Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How to…. deurpanelen demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2010 om 19:52 #17366359
kon op het forum hierover niks vinden
maar vond het volgende hierover op een andere site14 augustus 2010 om 22:33 #17366360haha goed dat je die gevonden hebt . . . dat is de site van Paashaas.
Die zit hier ook op het forum.17 september 2010 om 21:26 #17366361Is er toevallig ook een HOW-TO over hoe je mistlampen aan gaan als je links of rechts afslaat.:hmmz
Je ziet het bij de mercedes,bmw en ook de skoda’s hebben het.
Zal ook mooi zijn als onze vectra’s dat ook kunnen.Dirkjan
26 september 2010 om 09:40 #17366362Distributie riem vervangings termijnen: (welke ik weet uiteraard)
> Alle 8kleppers t/m 2000: 60.000km of 4 jaar
> 1.6 8V Z16SE vanaf 2000: 90.000km of 6jaar> 1.6 16V motoren C16XE X16XE X16XEL: 60.000km of 4 jaar
> 1.6 16V motoren Z16XE X16XEL tot 2003: 60.000km of 4 jaar
> 1.6 16V motoren Z16XE vanaf 2003 90.000km of 4 jaar> 1.8 16V motoren C18XE C18XEL X18XE: 60.000km of 4 jaar
> 1.8 16V motoren X18XE1 Z18XE tot 2003: 60.000km of 4 jaar
> 1.8 16V motoren Z18XE vanaf 2003: 90.000km of 6 jaar> 2.0 16V motoren C20XE C20LET X20XEV Z20LET t/m 2001: 60.000km of 4 jaar
> 2.5 V6 motoren C25XE X25XE X25XEI: 60.000km of 4 jaar
> 2.6 V6 motoren Y26SE: tot 2002: 60.000km of 4 jaar
> 2.6 V6 motoren Y26SE: vanaf 2002: 90.000km of 6 jaar> 3.0 V6 motoren X30XE X30XEI: 60.000km of 4 jaar
> 3.2 V6 motoren Y32SE Z32SE: tot 2002 (2003) 60.000km of 4 jaar
> 3.2 V6 motoren Y32SE Z32SE: vanaf 2002 (2003) 90.000km of 6 jaarWillem
26 september 2010 om 09:42 #17366363Aanvulling V6 motoren:
nieuwe type (90.000km of 6 jaar is te herkennen aan een iets bredere riem en GEEN stelmogenlijk heid op onderste loop wieltje
Oude type: 60.000km of 4jaar:
Nieuwe type: 90.000km of 6 jaar:
Willem
4 oktober 2010 om 10:38 #17366364origineel gepost door speaker
Omdat er toch wel wat vraag naar blijkt te zijn hier een HOW TO…. DAKHEMEL LOSHALEN!!
Helaas zonder foto’s ( maar mocht je die maken als je dit uitvoert… mail ze ff…. dan zet ik ze er tussen )Om je hemel los te maken , moet je beginnen bij de kunststof raamstijl-covers, die kan je gewoon voorzichtig lostrekken. Dan hemelverlichting er uit wippen en , als je een brillenvakje hebt , de 2 schroeven losschroeven en het brillenvak naar achter over het plafond schuiven, zo komt ie los.
Boven aan de middenstijlen zit een 3 hoekig klepje, wip die met een schroevendraaier er voorzichtig uit , daarna kan je ze loshalen.
Dan alle handgrepen losmaken. Als je de hendel van de handgreep iets naar beneden trekt, zie je 2 klepjes, met een schroevendraaier wip je ze omhoog en maak de 2 schroefjes los.
Dan … in het midden van het dak thv de bank, zit een rechthoekig plasticje, die kan je gewoon met een schroevendraaier er uit wippen, deze zit er gewoon ingedrukt.
Dan nog de bevestigingspunten voor het bagagenet……. deze zitten met een zelfborgend pennetje vast. Je ziet 2 ronde pennetjes deze moeten eruit , anders krijg je het geheel niet los. Dan nog de de achterkant….. dit is ook gewoon een kliksysteem. En als het goed is , is de hemel dan los.
Het is een heel verhaal, maar in de praktijk is het heel makkelijk!!Suc6
PeterHoi Peter..
Deze howto, is die voor een vectra C?
Zo ja, maakt dat verschil of het de C1 of C2 is?
Moest het voor de C2 zijn bewijs je me hiermee een héél grote dienst :D4 oktober 2010 om 10:45 #17366365Volgens mij is dit voor een vec-B
9 oktober 2010 om 10:55 #17366366Niemand die weet hoe dit zit bij een vectra gts c2? :D
9 oktober 2010 om 15:06 #17366367De how2 is voor een B. Maar voor de C geldt eigenlijk precies het zelfde.
10 oktober 2010 om 07:38 #17366368origineel gepost door speaker
How 2 : luchtfilterhuis modificatie Vectra C Diesel.Maak eerste één van de slangeklemmen los zodat de kap van het filterhuis zo meteen aan de kant gelegd kan worden.
