How to…. deurpanelen demonteren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum How to…. deurpanelen demonteren

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 189)
  • Auteur
    Berichten
  • #17366411
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hoi iedereen,

      Kan iemand mij vertellen hoe ik de lampen van mijn middenconsole (verwarming, etc.) moet vervangen? Zou deze graag willen vervangen door blauwe LED’s omdat mijn originele half kapot zijn. Zit wel met een manuele aanjager, dus geen airco laat staan ECC-module :D

      Grtz Seth

      #17366412
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009


        is het zon paneeltje 1 geheel kachel en boven de radio?

        dan moet je namelijk gewoon een blind knopje eruit halen, dan kan je onder paneeltje komen en lostrekken.

        Erwin

        #17366413
        gekeihoofd
          Lid sinds:
          17 August 2010

          is het zon paneeltje 1 geheel kachel en boven de radio?

          dan moet je namelijk gewoon een blind knopje eruit halen, dan kan je onder paneeltje komen en lostrekken.

          Let wel op!! Lostrekken betekend waarschijnlijk breken!! Ik heb dit zelf ook voor handen gehad. Er van uit gaande dat de LEDjes niet meer vervangen hoeven te worden; heb ik het frontje er in gelijmd met een lijmpistool (warmte/lijmpatronen).

          Grts Martin

          #17366414
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            @Erwin1987 wrote:


            is het zon paneeltje 1 geheel kachel en boven de radio?

            dan moet je namelijk gewoon een blind knopje eruit halen, dan kan je onder paneeltje komen en lostrekken.

            Erwin

            Ja het is zo’n paneeltje maar dan in het lelijk zwart en niet in het mooi wortelnoot hout zoals bij jou :D Waar heb jij die van jou trouwens gehaald? Kan ik die ook in het aluminium bestellen?

            Grtz Seth

            #17366415
            Erwin1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2009

              ebay.nl

              en ja ik heb nog nooit een paneeltje kapot gemaakt en hij is er al best vaak afgeweest.

              Erwin

              #17366416
              gekeihoofd
                Lid sinds:
                17 August 2010

                @Erwin1987 wrote:

                ebay.nl

                en ja ik heb nog nooit een paneeltje kapot gemaakt en hij is er al best vaak afgeweest.

                Erwin

                Mijn paneeltje was helemaal poreus/bros geworden en brak vrij makkelijk.

                #17366417
                Erwin1987
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2009

                  ja dan is het klote.

                  Erwin

                  #17366418
                  erosnl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2006

                    [/quote]

                    Ja het is zo’n paneeltje maar dan in het lelijk zwart en niet in het mooi wortelnoot hout zoals bij jou :D Waar heb jij die van jou trouwens gehaald? Kan ik die ook in het aluminium bestellen?

                    Grtz Seth[/quote]

                    Ja hoor ook in het grijs van een sport edition

                    dit is die van mij maar ik heb een sport edition :thumb

                    gr erik

                    #17366419
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Bij een Sport Ed. hoort ook een grijze telleromlijsting (te zien op bovenstaande foto, en op onderstaande foto van de metamorfose van mijn auto:

                      oude:

                      nieuwe:

                      Willem

                      #17366420
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        LATEN WE HET HOW-TO TOPIC AUB GEBRUIKEN OM HOW-TO’S TE PLAATSEN

                        Anders wordt het wel heel moeilijk om een how-to te vinden.

                        Als je er vragen over hebt, kun je beter een quote kopieren in een nieuw aan te maken topic.

                        #17366421
                        D.J.R.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 June 2009

                          HOW-TO Contactslot vervangen Vectra b1 b2.

                          Cilinder vervangen.

