Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How to…. deurpanelen demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2009 om 13:51 #17366309
How2 : luchtrooster-lammellen repareren bij de Vectra C.
Ben volgens mij niet de enige met een beetje lamme lammellen in een luchtrooster… dus vandaar deze How2.
Neem een schroevendraaier en wip de sierstrip er uit.
De strip zit met een paar klemmetjes vast maar je kan hem zo naar je toe trekken.
Met 2 Torxschroefjes zit het luchtrooster vast.
Met een schroevendraaier wipp je zo het frontje er af ( zie de rode pijltjes )
En met 1 klemmetje zitten ook de lammellen vast
Haal de lammellen er uit en druk ze weer terug in het plastic mechanisme ( als je het ziet spreek het voor zich ) Zelf heb ik bij een lammelle een klein spijkertje heet gemaakt en die in de lammelle gedrukt zodat ie weer vast zit , want die was afgebroken.
Zo .. dat ziet er weer een stuk beter uit!!Alles weer vastmaken en klaar !!
27 september 2009 om 14:28 #17366310origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
Wat is het nut of zin van deze modificatie peet?Betere doorstroming door je luchtfilter , doelpaal! :P
Aan de foto van het filter zie je dat de luchtstroom alleen achterin is! Vandaar !!Wat is het nut van een betere doorstroming?
27 september 2009 om 15:03 #17366311AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Edvries
origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
Wat is het nut of zin van deze modificatie peet?Betere doorstroming door je luchtfilter , doelpaal! :P
Aan de foto van het filter zie je dat de luchtstroom alleen achterin is! Vandaar !!Wat is het nut van een betere doorstroming?
Betere doorstroming –> Meer lucht –> Meer vroem vroem:D
2 oktober 2009 om 19:32 #17366312>>> Injectoren Demonteren Z16XE Z18XE:
>>> Ultrasoon reinigen injectoren:> Injectorrails demonteren Vectra Z16XE / Z18XE:
– Demonteer ECOTEC kap:
– dan zie je net achter je klepdeksel een kabelgoot, maak deze open:
– haal de stekkertjes van de injectoren los
– schroef de benzine slang los (steeksleutel 19)
– schoef het boutje rechts van de kabelgoot los tork 8mm
– schroef de 2 boutjes los tork 6.5mm
– leg de draadjes uit de goot richting gasklep
– trek injectorrails omhoog
– piel m langs de draaboom eruit.
> dan heb je m in je handen
– dan kan je de kabelgoot los gaan halen door de klipjes van de injectorstekkertjes los halen om de goot van de injectoren los te wippen
– dan kan je de
> de injectoren testen door de benzine slang weer op de rails te schroeven
> stekkers los op de injectoren te plaatsen
> stekker los van de bobine
> bak onder de injectoren
> dan iemand laten starten en kijken of er 2 mooie kegels vanaf komen
(was bij ons dus VEEL TE WEINIG)> Injectoren los halen van de rails:
– Injectoren zitten met Clips vast aan de rails
– deze clips los wippen
– injectoren met enige kracht en voorzichtigheid uit de rails trekkendan zijn ze los:
(zo kwamen we er achter dat er VEEL vuil en aanslag van verouderde benzine IN de rails en injectoren zaten)
(benzine verrubbert wanneer het oud word)Daarom dus injectoren gereinigd met een ultrasoon reiniger,,
Welke veel weg heeft van een grote frituurpan:Injectortjes erin > pan op 90 graden en ultrasoon, en reinigen maar:
later ook de rails erin gegooit, maar geen foto van.
injectoren daarna nog uitgekrabbelt en schoon geblazen.