Maak de 5 torx- ( 25 )- schroefjes los en haal de kap er af.
Neem het filter uit. Je kan meteen zien waarvoor deze modificatie dient.
Doordat de aanzuigbuis ver doorloopt het filterhuis in, gebruik je maar de helft van je filter.
Maak de 2 klipjes los en wrik het stuk plastic er uit.
Zo … nu is de doorstroming van de lucht beter en benut je het hele filter.Filter er weer in en alles weer dicht maken.
Wat is precies het nu hiervan, en, zijn er nadelen aan?
10 oktober 2010 om 17:33 #17366369origineel gepost door Heaget
origineel gepost door speaker
How 2 : luchtfilterhuis modificatie Vectra C Diesel.Filter er weer in en alles weer dicht maken.
Wat is precies het nu hiervan, en, zijn er nadelen aan?
Deze Foto zegt toch genoeg?
10 oktober 2010 om 17:49 #17366370Ja dat ie het hele filter gebruikt. Maar dan? Wat is het voordeel? Meer PK?
10 oktober 2010 om 17:54 #17366371origineel gepost door Heaget
Ja dat ie het hele filter gebruikt. Maar dan? Wat is het voordeel? Meer PK?betere verzadiging van het filter.
Dus langere levensduur, betere aanzuiging.10 oktober 2010 om 17:59 #17366372origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Heaget
Ja dat ie het hele filter gebruikt. Maar dan? Wat is het voordeel? Meer PK?betere verzadiging van het filter.
Dus langere levensduur, betere aanzuiging.Precies !!
21 oktober 2010 om 20:36 #17366373Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de plastic kapjes (driehoekje) achter de spiegel aan binnenzijde moet verwijderen?
Ik wil mijn spiegels vervangen door elec. inklapbare maar weet niet goed hoe ik dat kapje eraf moet halen.
Heb er een beetje aan getrokken maar het zit onderaan lijkt wel toch goed vast. Ook zit er een klein speakertje in en ik wil het niet stuk trekkenHet is van een Vectra C1
22 oktober 2010 om 18:03 #17366374Mijn elek. achterruiten werken niet meer, en de zekeringen zijn nog goed, dus ik zie me genoodzaakt om de deurpanelen los te maken en even te gaan “kijken”
Iemand een howto losmaken?22 oktober 2010 om 19:02 #17366375origineel gepost door Lamborghini
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de plastic kapjes (driehoekje) achter de spiegel aan binnenzijde moet verwijderen?
Ik wil mijn spiegels vervangen door elec. inklapbare maar weet niet goed hoe ik dat kapje eraf moet halen.
Heb er een beetje aan getrokken maar het zit onderaan lijkt wel toch goed vast. Ook zit er een klein speakertje in en ik wil het niet stuk trekkenHet is van een Vectra C1
Zit vast met 2 klikkertjes en 1 schroefje onder aan het 3hoekje.
22 oktober 2010 om 19:08 #17366376origineel gepost door jorisverbaeten
Mijn elek. achterruiten werken niet meer, en de zekeringen zijn nog goed, dus ik zie me genoodzaakt om de deurpanelen los te maken en even te gaan “kijken”
Iemand een howto losmaken?Deur openen, voorste deel van het handvast los trekken ( zit geklikt, beste met een schroevendraaiertje onderaan beginnen ) , daarachter zitten 2 torx-schroefjes , daarna onder aan de deurpaneel 2 schroefjes losdraaien.
Deurpaneel aan de onderkant vastpakken, met een ferme ruk lostrekken ( zitten verscheidene klikkertjes achter ), daarna ( als het paneel alleen nog aan de bovenstrook vast zit ) paneel vastpakken en met konstante kracht van buiten naar binnen omhoog trekken. Zo komt ie los.Suc6
10 januari 2011 om 16:16 #17366378How2 : verwarmde ruitensproeiers Vectra C
Heb ze vandaag ff gemonteerd. Neemt 10 minuten in beslag.
De set:
Open de motorkap.
Trek de rubber-strip los die de parafaankap vast houden ( en afsluit ). Gewoon omhoog trekken !
Aan de linkerkant zie een een klepje in de parafaankap. Hieronder zit het interieurfilter. Links van het filter hangt een stekkertje
Dit is het stekkertje van de ruitensproeiers. ( heb je die niet, dan is ie niet voorbereid, maar volgens mij hebben ze het allemaal )
Druk je oude sproeiers naar beneden en haal ze er uit. ( de plastic-kap kan best iets buigen , zodat je niet de ruitenwisser los hoeft te halen. )
Trek het rubber sokje wat over de slang zit ff iets terug, deze moet straks weer terug en geeft een extra afdichting !!
Knip nu met een kniptangetje de slangetje door net naast van waar het pootje ophouden. Los trekken mag ook , maar dat lukte mij niet. ( knip het niet te lang af, anders houdt je geen slang over )Druk nu de nieuwe sproeiers in de slang en sluit de kabels aan.
