Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How to…. deurpanelen demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2011 om 10:41 #17366385
hijs is wel druk.
Erwin
6 februari 2011 om 11:01 #17366386Let overigens op de poets-fetish van deze man :jerry[/rquote]
Ik heb dat verhaal van die audio inbouw gelezen ,nou die gast die het voor hem heeft ingebouwd moet wel engelen geduld gehad hebben,als je leest dat de eigenaar zelfs het lakwerk ACHTER de bekleding telkens wil schoonpoetsen,dan zou ik als inbouwer denken :swear:swear:fy1:wtf F*ck off
6 februari 2011 om 12:04 #17366387volgens mij moet je voor dat je bij hem in huis komt je schoenen uit,sokken uitkloppen,voeten wassen/ontsmetten en daarna nog door een stoomcabine,schone kleren aan en je nagels knippen :jerry
wel een mooie astra trouwens:D
6 februari 2011 om 12:45 #17366388[rquote=1861420&tid=77060&author=vectra208v]volgens mij moet je voor dat je bij hem in huis komt je schoenen uit,sokken uitkloppen,voeten wassen/ontsmetten en daarna nog door een stoomcabine,schone kleren aan en je nagels knippen :jerry
wel een mooie astra trouwens:D[/rquote]
:jerry:jerry:jerry10 februari 2011 om 18:03 #17366389How to Vectra B1 achterraam er uithalen.
–
ik heb een how to gemaakt om dat ik toch bezig was met mijn ramen.
We beginnen bij de rechter achter deur.Uploaded with ImageShack.us
–
We halen alle afdek kapjes er af bij de rode cirkel,
Bij alle Gele cirkels zitten schroeven deze halen we ook weg.
Bij de blauwe Cirkel zit de raam hendel, achter de raam hendel zit een metalen veertje,
deze kan je weg halen door er met een doek langs te gaan, dan komt hij van zelf los.Uploaded with ImageShack.us
–
na dat alles los is kunnen we het deur paneel voorzichtig naar voren trekken,
tot dat alles los is LET OP begin bij de onderkant, want aan de boven kant gaat hij anders los
zodra alles aan de onder kant los is kunnen we het deur paneel naar boven schuiven,
dit kan wat stroef gaan een beetje frikken.Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
–
aan de rechter kant van de deur zit een klepje deze zit met twee druk klemmen vast onder de
rode cirkel.Uploaded with ImageShack.us
–
nu hebben we het deur paneel los. OP naar de volgende stap!Uploaded with ImageShack.us
–
aan de rechter kant zitten 2 schroeven deze kan je los halen met tork 30.Rode cirkelUploaded with ImageShack.us
–
Vervolgens kunnen we aan de buitenkant van de deur nog een klepje weg halen,
bij de rode cirkel zitten ook twee klemmetjes
en de sier strip (let wel op de sierstrip zitten aan weerszijde met 2 klemmetjes vast,
deze kunnen makkelijk af breken!!)Uploaded with ImageShack.us
–
Vervolgens kunnen we het raam rubber er uithalen, let wel op dat hij niet breekt.Uploaded with ImageShack.us
-dan kunnen we nu de metalen raam geleider er uithalen.
Uploaded with ImageShack.us
–
Vervolgens laat je het raam zakken en kan je het kantelen en zo er uitschuiven.Uploaded with ImageShack.us
ik hoop dat jullie er wat aan hebben, heb het met plezier gemaakt.