injectoren weer op de rails gezet
– Goed vet op de injectrringen smeren
– injectoren terug in de rails drukken
– clips er weer op
– en hupsagetest op deze manier:
bak eronder en starten:
Prima verneveling
Rails terug op de motor:
– laat de kabelgoot los van de rails
– vet de onderste injectorringen goed in
– zorg dat de injector plaatsen in het inlaat goed schoon zijn
– plaats de rails voorzichtig zo dat de injectoren in 1 keer op hun plek zitten
– druk de rails aan, deze mag met niet al te veel weerstand op zijn plek schuiven
– dan de stalen klipjes weer op de kabelgoot klikken
– kabelgoot op de injectoren drukken
– stekkers van de injectoren er weer op
– benzine slang weer vast zetten
– bobine stekker weer erop klikken
– deksel kabelgoot erop drukken
– Ecotec kap erop zettenstarten maar
(motor liep als (voor ons) nooit tevoren / injectoren tikken bijna niet meer)
Willem
9 oktober 2009 om 16:16 #17366313AnoniemLid sinds:
1 January 1970>>> Inbouwen xenon koplampen, met xenon conversiekit. <<<
Stap 1:
Begin met een lekker bakkie pleur!:jerryStap 2:
Verwijder de bumper en grill (en eventueel de kentekenplaat en de stekkertje van de mistlampen, kijk anders even op opelvectra.info en dan howto)Stap 3:
Haal de stekker van de koplamp af en haal de koplampen eruit.Stap 4:
Nu moet de bekabeling worden aangepast voor de koplampen. Bij een b1 moet je gewoon de grote ronde stekker eraf knippen en dan hou je 4 losse draden over.(even een foto geleend:angel)
Stap 5:
Verleng deze 4 draden (omdat je anders niet bij de koplamp kunt komen) en maak er stekkertjes aanStap 6:
Nu gaan we de koplamp aanpassen: maak een gat in de grote plastic dop en doe daar de kabels van de xenonlamp doorheen en kit dit goed af.
Knip tevens de stekker van de originele koplamp eraf, omdat je deze toch niet nodig hebt:
Knip daarna de 3 draden van het stads en grootlicht uit de koplamp (de bruine, witte en grijze draad).
De volgende stap is het prikken van 3 gaatjes in de kleine rubberen dop en doe daar die 3 draden doorheen en kit dit ook goed af!
Dit moet er ongeveer zo uitzien:
Als het goed is heb je nu 5 draden uit je koplamp steken: 2 voor de xenonconversiekit en 3 voor je stads en grootlicht.
Stap 7:
Nu kan de koplamp in de auto en kan de bedrading worden aangesloten.
Hier het schema:
Controleer of alles werkt voor je de bumper er weer op zet!!!! Zorg er ook voor dat je alles goed afkit en ook goed afdicht met isolatietape om kortsluiting te voorkomen!! Neem hier dus rustig de tijd voor!
Stap 8:
Zet de bumper en de grill er weer op en eventueel de stekkers van de mistlampen en de kentekenplaat.En voila! Klaar:D
22 oktober 2009 om 16:41 #17366314origineel gepost door speaker
How to …. Leds in dashboard !!!Deze link is om normale verlichting te vervangen door led-verlichting!!
http://www.spieker.se/howtoledsdash.htm
Peter
Ik heb vandaag mijn tellerplaten verwisseld, met deze how2 was het niet zoeken om schroefjes e.d. Erg handige how2 dus.
Echter: ik kreeg de tellerunit niet achter het stuur vandaan. Misschien is het handig te vermelden dat het stuur op de laagste stand moet staan? Ik heb eerst wat aangemodderd, daarna kwam ik pas op dat idee.
16 november 2009 om 21:12 #17366315origineel gepost door Pert
origineel gepost door speaker
How to …. Leds in dashboard !!!Deze link is om normale verlichting te vervangen door led-verlichting!!
http://www.spieker.se/howtoledsdash.htm
Peter
Ik heb vandaag mijn tellerplaten verwisseld, met deze how2 was het niet zoeken om schroefjes e.d. Erg handige how2 dus.
Echter: ik kreeg de tellerunit niet achter het stuur vandaan. Misschien is het handig te vermelden dat het stuur op de laagste stand moet staan? Ik heb eerst wat aangemodderd, daarna kwam ik pas op dat idee.
Wat nou als je geen stuurverstelling hebt?
20 december 2009 om 15:26 #17366316Dit is wellicht een betere plek :)
De engelse Haynes Werkplaats handboeken in PDF formaat van Vectra A, B1 en B2!!!