En rol het rubber-sokje weer tegen de sproeier aan.En druk de sproeiers weer in de parafaankap en de kleine klemmetjes weer op hun plek , dat alles vast zit.
Zo… nu heb je verwarmde ruitenwisser-sproeiers !!
20 januari 2011 om 23:57 #17366379How to convert T.I.D to M.I.D
things you needM.I.D DISPLAY
WIPER STALK WITH BUTTONS TO CONTROL M.I.D
CONNECTOR PLUG FOR STALK IF YOURS IS NOT WIRED FOR IT (PLUG MAKES IT EASIER TO REMOVE STALK AT ANY TIME
FULLY WIRED YELLOW PLUG ( IF YOURS IS ONLY HALF WIRED AS MINE WAS )
A FEW LENGTHS OF WIREfirst of all , you need to remove steering cowling, air-vents ,light switch and speedo cluster
(i believe there is a how to on here somewhere)once you have your speedo assembly removed , you then need to remove the yellow shroud on your display plug this is done by cutting the small cable tie and then simply pulling it off
i then got the fully wired plug and removed the wires i needed to add ( i used a stanley knife to cut the plastic on the fully wired plug to keep the connectors intact )
you need to add the following wires to the following pins on your existing plug to trick the display into thinking that everything is okpin 13 Brown/Green Oil Level sensor needs to be Ground
pin 15 black/yellow brake lamp switch sensor needs to be ground
pin 16 black needs + 12v i wired this to pin 1 which is 12v battery
pin 17 green/white head/tail lamps sensor needs to be ground
pin 19 red/yellow brake lamp fail sensor needs to be ground
pin 20 brown blue coolant level sensor needs to be ground
pin 26 brown/yellow washer fluid sensor needs to be groundthe following wires need to be added to wire to the connector for stalk
Pin 21 R.Button (Brown/White ) – connect to wiper stalk extra plug. (White wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 22 F.Button (Brown/Red) – connect to wiper stalk extra plug. (Red wire)
you will need to extend this wire to reach
the last wire at plug needs to be earthed i believe its brownand the following wires need to added to enable the fuel functions etc
engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black) als je de zwarte kabelgeul boven je injectorrails open maakt zie je je injectors zitten hier moet je de 3e hebben vanaf distrubitie zijde hebben en daar de zwart/bruine kabel van.
you will need to extend this wire to reachand thats it , it sounds hard but once you get started it all seems to make sense, dont forget (YOU MUST NOT PUT YOUR KEYS ANYWHERE NEAR IGNITION WHILST STRIPPED)
Helaas in het engels maar dat kunnen de meeste hier wel.
Erwin
2 februari 2011 om 00:36 #17366380Hey Speaker,
Ik zie dat jij in het verleden al een keer liet zien hoe je de verlichting van je dashboardverlichting kan vervangen. Alleen toen ging het om een Vectra b, volgens mij!!
Werkt dit hetzelfde bij een Vectra C?, en denk jij dat het vervangen van alle LED’s, dus ook de functieknoppen, bij een vectra C net zo “gemakkelijk” gaat als dat je eerder omschreef?Of misschien iemand anders hier al ervaring mee?
Alvast bedankt.
Koen
2 februari 2011 om 08:34 #17366381Voor de C heb je ander soort leds nodig. Is wel mogelijk , maar veel werk!
2 februari 2011 om 12:00 #17366382Hmmmm, was ik al bang voor!:(
Dan maar even bekijken of ik het wel ga doen! Heb owk geen zin in half werk!
Thanx
2 februari 2011 om 12:15 #17366383[rquote=1857936&tid=77060&author=Koentjuh88]Hey Speaker,
Ik zie dat jij in het verleden al een keer liet zien hoe je de verlichting van je dashboardverlichting kan vervangen. Alleen toen ging het om een Vectra b, volgens mij!!
Werkt dit hetzelfde bij een Vectra C?, en denk jij dat het vervangen van alle LED’s, dus ook de functieknoppen, bij een vectra C net zo “gemakkelijk” gaat als dat je eerder omschreef?Of misschien iemand anders hier al ervaring mee?
Alvast bedankt.
Koen[/rquote]Geen Vectra C maar een Astra H, werkt hetzelfde:
http://www.detailingbliss.com/forum/show-shine/5030-astra-nurburgring-vxr-3-month-detail.htm#post75603
Let overigens op de poets-fetish van deze man :jerry3 februari 2011 om 20:06 #17366384[rquote=1858141&tid=77060&author=The Undertaker]Geen Vectra C maar een Astra H, werkt hetzelfde:
http://www.detailingbliss.com/forum/show-shine/5030-astra-nurburgring-vxr-3-month-detail.htm#post75603
Let overigens op de poets-fetish van deze man :jerry[/rquote]
:o:o Die vent spoort echt niet… -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.