Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How to…. deurpanelen demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 15:32 #17366334
Dus alleen die schakelaars bestellen heeft dus geen nu. Jammer. Dacht namelijk dat die schroefgaatjes voor de stuurbediening ook al in het stuur zijn voorgeboord, en dus alleen die unit erin kon schroeven. De knopjes zitten namelijk naast het stuur eigenlijk.
Geen idee wat voor gaspedaal ik heb. Hoe kan ik dit zien?
15 maart 2010 om 15:57 #17366335Wat voor motor heb je er in ?? Bouwjaar , type , ff meer info !!
En een stuurtje incl. kabel-ring koop je voor 50 euro op ebay.co.uk !!
15 maart 2010 om 16:31 #17366336Sorry voor de weinig info. Krijg de auto morgen pas.
Bij deze wat info:
VECTRA-B-CARAVAN; X1.8XE1
Bouwjaar 2000
Sport Edition.15 maart 2010 om 17:10 #17366337maak even een appart topic aan.
zo wordt het How-To topic behoorlijk vervuild en als je iets zoekt, wordt het moeilijker vinden ;)24 maart 2010 om 19:27 #17366338FF een domme vraag misschien maar
waarom zijn er zo weinig (lees GEEN) how to’s meer voor de oude vertrouwde VECTRA A van 1988 tot 1995 beschikbaar en zijn ze er wel waar kan ikze vinden ????
ik wil dolgraag mijn dashbord verlichting veranderen maar ik kan het rot ding :swear:swear:swear niet eens fatsoenlijk open krijgen zonder dingen te slopen helaasgraag info waar ik het kan vinden en ja het boek van P Olving heb ik al en daar staat ook niks in helaas al het andere wel maar niet dat
gr newbie opelforum man Matrinox
25 maart 2010 om 06:31 #17366339omdat er iemand met een A moet wezen die dit gedaan heeft en een how2 van wilt maken.
25 maart 2010 om 10:17 #17366340origineel gepost door Matrinox
FF een domme vraag misschien maarwaarom zijn er zo weinig (lees GEEN) how to’s meer voor de oude vertrouwde VECTRA A van 1988 tot 1995 beschikbaar en zijn ze er wel waar kan ikze vinden ????
ik wil dolgraag mijn dashbord verlichting veranderen maar ik kan het rot ding :swear:swear:swear niet eens fatsoenlijk open krijgen zonder dingen te slopen helaasgraag info waar ik het kan vinden en ja het boek van P Olving heb ik al en daar staat ook niks in helaas al het andere wel maar niet dat
gr newbie opelforum man Matrinox
dus wat let je ;) . . . en schrijf een how-to :jerry
12 april 2010 om 13:33 #17366341Ik heb laatst parkeersensoren in mijn C ingebouwd en zal er even een How-TO van plaatsen. Zelf heb ik een PDC set van Valeo gekocht, Kit No3 welke geschikt is voor auto’s met een trekhaak. Iedereen is natuurlijk vrij om zijn eigen voorkeur te hebben over welke set hij/zij aanschaft.
Allereerst ben ik begonnen met:
[img]
Daar ik geen brug tot mijn beschikking had heb ik de achterwielen op een paar flinke klinkers gezet zodat ik beter onder de auto kon werken. Wel even de handrem erop zodat je auto niet spontaan er vanaf rolt!!
[img]Zo en nu echt aan het werk. Allereerst even meten hoe en waar de sensoren moeten komen en deze lokaties even markeren
[img]Bij de set van Valeo wordt er een boortje meegeleverd waarmee je de gaten kunt boren voor de sensoren. Na het boren de gaten een beetje afbramen (indien nodig) met wat fijn schuurpapier
[img]Daarna kun je de sensoren er 1 voor 1 inklikken.Let op de volgorde.Staat aangegeven in je gebruiksaanwijzing en kun je zien aan de markeringen op je kabeltjes.