voor vragen kan je altijd terecht bij mij10 februari 2011 om 22:10 #17366390[rquote=1847571&tid=77060&author=Erwin1987] How to convert T.I.D to M.I.D
things you needM.I.D DISPLAY
WIPER STALK WITH BUTTONS TO CONTROL M.I.D
CONNECTOR PLUG FOR STALK IF YOURS IS NOT WIRED FOR IT (PLUG MAKES IT EASIER TO REMOVE STALK AT ANY TIME
FULLY WIRED YELLOW PLUG ( IF YOURS IS ONLY HALF WIRED AS MINE WAS )
A FEW LENGTHS OF WIREfirst of all , you need to remove steering cowling, air-vents ,light switch and speedo cluster
(i believe there is a how to on here somewhere)once you have your speedo assembly removed , you then need to remove the yellow shroud on your display plug this is done by cutting the small cable tie and then simply pulling it off
i then got the fully wired plug and removed the wires i needed to add ( i used a stanley knife to cut the plastic on the fully wired plug to keep the connectors intact )
you need to add the following wires to the following pins on your existing plug to trick the display into thinking that everything is okpin 13 Brown/Green Oil Level sensor needs to be Ground
pin 15 black/yellow brake lamp switch sensor needs to be ground
pin 16 black needs + 12v i wired this to pin 1 which is 12v battery
pin 17 green/white head/tail lamps sensor needs to be ground
pin 19 red/yellow brake lamp fail sensor needs to be ground
pin 20 brown blue coolant level sensor needs to be ground
pin 26 brown/yellow washer fluid sensor needs to be groundthe following wires need to be added to wire to the connector for stalk
Pin 21 R.Button (Brown/White ) – connect to wiper stalk extra plug. (White wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 22 F.Button (Brown/Red) – connect to wiper stalk extra plug. (Red wire)
you will need to extend this wire to reach
the last wire at plug needs to be earthed i believe its brownand the following wires need to added to enable the fuel functions etc
engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black) als je de zwarte kabelgeul boven je injectorrails open maakt zie je je injectors zitten hier moet je de 3e hebben vanaf distrubitie zijde hebben en daar de zwart/bruine kabel van.
you will need to extend this wire to reachand thats it , it sounds hard but once you get started it all seems to make sense, dont forget (YOU MUST NOT PUT YOUR KEYS ANYWHERE NEAR IGNITION WHILST STRIPPED)
Helaas in het engels maar dat kunnen de meeste hier wel.
Erwin[/rquote]
Iemand een idee hoe dit is bij een 2.2dti ivm verbruik?11 februari 2011 om 18:56 #17366391erwin1987, heb je van de hele ombouw misschien ook fototjes gemaakt ?
vind het wel kundig dat je dit omgebouwd heb.
dit lijkt mij ook wel wat.5 maart 2011 om 17:25 #17366392Vandaag mijn heldere achterlicht units vervangen voor donkere.
Benodigdheden 1 schroevedraaier en een dopsleuteltje 10 (geloof ik:P).
In de kofferruimte de paneeltjes waar je gevarendriehoek etc ligt links en rechts. Stekkertje ontgrendelen.
Drie draaiknoppen los.
Units er uit trekken aan de buitenkant.Nieuwe er in stekker aan sluiten draaiknoppen terug, beetje stellen en klaar.:afro
De set in de achterklep:
Achterklep bekleding alleen aan de onderkant los halen. 2 spreidnieten er uit wippen.
Schroefie voor handvat binnekant er uit halen en bekleding voorzichtig aan de onderkant los trekken aan beide kanten. ( nog al wat krach voor nodig)
Rubber doppen aan weerszijde lospeuteren en twee moertjes aan de buiten zijde en 1 aan de binne zijde losdraaien.
Stekkertje los en er uit duwen. Zit geklikt dus beetje door duwen.
Nieuwe er in en alles weer aanschroeven en klikken.
Safe driving Jurgen
9 maart 2011 om 15:10 #17366393[rquote=1847571&tid=77060&author=Erwin1987] How to convert T.I.D to M.I.D
things you needM.I.D DISPLAY
WIPER STALK WITH BUTTONS TO CONTROL M.I.D
CONNECTOR PLUG FOR STALK IF YOURS IS NOT WIRED FOR IT (PLUG MAKES IT EASIER TO REMOVE STALK AT ANY TIME
FULLY WIRED YELLOW PLUG ( IF YOURS IS ONLY HALF WIRED AS MINE WAS )
A FEW LENGTHS OF WIREfirst of all , you need to remove steering cowling, air-vents ,light switch and speedo cluster
(i believe there is a how to on here somewhere)once you have your speedo assembly removed , you then need to remove the yellow shroud on your display plug this is done by cutting the small cable tie and then simply pulling it off
i then got the fully wired plug and removed the wires i needed to add ( i used a stanley knife to cut the plastic on the fully wired plug to keep the connectors intact )
you need to add the following wires to the following pins on your existing plug to trick the display into thinking that everything is okpin 13 Brown/Green Oil Level sensor needs to be Ground
pin 15 black/yellow brake lamp switch sensor needs to be ground
pin 16 black needs + 12v i wired this to pin 1 which is 12v battery
pin 17 green/white head/tail lamps sensor needs to be ground
pin 19 red/yellow brake lamp fail sensor needs to be ground
pin 20 brown blue coolant level sensor needs to be ground
pin 26 brown/yellow washer fluid sensor needs to be groundthe following wires need to be added to wire to the connector for stalk
Pin 21 R.Button (Brown/White ) – connect to wiper stalk extra plug. (White wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 22 F.Button (Brown/Red) – connect to wiper stalk extra plug. (Red wire)
you will need to extend this wire to reach
the last wire at plug needs to be earthed i believe its brownand the following wires need to added to enable the fuel functions etc
engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black) als je de zwarte kabelgeul boven je injectorrails open maakt zie je je injectors zitten hier moet je de 3e hebben vanaf distrubitie zijde hebben en daar de zwart/bruine kabel van.
