maal Direct-flow air intake ingebouwd. Bij Marcus en mijzelf.
Het T stuk met LMM in de juiste richting geplaatst. De bedrading hebben we logehaald om iets meer ruimte te maken. Daarna bekabeling weer ingewikkeld en in kabelgoot weggewerkt.
Nog wat foto’s
En alles draait weer als een zonnetje ;)
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
25 augustus 2010 om 21:29 #17687273:wors mooie foto;s Ton vooral die knappe vent:wub:wub
:afro:thumbup:thumbup:thumbup4 september 2010 om 17:32 #17687274ziet dr goed uit :thumbup
grote garage hebben jullie :o6 september 2010 om 15:25 #17687275origineel gepost door DEEF
grote garage hebben jullie :oDaar zijn we erg blij mee met zo’n parkeergarage :P Eerste 3 uur gratis. ;)
13 september 2010 om 16:10 #17687276Ziet er goed uit.
En merk je duidelijk verschil?17 september 2010 om 07:45 #17687277Persoonlijk vind ik hem beter/soepeler rijden. Ik had daarvoor al mijn voorkat vervangen. Maar met deze aanpassing lijkt het net weer iets beter.
Het verschil is minimaal. Maar alle kleine beetjes helpen en het ziet er stoer uit. :agent17 september 2010 om 09:11 #17687278Ziet er goed uit hoor! En een ideale plek om te sleutelen, lekker de ruimte :D
Is dat T-stuk ook ergens te koop of moet je dat altijd zelf fabriceren?
17 september 2010 om 13:03 #17687279origineel gepost door Vipertjegts
Ziet er goed uit hoor! En een ideale plek om te sleutelen, lekker de ruimte :DIs dat T-stuk ook ergens te koop of moet je dat altijd zelf fabriceren?
T-stuk was niet te koop en daarom zelf gemaakt. Is goed te doen.
18 oktober 2010 om 21:42 #17687280Hoop dat je het niet erg vind dat ik in jullie garage parkeer als ik bij de Mediamarkt moet zijn:vertagking:
Goed bezig!:thumbup
19 oktober 2010 om 21:12 #17687281:afro nee tuurlijk niet JIJ mag dat wel:P
6 februari 2011 om 10:02 #17687282heb ook deze set op mijn opc heb deze compleet gekocht bij mtech en voel ook het verschi ik zal waarschijnlijk wel iets meer betaald hebben ook
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.