                          Stap 1: Verwijder de plus kabel van je accu.
                          Stap 2:Demonteer boven en onder kappen.
                          3 schroefjes onderkap en 2 schroefjes achter je stuur.
                          Stap 3: Demonteer je stuur (is alles beter te bekijken)
                          Airbag zit vast met 2 torxs schroefjes aan de achterzijde van je stuur.
                          Borging van je airbag stekkertje los halen daarna stekker geheel verwijderen.
                          Vergeet niet stekkertje claxon of stuurbediening los te halen.
                          Borging ring achter de moer om buigen daarna moer eraf draaien.
                          Hopelijk zit je stuur niet te vast op de as anders poelie trekker gebruiken.
                          Stap 4: Verwijder je airbag lint/klokring 4 klipjes op de hoeken.
                          Stekkertje aan achterzijde ring ook los halen.
                          Stap 5: Kapje achter je airbag lint/klokring weg halen dmv 2 schroefjes.
                          Stap 6: Steek je sleutel in contactslot en draai deze op accu stand. sleutel moet recht tegen over een inkeeping staan van het contactslot.
                          Nu kan de blokkeringspal vrij lopen.
                          Stap 7: Pak een koploze spijker van 1,9mm x 39mm ongeveer.
                          Als het goed is zie je boven in linker kant een gaatje zitten.
                          Steek daar je koploze spijker in en duw het aan zodat de blokkering volledig word weg geduwd.
                          Tegelijk trek je aan de sleutel en als goed is heb je je cilinder er uit.
                          Stap 8: steek je sleutel nu in de nieuwe cilinder en draai hem weer in de stand als je het bij de oude gedaan hebt.
                          Cilinder kan er maar op 1 manier in.
                          Stap 9: Stuurslot blokkering naar beneden duwen met een platte schroeven draaier.
                          In het huis zie je achterin een blokkering zitten van je stuur slot.
                          Bij mij zat ie in de weg en heb hem naar beneden geduwd met een schroeven draaier.
                          Stap 10: Schuif nu je nieuwe cilinder het huis in en als goed is zit ie meteen goed als je je sleutel weer kan draaien.
                          Zo niet steek dan nog ff de spijker in het gaatje.
                          Kan zijn dat de stekker + binnenwerk aan de andere kant van stuurhuis er af moet.
                          Maar let op er komen contactjes en een veertje mee maar terug zetten valt mee.
                          Als je dat gedaan hebt zie je de pen van de cilinder dan is ie helemaal vrij.
                          Stap 11: Alles weer op bouwen als je de sleutel weer kan rond draaien.

                          Als er nog vragen zijn stuur me dan een mail dan help ik je verder.
                          Overigens 2 uurtjes werk.
                          Cilinder met code bij de VOD besteld 107,95.

                          Mvg Dirkjan

                          #17366422
                          Seth
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 September 2009

                            Kan iemand mij een How-to maken voor het demonteren van de paneel van de passagiersairbag? Erwin en wim: bedankt voor je info, heb nu 2 middenconsoles gekocht :thumb

                            Grtz Seth

                            #17366424
                            Seth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 September 2009

                              nobody?

                              #17366423
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                kijk eens een paar bladzijdes terug (pagina 3 ofzo ;))

                                en kijk een of je daar iets kan downloaden . . . van 100 of 200 mb ofzo ;)

                                #17366405
                                speaker
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 March 2007

                                  HOW2 : Travelassist monteren :

                                  Bij het inbouwen heb ik maar meteen even een paar foto’s gemaakt voor een how2-tje.

                                  Wat heb je nodig :

                                  1 travel-assist (of assistent) en een bodemplaat ( LET OP: die voor de Signum is anders dan voor de vectra )

                                  Verder heb je nodig :
                                  -Grondplaat :2319518
                                  -Afdekplaat :2319522, antracite (op verpakking staat: 13143574)
                                  -Moertjes :2064884 x5 (in 1 verpakking) (op verpakking staat: 11094425)
                                  -Busjes :169946 x4 (per stuk verpakt)(op verpakking staat: 13156257)
                                  -Torx schroeven :5169980 x 4 (per stuk verpakt) (op verpakking staat: 13157403)
                                  -Kabelset :6780156 (op de doos staat: 93160952)

                                  !! Er staan 2 bestel/onderdeel-nummers bij , de Opeldealer werkt meestal met de laatste nummers !!