you will need to extend this wire to reachand thats it , it sounds hard but once you get started it all seems to make sense, dont forget (YOU MUST NOT PUT YOUR KEYS ANYWHERE NEAR IGNITION WHILST STRIPPED)
Helaas in het engels maar dat kunnen de meeste hier wel.
Erwin[/rquote]
even bezig geweest met het uitzoeken welke draad naar waar moet, Ik kom dus op het volgende neer,
Hierbij ga ik ervan uit dat de 3de draad van de schakelaar (bruin) aan de massa moet, Dus een massa gestuurde schakeling
Eerste is van gele MID naar grijze MID stekker
Tweede is van grijze MID stekker naar GELE MID stekker
10 maart 2011 om 13:22 #17366394Ik post deze ook even hier, altijd handig :
Ombouwen ruitenwissers Vectra B naar regelbare interval d.m.v. hendel en geel relais Omega :
[rquote=1879601&tid=89911&author=wim-v6]
OMBOUW BESCHRIJVING IN HET NEDERLANDS!!
letters staan op de rw hendel
1. Interval (regelbaar maken)
* knip de draad aan pin I (kan ook J zijn) door (zwart-geel)
** isoleer de zwart gele kabel aan de kabelboomzijde, deze wordt niet meer gebruikt* verbind de zwart witte van de extra stekker aan de zwartgele (I/J) van de hendel
* dan de zwartgele vanaf de extra stekker naar de zekering kast geleiden
* verbind deze kabel met PIN I van het omega relais (regelbaar)
2. ruitenwisser inschakeling bij ruiten sproeien (ivm ander relais moet dit ook aangesloten worden)
* zorg dat er een draad vanaf de wisserschakelaar pin W naar de zekering kast gaat.
* deze aan pin 53c van het omega relais maken.
3. verbinding van vectra relaishouder naar omega relais
(nr’s zijun pin nrs op de ralais)
vectra >> omega
87 >> 15
87a >> 31B
30 >> 53Bdan pin 31 omega relais aan massa leggen
Board Computer (MID)
stekker van de oude hendel over zetten, past namelijk niet op elkaar.
gewoon de kleuren aan houden
kan wel zijn dat de draden van de omega schakelaar bruin als bijkleur bevatten.
ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
vragen?? gewoon vragen he!!