[img]Bij de vec C zit er in je kofferruimte tussen je reserveband en je kofferklep nog een extra opbergruimte. Hier komt de kabelboom naar boven van je trekhaak en daar heb ik de kabel van de PDC ook door naar boven laten komen. Van bovenaf gezien:
[img]
[img]Van onderuit gezien:
[img]Aan de onderkant alle kabels bij elkaar binden en dan de kabelboom door de rubberen stop naar boven doorvoeren
[img]De kabelboom heb ik verder doorgetrokken daar waar ook de kabelboom loopt van de trekhaak
[img]Nu is het tijd om het signaal van je achteruitrijverlichting te “stelen”. Zoek de witte blok met draden op en neem de draad rechtsboven in het onderste gedeelte
[img]
[img]De set welke ik heb gekocht is uitgerust met een beeper en een schermpje (1 geheel). Om dit te laten functioneren heb je een 12v voeding nodig. Achterin de vec C zit bij mij een 12v sigarettenaansteker. Daar deze een geschakelde + is heb ik hier mijn voeding vandaan gehaald. Daarna heb ik gekeken waar ik het schermpje goed kon wegwerken. Achterin vond ik niet zo’n goede optie omdat ik bang was dat het beep-geluid dan misschien niet goed meer hoorbaar was. Gekozen om het schermpje in het brillenvak in de dakhemel voorin te plaatsen. Kost wel even tijd om je kabel helemaal weg te werken maar dan heb je ook wat.
[img]
[img]Zo dat was het dan. Natuurlijk afgesloten met
[img]Voor diegene die het ook willen, doe er je voordeel mee met deze How-TO.
Greetz Roel met een C.
14 april 2010 om 09:03 #17366342Een van de dagen verwacht ik een pakketje uit engeland.
Hier zit een complete cruise control kit in, Hier ga ik waarschijnlijk een complete how to van maken over hoe je dit inbouwt bij een auto die totaal niet is voorbereid!15 april 2010 om 17:13 #17366343Origineel opel Cruise??
Willem
15 april 2010 om 22:01 #17366344uhu
15 april 2010 om 22:04 #17366345origineel gepost door sw_reijnders
Tja, ik vond ook wat…. “Reparaturhandbuch – Opel Vectra ab 9.88 und Calibra ab 2.90.pdf” maar dan in een rarretje :)
(let op: na 60 dagen zonder download gaat ie foetsie, evenzo na 10 downloads. Ik vind hem vast wel weer opnieuw)
14 mei 2010 om 11:22 #17366346wie weet waar bij een vectra c ik het beste me voedingskabel doorheen kan halen?
24 mei 2010 om 20:01 #17366347het schijnt wel eens te gebeuren dat de ab…happert bij sommige vectra,s(ook andere type,s)
nou blijkt dat dit komt waar je batterij vastzit aan de print dat deze met 2 hele kleine soldeer ringen vast zitten,dus vaak als je de batterij vervangt breekt of laat dit los en krijg dus een slecht contact.
het ledje doet het vaak nog wel maar de deuren gaan niet meer los…
dus als je handig bent met een soldeer bout ff opnieuw die puntjes aan solderen,,en klaar is u afstandsbediening..
het schijnt het vaakst voor te komen bij ab die vast zitten met de sleutel…
9 juni 2010 om 05:19 #17366348origineel gepost door wim-v6
>>> Injectoren Demonteren Z16XE Z18XE:
>>> Ultrasoon reinigen injectoren:> Injectorrails demonteren Vectra Z16XE / Z18XE:
– Demonteer ECOTEC kap:
– dan zie je net achter je klepdeksel een kabelgoot, maak deze open:
– haal de stekkertjes van de injectoren los
– schroef de benzine slang los (steeksleutel 19)
– schoef het boutje rechts van de kabelgoot los tork 8mm
– schroef de 2 boutjes los tork 6.5mm
– leg de draadjes uit de goot richting gasklep
– trek injectorrails omhoog
– piel m langs de draaboom eruit.