                                  De installatie:

                                  Eerst zoek je , al drukkend op het tapijt bij de bank , naar 2 pennetjes.

                                  Als je die gevonden hebt teken je, met behulp van een mal, het gat af op het tapijt.

                                  Daarna trek je het kabeltje onder je tapijt door naar achteren. Ik heb een kleerhanger verbogen en die er onderdoor getrokken , met kabel en al.

                                  Daarna schroef je de stekker op de opstaande moertjes en klik je de afdekplaat er overheen.

                                  En zo ziet hij er uit als hij dicht geklapt is.

                                  Daarna kan je de kabel doortrekken naar de zekeringenkast links achterin. Haal zekering 26 er uit en plug deze in het zekeringenblokje , waar ook al een bijgeleverde zekering in zit.

                                  En plug het blokje in de plek van zekering 26.

                                  De bruine draad sluit je aan op een Massapunt. Bij de station zit deze onder de bodemplaat van de achterbak in het voorste opbergvak. ( Bij de Signum zit hij ergens links weg gewerkt )

                                  Het electrische gedeelte zit er op. Nu alleen nog de bevestingingspunten.

                                  Bij de station werkt het met haakjes oid. Bij de Signum met torxboutjes en busjes.
                                  De plek waar de busjes komen.

                                  De boutjes met busjes.

                                  En zo zitten ze gemonteerd.

                                  En zo werkt het :

                                  Schuif de onderplaat schuin tussen de busjes door.

                                  Doe hem nu naar beneden en klik hem in de plaat met de stekker. Hendel naar beneden!

                                  Schuif nu de koelbox zelf van voren naar achteren door de sleufjes van de onderplaat tot hij niet verder kan.
                                  En met je autosleutel zet je het slotje op slot ( anders wordt het een projectiel in geval van een ongeluk ! )

                                  Eindresultaat :

                                  #17366425
                                  Seth
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 September 2009

                                    HOW-TO Airbag eruit halen van de passagier.

                                    Omdat ik niets heb kunnen vinden van het demonteren van een airbag, heb ik maar even zelf geëxperimenteerd :)

                                    Benodigdheden:
                                    – Steeksleutel 10
                                    – Kruisschoevendraaier
                                    – Sterschroevendraaier maat 6

                                    Maak eerst je accu los en laat deze zo voor een kleine 2 uurtjes zodat je condensators echt wel leeglopen en je zo totaal geen risico loopt op een uitgeplofte airbag.

                                    Dan eerst je handschoenkastje losmaken. Die steekt vast met 4 kruisschroeven: 2 aan de binnenkant boven het handschoenkoffertje, 2 onderaan het handschoenkoffertje. Dan kan je deze er gerust uit halen.


                                    Nu zie je 3 sterschroeven die je cover van je airbag vasthouden. Draai deze er ook uit.

                                    Als je dit gedaan hebt kan je vanonder je airbagmodule nog eens 3 sterschroeven zien. Haal deze er ook uit.

                                    Er is nog wel een gele stekker met een oranje clips. Die moet je wel losmaken. Trek eerst de oranje clips naar je toe en duw hier dan op. Zo kan je die stekker losmaken.

                                    Pak je airbag vooraan vast en duw tegelijk onderaan je airbag hem er zo uit te nemen. :thumb

                                    Grtz Seth

                                    Terug in elkaar steken is uiteraard de omgekeerde volgorde maar dat is dus bij mij niet van toepassing :D
                                    Sorry voor de slechte kwaliteit foto’s maar had enkel mijn Nokia bij de hand. :angel

                                    #17366426
                                    Seth
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 September 2009

                                      How-to woofer aansluiten vanaf 0

                                      Omdat ik toch vrij veel de vraag krijg hoe je alles moet aansluiten etc. ga ik eens een (hopelijk :D) deftige how-to maken voor het aansluiten van je woofer vanaf 0 te beginnen.