tis niet moeilijk, kost wel tijd
Willem
[/rquote]
20 maart 2011 om 10:09 #17366395en hoe ziet z’n omega relais (regelbaar) er uit en waar kan ik die het beste halen. (sloop)
Dirkjan
22 maart 2011 om 21:48 #17366396[rquote=1847571&tid=77060&author=Erwin1987] How to convert T.I.D to M.I.D
things you needM.I.D DISPLAY
WIPER STALK WITH BUTTONS TO CONTROL M.I.D
CONNECTOR PLUG FOR STALK IF YOURS IS NOT WIRED FOR IT (PLUG MAKES IT EASIER TO REMOVE STALK AT ANY TIME
FULLY WIRED YELLOW PLUG ( IF YOURS IS ONLY HALF WIRED AS MINE WAS )
A FEW LENGTHS OF WIREfirst of all , you need to remove steering cowling, air-vents ,light switch and speedo cluster
(i believe there is a how to on here somewhere)once you have your speedo assembly removed , you then need to remove the yellow shroud on your display plug this is done by cutting the small cable tie and then simply pulling it off
i then got the fully wired plug and removed the wires i needed to add ( i used a stanley knife to cut the plastic on the fully wired plug to keep the connectors intact )
you need to add the following wires to the following pins on your existing plug to trick the display into thinking that everything is okpin 13 Brown/Green Oil Level sensor needs to be Ground
pin 15 black/yellow brake lamp switch sensor needs to be ground
pin 16 black needs + 12v i wired this to pin 1 which is 12v battery
pin 17 green/white head/tail lamps sensor needs to be ground
pin 19 red/yellow brake lamp fail sensor needs to be ground
pin 20 brown blue coolant level sensor needs to be ground
pin 26 brown/yellow washer fluid sensor needs to be groundthe following wires need to be added to wire to the connector for stalk
Pin 21 R.Button (Brown/White ) – connect to wiper stalk extra plug. (White wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 22 F.Button (Brown/Red) – connect to wiper stalk extra plug. (Red wire)
you will need to extend this wire to reach
the last wire at plug needs to be earthed i believe its brownand the following wires need to added to enable the fuel functions etc
engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black) als je de zwarte kabelgeul boven je injectorrails open maakt zie je je injectors zitten hier moet je de 3e hebben vanaf distrubitie zijde hebben en daar de zwart/bruine kabel van.
you will need to extend this wire to reachand thats it , it sounds hard but once you get started it all seems to make sense, dont forget (YOU MUST NOT PUT YOUR KEYS ANYWHERE NEAR IGNITION WHILST STRIPPED)
Helaas in het engels maar dat kunnen de meeste hier wel.
Erwin[/rquote]
alle check controls hangen aan massapunt, tog blijf ik de meldingen houden:s
Kan je die skippen met de hendel of?26 maart 2011 om 13:54 #17366397Vandaag heb ik de speakers in mijn achterdeur vervangen en meteen maar even een how-to gemaakt, omdat ik het nog niet voorbij heb zien komen voor de achterdeuren.
Het begin
We beginnen met het loshalen van de handgreep. Dit zit vast geklikt en aan de onderzijde ‘gehaakt’. Aan de bovenzijde kun je het beste beginnen. Wees voorzichtig, dat je het kunstof niet beschadigd!
Nu dien je twee torx-schroeven los te halen (Torx 20)
En twee schroeven aan de onderkant van de deur
Nu komt het meest lastige gedeelte: het verwijderen van de raamslinger. Het lastige zit hem in een borgveer die de slinger op z’n plaats houdt.
Ze de raamslinger naar boven. Maak een beetje ruimte door de bekleding wat naar achteren te drukken.
Voor het gemak heb ik er een schroevendraaier tussen gedaan.
Ik heb de veer verwijderd door een doek tussen de slinger en de deur te doen en die langzaam naar beneden te trekken aan de rechterkant. Zo bleef het haakje van de borgring in de doek haken en kon ik hem lostrekken. Heb geduld, dit is even lastig…
Oke, nu kunnen we het paneel van de deur halen. Hij zit alleen nog vast met plactic pennetjes. Begin aan de onderzijde en trek met gepast geweld het paneel naar je toe. Je kunt wel voelen waar de pennetjes zitten. Werk zo rondom. Haal als laatst de bovenkant los. Dit zit iets strakker.
Hier alvast een plaatje zodat je kunt zien waar die punten zitten (ik zie nu overigens dat de onderste twee uiteraard de gaten van de al eerder uitgedraaide schroeven zijn):
Vervolgens zit de kabel voor de deurverendeling nog vast. Deze moeten we nog loshalen.
Trek aan de kabel zodat het zwarte plastic stukje los komt. Nu heb je wat meer beweegruimte…
… en kun je de kabel er uit halen (is hetzelfde principe als de remkabel van een fiets)
Klaar!
Zorg bij het terugplaatsen dat je de borgveer al vast een stukje op de slinger hebt, dat scheel veel gepruts. Als je de slinger weer geplaatst heb, draai je hem even naar beneden en prutsmuts je de veer maar een klein zetje te geven en springt ie weer op z’n plaats.
26 maart 2011 om 14:03 #17366398Mooie how2.