> dan heb je m in je handen
– dan kan je de kabelgoot los gaan halen door de klipjes van de injectorstekkertjes los halen om de goot van de injectoren los te wippen
– dan kan je de
> de injectoren testen door de benzine slang weer op de rails te schroeven
> stekkers los op de injectoren te plaatsen
> stekker los van de bobine
> bak onder de injectoren
> dan iemand laten starten en kijken of er 2 mooie kegels vanaf komen
(was bij ons dus VEEL TE WEINIG)> Injectoren los halen van de rails:
– Injectoren zitten met Clips vast aan de rails
– deze clips los wippen
– injectoren met enige kracht en voorzichtigheid uit de rails trekkendan zijn ze los:
(zo kwamen we er achter dat er VEEL vuil en aanslag van verouderde benzine IN de rails en injectoren zaten)
(benzine verrubbert wanneer het oud word)Daarom dus injectoren gereinigd met een ultrasoon reiniger,,
Welke veel weg heeft van een grote frituurpan:Injectortjes erin > pan op 90 graden en ultrasoon, en reinigen maar:
later ook de rails erin gegooit, maar geen foto van.
injectoren daarna nog uitgekrabbelt en schoon geblazen.
injectoren weer op de rails gezet
– Goed vet op de injectrringen smeren
– injectoren terug in de rails drukken
– clips er weer op
– en hupsagetest op deze manier:
bak eronder en starten:
Prima verneveling
Rails terug op de motor:
– laat de kabelgoot los van de rails
– vet de onderste injectorringen goed in
– zorg dat de injector plaatsen in het inlaat goed schoon zijn
– plaats de rails voorzichtig zo dat de injectoren in 1 keer op hun plek zitten
– druk de rails aan, deze mag met niet al te veel weerstand op zijn plek schuiven
– dan de stalen klipjes weer op de kabelgoot klikken
– kabelgoot op de injectoren drukken
– stekkers van de injectoren er weer op
– benzine slang weer vast zetten
– bobine stekker weer erop klikken
– deksel kabelgoot erop drukken
– Ecotec kap erop zettenstarten maar
(motor liep als (voor ons) nooit tevoren / injectoren tikken bijna niet meer)
Willem
Welk Spulletje was er hier gebruikt in de ultrasonic cleaner? een oplosmiddel of iets van wasbenzine ofzo? of een speciale vloeistof??
6 juli 2010 om 12:07 #17366349origineel gepost door wim-v6
HOW TO! KNIPPEREN GROOTLICHT LINKS RECHTS:Opels met Multitimer (Astra-G / Vectra-B)
Ik heb hem bij mij op de stoelverwarmings schakelaar gezet, en werkt dus over het contact.
=============================================
Modellen zonder Multitimer: (Vectra-A Astra-F Corsa-B / Tigra-A)
Willem
origineel gepost door wim-v6
HOW TO: Mistlampen mee op grootlicht, terwijl de mistlampen gewoon nog te gebruiken zijn op de normale manier.Dit terwijl de mistlichten gewoon nog als mistlichten te grbruiken zijn en dit geen conflicten geeft:
ik ben weer bezig geweest aan de vectra vandaag.
nu heb ik dit ge creeërd:
mijn mistlichten gaan mee branden als ik sein, en als ik het grootlicht aan heb.
dit heb ik gedaan dmv in de zekering/relais kast
een extra ralaisje aan te leggen.
de aansturingsdraden van het grootlicht relais heb ik vervolgens op de aansturing van de extra relais gemaakt (aansturing zijn de dunne pinnetjes op het orig relais)
en dan de costante + van de Mistvoorlicht schakeling op het extra relais gezet op een van de grote pinnen
dan de andere grote pin naar de pin verbruiker van mistlichtvoor relais gezet.
orig relais zijn weer op hun oude plaats terug gedrukt.
tekening van de schakeling:
* relais 2 is van grootlicht
* LOS relais is extra relais (heb orig vectra-B gebruikt)
* relais 5 is relais mistlichten voormisschien dat iemand hier wat aan heeft.
Willem
Wim, welke losse relais heb je hiervoor gebruikt?
Ik ga binnenkort ook maar eens hobbyen…23 juli 2010 om 12:22 #17366350Vanmorgen om 07:30 mijn auto een paar meter verplaatst.
Moest een 42meter betonpomp en een mixer staan.
Even 13m³ beton over het huis in mijn tuin legen.Gelijktijdig kwamen ze de container grond ophalen, de graafmachine en jappaner ophalen en de bakstenen afleveren. Toevallig kwam ook vrachtwagen van de winkel naast ons lossen. Wat een timing.
Hilarisch tafreel, persoonlijk de hele straat blokkeren met 5 vrachtwagens omdat ik mijn tuintje aan het verbouwen ben.