                                      Benodigdheden:
                                      – 1x 5 meter rode kabel van 20-25 mm²*
                                      – 1x 2 meter zwarte/blauwe kabel van 20-25 mm²*
                                      – 2x 2 meter kabel van 20-25 mm²
                                      – 2x Kabelschoenen
                                      – 1x RCA-kabel met remote
                                      – 1x zekeringhouder
                                      – 1x zekering van 60 Amp**
                                      – 1x krimpkous
                                      – 1x monoblok-versterker
                                      – 1x woofer
                                      – 1x torksleuteltje maat 3,5
                                      – 1x torksleuteltje maat 2,5

                                      Werkwijze:

                                        1. Koppel je batterij af.
                                        2. Strip alle kabels van 20-25 mm² ongeveer 1 cm langs elke kant
                                        3. Bij je 5 meter rode draad neem je 1 gestripte kant en bevestig je hier een kabelschoen aan.
                                        4. Knip ongeveer 20 cm van je kabelschoen de kabel doormidden en strip ook beide uiteinde ongeveer 1 cm.
                                        5. Bevestig je zekeringhouder aan beide kanten van deze kabel.
                                        6. Bij je 2 meter massakabel neem je ook 1 gestripte kant en bevestig je hier een kabelschoen.
                                        7. Sluit je kabelschoen van je 5 meter rode draad om je + pool van je accu.
                                        8. Neem het andere uiteinde van die 5 meter draad en zoek waar je een gat vanaf de motorruimte naar binnen hebt om je kabel hier door te steken (meestal onder de parafaan)
                                        9. Trek de kabel door naar achter. Iedereen die ik ken trekt de kabel onder je instaplijst van bestuurderskant door naar achter.
                                        10. Bij je massakabel neem je de kant van de kabelschoen en die bevestig je bij de koffer ergens waar het massapunt is (meestal aan het linkerachterlicht)
                                        11. Nu nemen we de RCA-kabel, je ziet 2 tulp-aansluitingen en 1 klein dun draadje. Waarom dient dit stom dun draadje? Dit is de remote draad. Hier mag een kleine hoeveelheid stroom op (aftakken van de antenne) zodat je versterker een kleine continupuls krijgt die het nodig heeft om te mogen werken zodat deze niet heel je batterij leegzuigt als je auto uitstaat. Zonder deze draad werkt je versterker ook niet.
                                        12. Strip dit draadje ook ongeveer 1 cm.
                                        13. Dan neem je je antennedraad die achter de aansluiting van je radio zit. Deze knip je door en stript beide kanten. Dan neem je het dun draadje van je RCA-kabel en samen met een van de uiteinden draai je deze samen tot het 1 geheel vormt en het andere uiteinde van je antennekabel draai je er ook mee tussen zodat je 1 geheel krijgt.
                                        14. Werk dit mooi af met een krimpkous zodat deze niet meer loskomt en veilig is tegen schokken, …
                                        15. Steek nu je tulpkabels in de aux-out van je radio achteraan.
                                        16. Trek de RCA kabel door naar achter. Deze trek je dan door onder je instaplijst van de bijrijderszijde naar achter. Waarom niet langs bestuurderszijde? Tegengaan van ruis en storingen ;)
                                        17. Nu gaan we de versterker bezien. Deze heeft 5 aansluitingen: +12V, Massa en Rem maar ook speaker ‘+’ en ’–‘
                                        18. Steek je 20-25 mm² accukabel in de 12V-aansluiting
                                        19. Steek je 20-25 mm² massakabel in de massa-aansluiting
                                        20. Het dun draadje van je RCA-kabel die strip je ongeveer 1 cm en plooi je dubbel. Zo heb je een goede dikkere bevestiging.
                                        21. Steek die draad in de rem-aansluiting.
                                        22. Strip nu je 2 2 meterkabels van 25mm² langs beide kanten ongeveer 1 cm.
                                        23. Neem zo 1 kabel en die steek je in speaker ‘+’.
                                        24. Neem nu de 2e kabel en die steek je in speaker ‘-‘.
                                        25. Nu zie je de woofer. Deze heeft 2 schroefdoppen. Schroef de ‘+’ los (rood aangeduid)
                                        26. Steek nu de andere kant van je 2 meter kabel die van je versterker komt door het gaatje van je schroefaansluiting van je woofer en schroef deze terug DEFTIG vast.
                                        27. Schroef nu de ‘–‘ los.
                                        28. Steek nu de andere kant van je 2 meter kabel die van je versterker komt door het door het gaatje van je schroefaansluiting van je woofer en schroef deze terug DEFTIG vast.
                                        29. Controleer of je alles deftig hebt vastgestoken zodat geen kortsluiting veroorzaakt kan worden tijdens het rijden en zodat alles deftig werkt: Lange 12v-kabel van accu naar versterker, zekeringhouder, massakabel, remotekabeltje aan beide kanten, kabels van versterker naar woofer!
                                        30. Koppel je batterij terug aan.
                                        31. In je zekeringhouder (stap 5) moet nog een zekering gestoken worden anders gaat de boel niet draaien.
                                        32. Zet je contact op en zo je radio, Bij vele versterkers brandt een lampje als controle zodat je kan zien dat je versterker werkt. Doet je lampje het niet moet je eens naar de aansluitingen van de accu naar de versterker controleren, je zekering eens controleren (of deze niet gesprongen is), je massakabel controleren en vooral je remotekabel controleren.
                                        33. Bij je versterker zitten draaiknoppen aan om je gain etc in te stellen. Dit kan je best met 2 personen doen om zo het gewenste basseffect te bekomen. Dit is wel vrij tijdrovend.
                                        34. Bij sommige radio’s (Pioneer, Sony) kan je je subwoofer apart instellen. Doe dit ook! Bij radio’s zoals de mijne (Medion) die het niet kunnen (al zeggen ze van wel) moet je in je bass-, treble, instellingen zitten zoeken tot je het gewenste effect krijgt.