Alleen kan je , als je het paneel los hebt qau boutjes, gewoon omhoog trekken , zodat het raamrubber ook mee komt. Dat is makkelijker en ook voor het terug plaatsen ! !26 maart 2011 om 18:23 #17366399Hee Peter, dankje!
Ik heb dit geprobeerd, maar volgens mij kan dit niet in een sedan. Ik meen een keer gehoord dat het paneel van een SW anders is als die van een sedan…? Had Jurgen het daar niet over?
Edit: Wat Peter zegt klopt inderdaad, je moet alleen even wat kracht zetten. Vaak be’j te bange!:angel
1 april 2011 om 16:37 #17366400Ik heb de gloeilampjes in het dashboard van mijn B1 vervangen voor blauwe LEDjes. Dit resultaat is verbluffend mooi en verkregen door de “How to” die ik hier gevonden heb. :wors
Nu wil ik ook nog graag de gloeilampjes van de bediening van de ventilator vervangen voor blauwe LEDjes. Is hier een “How to” van?
En kom ik in de problemen met de kleuren blauw en rood van de knoppen in combinatie met het blauwe schijnsel van de LED’s? Mij is namelijk opgevallen dat de combinatie blauwe LED’s niet goed gaan met de kleur rood op de tellerplaat. De kleur rood wordt totaal onzichtbaar.Alvast bedankt!!
Grts Martin1 april 2011 om 21:34 #17366401Ik heb het vanmiddag gedaan. Rood wordt inderdaad grijzig blauw, maar verder ziet het er wel mooi uit.
Howto:
– Met een grote platte schroevendraaier de afdekplaat loswippen vanaf de zijkanten.
– lampjes (3 stuks, bovenhoeken en middenboven) kun je er zo uittrekken. Enige lastige is dat de knoppen in de weg zitten. Met een tangetje moet dit echter gemakkelijker gaan. Mij is het zonder tang gelukt met veel gepriegel.
– Ik had kant en klare leds. Deze druk je zo op de plek van de oude gloeilampjes. Even testen of ze het doen, zo niet omdraaien.
– afdekplaat weer op de plek drukken.Bij het gebruik van een tang in plaats van vingers is het 1 minuut werk.
2 april 2011 om 11:36 #17366402[rquote=1905243&tid=77060&author=gerbenp]Ik heb het vanmiddag gedaan. Rood wordt inderdaad grijzig blauw, maar verder ziet het er wel mooi uit.
Howto:
– Met een grote platte schroevendraaier de afdekplaat loswippen vanaf de zijkanten.
– lampjes (3 stuks, bovenhoeken en middenboven) kun je er zo uittrekken. Enige lastige is dat de knoppen in de weg zitten. Met een tangetje moet dit echter gemakkelijker gaan. Mij is het zonder tang gelukt met veel gepriegel.
– Ik had kant en klare leds. Deze druk je zo op de plek van de oude gloeilampjes. Even testen of ze het doen, zo niet omdraaien.
– afdekplaat weer op de plek drukken.Bij het gebruik van een tang in plaats van vingers is het 1 minuut werk.[/rquote]
:wors Thanx!! Ik had dit ook al geprobeerd; maar durfde geen kracht te zetten omdat ik niet zeker wist of ik goed zat.Ik ga het snel proberen!
Grts Martin
5 april 2011 om 18:55 #17366403[rquote=1905243&tid=77060&author=gerbenp]Ik heb het vanmiddag gedaan. Rood wordt inderdaad grijzig blauw, maar verder ziet het er wel mooi uit.
Howto:
– Met een grote platte schroevendraaier de afdekplaat loswippen vanaf de zijkanten.
– lampjes (3 stuks, bovenhoeken en middenboven) kun je er zo uittrekken. Enige lastige is dat de knoppen in de weg zitten. Met een tangetje moet dit echter gemakkelijker gaan. Mij is het zonder tang gelukt met veel gepriegel.
– Ik had kant en klare leds. Deze druk je zo op de plek van de oude gloeilampjes. Even testen of ze het doen, zo niet omdraaien.
– afdekplaat weer op de plek drukken.Bij het gebruik van een tang in plaats van vingers is het 1 minuut werk.[/rquote] De 3 lampjes achter de ventilatorkranen, worden deze vervangen door T5 of de zeldzamere T3 Leds (http://www.lampa.it/it/prod-846-2275-4071-kit_lampade_cruscotto_led_12v___%28t3%29.asp ).