De hele straat hing uit het raam of stond buiten om de kijken wat er allemaal aan de hand was. :jerry23 juli 2010 om 12:31 #17366351hahah is dat een how to straat blokkeren :wtf :P
7 augustus 2010 om 23:42 #17366352Ik heb een Vectra B en vraag me af hoe ik het lampje kan vervangen van de climate control ?
Zitten 2 digitale schermpjes naast elkaar en daarnaast de stand die je hebben wilt.Het schermpje waar de temperatuur opstaat die heeft blijkbaar een kapot lampje.
Is hier een how to van ?
8 augustus 2010 om 00:03 #17366353origineel gepost door Dragon_blue
origineel gepost door wim-v6
>>> Injectoren Demonteren Z16XE Z18XE:
>>> Ultrasoon reinigen injectoren:Willem
Welk Spulletje was er hier gebruikt in de ultrasonic cleaner? een oplosmiddel of iets van wasbenzine ofzo? of een speciale vloeistof??
Gewoon bijgeleverd vloeistof voor het ultrasoon reinigen van brandstof injectoren voor auto’s en industriele motoren
Willem
8 augustus 2010 om 18:19 #17366354origineel gepost door Inclusivo
Ik heb een Vectra B en vraag me af hoe ik het lampje kan vervangen van de climate control ?
Zitten 2 digitale schermpjes naast elkaar en daarnaast de stand die je hebben wilt.Het schermpje waar de temperatuur opstaat die heeft blijkbaar een kapot lampje.
Is hier een how to van ?
ik weet niet of er een how to van is, wel al eens een topic over geweest, moet je de zoek functie eens proberen.
maar die twee schermpjes en de standen is 1 geheel die moet je los halen en dan kan je aan de achterkant de lampjes vervangen, om hierbij te kunnen moet je eerst het paneel weghalen.
ik zal eens kijken of ik het topic kan vinden want er zijn ook nog meningen over welke waarden lampjes je moet gebruiken.8 augustus 2010 om 18:22 #17366355ik weet niet of het zo werkt maar het topic staat uiteraard in het vectra gedeelte en heet “clima lampjes”
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119430&page=1#pid1580643
9 augustus 2010 om 16:03 #17366356Ik kwam op een website het volgende tegen.
Lijkt me wel handig om goed om hier even op te slaan :)Nieuwe CIM module Programmeren
Software:
10 augustus 2010 om 15:05 #17366357Voor de mensen die zelf hun onderhoud aan de auto doen en die het INSP light willen reseten.
(Dit komt rechtstreeks uit TIS)
1
“Ontsteking UIT” (klem 15). Het display in het instrument moet de dagteller tonen.2
Resettoets (dagkilometerknop) indrukken en ingedrukt houden.3
“Ontsteking AAN” (klem 15) en nog minstens 10 seconden lang de terugzettoets ingedrukt houden totdat de onderhoudsintervalmelding omspringt.4
Na 10 seconden verschijnt op het display in het instrument het symbool met de maximale afstand (35.000 km Otto in de Meriva; 34.000 km in de Signum en Vectra-C of 50.000 km diesel) of “InSP” 2 seconden lang. Uitzondering Agila: 30.000 km voor otto en diesel.5
Na succesvol terugzetten wordt tot het loslaten van de stelknop op het display de tekst ” —-” weergegeven. Daarna verschijnt opnieuw de weergave van de afstand resp. het tijdstip.TIS is zeer handig :)!
12 augustus 2010 om 06:46 #17366358origineel gepost door Inclusivo
Ik heb een Vectra B en vraag me af hoe ik het lampje kan vervangen van de climate control ?
Zitten 2 digitale schermpjes naast elkaar en daarnaast de stand die je hebben wilt.Het schermpje waar de temperatuur opstaat die heeft blijkbaar een kapot lampje.
Is hier een how to van ?
Zelf pas gedaan omdat er 1 kapot was. Waren dezelfde lampjes als het lampje van de sigaretten aansteker.
Eerst zal je de lijst moeten losmaken die er voor zit. (Van boven losmaken.)
Daarna kan je het controlle paneel met 2 schroefjes losmaken. Aan de onderkant iets omhoog duwen en dan naar achteren.
Als de module nu los zit kan je het controlle paneel bovenlangs er uit halen. er zitten 4 lampjes in. Als het lukt maak ik van het weekeind een HowTo van. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.