                                      * Dikte van je kabel hangt af van de sterkte van je woofer. Deze dikte wordt gebruikt voor 500 Watt RMS
                                      ** Amperage van je zekering hangt af van de sterkte van je woofer. Deze amperage wordt gebruikt voor 500 Watt RMS

                                      Grtz Seth

                                      #17366427
                                      sander2.5v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 April 2011

                                        HOW-TO Ramen laten sluiten tijdens vergrendelen van een Vectra B

                                        Dit kan op 2 manieren
                                        Door Safelock bedrading op Ramen bedrading aansluiten, door 2 keer op vergrendelen te drukken op je sleutel gaan de ramen dicht. Let wel op dat de functie, houd raam schakelaar even ingedrukt en raam sluit of opent helemaal, weg is op deze methode!! Best lastig als je er gewend aan bent…

                                        Of

                                        Door CV bedrading op ramen bedrading aansluiten, sluit de auto dmv sleutelgat of sleutel op afstand en de ramen sluiten mooi. Op deze manier sluiten de ramen ook als je de auto van binnen uit op slot doet!!
                                        Ik persoonlijk zou dus voor deze 2e optie gaan, als je je auto van binnenuit op slot wilt doen betekent dat je jezelf niet veilig voelt en dus mogen de ramen dan ook wel dicht!!

                                        1 – Verwijder je vloer mat (bestuurder) en demonteer het plastieke kapje bij je linkervoet

                                        2 – Nu zie je deze bedrading massa

                                        3 – Methode 1 (beter niet dus) moet je de Zwart-blauwe draad (Safe-lock) verbinden met de Bruin-Zwarte draad (Ramen)

                                        Methode 2(deze is beter dus) moet je de Bruin-rode draad (CV) verbinden met de Bruin-zwarte draad (Ramen).

                                        Hier zie je een plaatje met locaties van de 3 vershillende de draden let erop dat je er dus maar 2 nodig hebt en diegene die je moet hebben ligt aan de methode die je wilt!