Ook wil ik verlichting van de sigarettenaansteker vervangen. Dit lijkt mij een andere wattage te zijn, maakt dit niet uit voor Led’s?
Grts Martin
11 april 2011 om 20:23 #17366404Heb net de verpakking weggedaan….
De lampjes die eruit kwamen waren hetzelfde als die in de T5 fittingen, maar dan dus zonder fitting, zoiets als deze:
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-2090111/12volt-10-stuks-T5-1-Led-Blauw.html
25 april 2011 om 12:57 #17366406Hierbij een overzichtj hoe je de Tacho uit een Vectra C1 of C2 kunt halen en openen:
Eerst je dashstrips aan weerszijde van het dashbord trekken. Hiervoor je handschoenkastje open zetten en de rechter deur. Strip met de hand van rechts naar links lostrekken. Linker stukkie naast het stuur van links naar rechts los trekken.
Dan stuur helemaal naar je toe en in de laagste stand zette.
Nu kan je links en rechts van het stuur 2 klipjes met je vinger er uit wippen.Vervolgens die strip in het midden vanaf de Tacho rustig naar je toe trekken tot ie los is. Deze zit vast aan het afdekplastig. Gewoon zo ver mogelijk naar je toehalen en daar neer leggen op de stuur kolom.
Nu zie je links en rechts 2 torx deze er uit en dn kun je de Tacho er uit halen door ‘m naar je toe te trekken aan de onderkant en naar achter te laten kantelen. Rechts onder de aansluiting los klikken en er rustig omhoog uit halen.
Op een doek op z’n kop leggen en 5 miniscule torxjes er uit halen. Dan rondom de klipjes los halen en het huis er af lepelen.
Mocht je nu de tellerplaat willen verwisselen kun je met een doek en een mesje de naaldes er af wippen en de plaat zelf vanaf een hoekje rustig er af trekken, deze zit verlijmd. Als je er ringetjes op hebt zitten zou ik dit eerst met een mesje los steken.Eindresultaat:
VoorNa:
Alles terug zetten is de omgekeerde volgorde:afro
Safe driving Jurgen25 april 2011 om 14:11 #17366407Mooie how2 Jurgen. Zit alleen wel 406km tussen de ‘voor’ en ‘na’-foto ! :P
29 april 2011 om 20:43 #17366408@speaker wrote:
Mooie how2 Jurgen. Zit alleen wel 406km tussen de ‘voor’ en ‘na’-foto ! :P
Rekenen is ook een vak Peet :roll: Lijkt meer op 2006 KM. Eerste foto is ook genomen om dat ik door een kuil in de weg reed en mij vering links voor doorsloeg, zo diep was dekuil en zo hard ging dat. Mijn stuur stond scheef en mijn tacho had een barst :shock: Gereclameerd bij rijkswaterstaat en de gemeente maar die gaven geen krimp. Mocht daar50 en ik reed 70 :hmmz Gevolg, uitlijnen en nieuw tacho huis zoeken. Zo kwam ik op het idee om de plaat blauw te maken.
Safe driving Jurgen
30 april 2011 om 12:18 #17366409:P 2006 dan !
2 mei 2011 om 07:41 #17366410@jraaf wrote:
@speaker wrote:
Mooie how2 Jurgen. Zit alleen wel 406km tussen de ‘voor’ en ‘na’-foto ! :P
Rekenen is ook een vak Peet :roll: Lijkt meer op 2006 KM. Eerste foto is ook genomen om dat ik door een kuil in de weg reed en mij vering links voor doorsloeg, zo diep was dekuil en zo hard ging dat. Mijn stuur stond scheef en mijn tacho had een barst :shock: Gereclameerd bij rijkswaterstaat en de gemeente maar die gaven geen krimp. Mocht daar50 en ik reed 70 :hmmz Gevolg, uitlijnen en nieuw tacho huis zoeken. Zo kwam ik op het idee om de plaat blauw te maken.
Safe driving Jurgen
wedden dat dit wegdek binnekort wel op het menu repareren staat :fy1 en dan zeggen ze was niet.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.