                                        Verbind de draden door een kabeltje met speciale klipjes (te vinden bij elke automaterialen zaak) tussen de 2 draden (zie methode 1 of 2)te monteren. En als je het niet helemaal vertrouwt, dan kan je er ook nog een 5A zekeringetje tussen zetten!! Dan brand er zeker niks door..

                                        Dit is de kabel van safelock die je dus beter niet kan heebbeen met zo’n klipje:

                                        Kabel die je beter wel kan gebruiken van CV:

                                        En de kabel die je altijd nodig hebt van de ramen (let maar eventjes niet op het gewikkelde koperen draadje eromheen, dit was om te testen):

                                        Als je dit doet dan komt het wel goed!
                                        Bij mij werkt het als een zonnetje in ieder geval.

                                        Ik hoor het wel als er nog vragen zijn :thumb king:

                                        Groetjes,
                                        Sander

                                        #17366428
                                        Seth
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 September 2009

                                          Hey, prachtige how-to en niet moeilijk precies. Zou dit heel handig vinden want ik ben een Omega met die functie gewoon geweest.

                                          Ik denk dat ik voor optie 1 ga gaan omdat ik nogal veel per ongeluk met mijn elleboog op mijn deurpin zit. (slechte gewoonte)

                                          Dan moet ik (als ik het goed begrijp):
                                          1. De kabel zwart-blauw in 2 spiltten
                                          2. De kabel bruin-rood in 2 splitten
                                          3. Zwart-blauw met zwart-blauw verbinden
                                          4. Zwart-blauw met bruin-rood verbinden
                                          5. Bruin-rood met bruin-rood verbinden

                                          Klopt dit of slaag ik er ergens naast? Zo ja, begin ik er morgen direct na het werk aan :D

                                          Grtz Seth

                                          #17366429
                                          sander2.5v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 April 2011

                                            Beste Seth,
                                            Voor optie 1 hoef je alleen zwart-blauw te verbinden met bruin zwart!
                                            Dit kan doormiddel van een ander draadje te linken tussen die twee.
                                            Dat is de Safe-lock variant en dan sluiten de ramen door 2x op slot te drukken.

                                            Hoop dat je er wat aan hebt,
                                            Succes :thumb

                                            #17366430
                                            Seth
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 September 2009

                                              aah perfect makker. Morgen eerste werk wanneer ik thuis kom vant werk :wors

                                              #17366431
                                              Seth
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 September 2009

                                                Lukt niet :(

                                                Ik heb blauw-zwart mbv 2 stroomdiefjes verbonden met bruin-zwart en het doet niets.

                                                Als ik op slot doe en dan safe lock doen en blijf duwen gebeurd er niets.
                                                Als ik hem open doe dan brandt mijn achtermistlicht op maat van pinker :hmmz

                                                Weet niet of het verschil maakt of ik met een B1 rijdt…?

                                                Grtz Seth

                                                #17366432
                                                Seth
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 September 2009

                                                  Denk dat ik al weet wat ik fout gedaan heb:

                                                  Ik heb de zwart-bruine draad genomen en niet de bruin-zwarte.
                                                  Ik heb de blauw zwarte draad genome maar niet de juiste, er zijn er een stuk of 4.

                                                  Update: bruin-zwart gevonden, blauw-zwart niet. Ga dan wel aftakken van de knoppenbron en zien wat dat zegt :)

                                                  Grtz Seth

                                                  #17366433
                                                  sander2.5v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 April 2011

                                                    Seth, het is ook zwart met een blauw streepje hey!

                                                    #17366435
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Ik ben al een tijdje opzoek naar de mogelijkheid om bluetooth op mijn vectra 2006. ik heb er dvd90 inzitten alleen bluetooth ontbreekt. kan dit en wat zijn de kosten? Hoop dat iemand dit weet?
                                                      Groet Helmer

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 189)
                                                    • Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.