Vectra A
http://www.sendspace.com/file/yv9lhe
maar volgens mij niet alle hoofdstukken . . . maar goed, iets is beter dan niets :)Vectra B1
http://www.sendspace.com/file/xsf1em [200mb]Vectra B2
http://www.sendspace.com/file/xqxcph [100mb]15 januari 2010 om 21:21 #17366317Voor de V6’en onder ons.
Haynes manual Omega B1
http://www.sendspace.com/file/dbae2c21 januari 2010 om 11:56 #17366318Vraagje heeft iemand ook hoofdstuk 3 voor de B1 ??
21 januari 2010 om 15:35 #17366319origineel gepost door JanW75
Vraagje heeft iemand ook hoofdstuk 3 voor de B1 ??Hoi Jan,
idd H3 ontbreekt.
Download ook even het B2 manual.
Daar staat die wel in. Dat zal hetzelfde zijn als in een B1.21 januari 2010 om 15:51 #17366320Is het bekend of deze er voor de v6 ook in het nederlands te krijgen is?? Zag ze wel voor de overige motoren…
21 januari 2010 om 16:25 #17366321zou je even moeten googlen naar Vraagbaak en Vectra, maar of daar ook een V6 in staat weet ik niet.
De V6 motor staat wel beschreven in de Omega boeken.De bovenstaande links heb ik ook zomaar gevonden op het net . . . die ga ik natuurlijk niet zelf in scannen :vertag
21 februari 2010 om 17:51 #17366322Update aan Gasklep en stappenmotor reinigen van de X18XE en X20XEV motoren op pagina 1
Willem
11 maart 2010 om 18:35 #17366323He Wim,
kan je die Injectoren reinigen in gewoon water of is daar speciaal spul voor nodig.
En kan dat in een oude schone frietuur pan of een gewone pan op het vuur?
Gr Dirkjan
11 maart 2010 om 19:07 #17366324origineel gepost door D.J.R.
He Wim,kan je die Injectoren reinigen in gewoon water of is daar speciaal spul voor nodig.
En kan dat in een oude schone frietuur pan of een gewone pan op het vuur?
Gr Dirkjan
HO . . . DAT IS GEEN FRITUURPAN HOOR!!!!!!
Dat is een ultrasoon bad.
die trilt op een hele hoge (ultrasone) frequentie waardoor het vuil los trilt!!!!!11 maart 2010 om 19:20 #17366325:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
11 maart 2010 om 21:20 #17366326oke dan een frietuurpan met een schuurmachiene aan de zij kant vast getape.
:jerry:jerryJa hoe weet ik dat nou,ben ook maar een domme bouwvakker.:sleeping
Enne hoe kom ik aan z’n ding????
11 maart 2010 om 22:17 #17366327origineel gepost door D.J.R.
oke dan een frietuurpan met een schuurmachiene aan de zij kant vast getape.
:jerry:jerryJa hoe weet ik dat nou,ben ook maar een domme bouwvakker.:sleeping
Enne hoe kom ik aan z’n ding????
ja nu lees ik even wim z’n stukje en het is inderdaad verwarrend als je niet weet wat het is.
Hij heeft toevallig een ultrasoon bad die ook nog kan verwarmen.
Dat doen ze ook niet allemaal.En om het dan ook nog een frituurpan te noemen ;).
maar je kunt eens op marktplaats kijken.
12 maart 2010 om 16:47 #17366328ja dat kan ik doen,:vertag
Maar is er misschien ook een andere manier om die dingen te reinigen?
Gr Dirkjan
12 maart 2010 om 16:49 #17366329andere manier is inderdaad lastig ja..
je kan er bijna niet in komen in die injectoren.
willem
13 maart 2010 om 08:33 #17366330oke we gaan eens informeren.:hmmz
Al vast bedankt.
Dirkjan
14 maart 2010 om 11:27 #17366331Even een vraag over de uitlees how-to van de Vectra B: Welke pinnen moet je met elkaar verbinden om cruisecontrol uit te kunnen lezen? Ik neem aan de uitleesdraad en massadraad?
15 maart 2010 om 12:51 #17366332Vraagje over de inbouw van radiobediening
Ik heb een Vectra Sport en een ander stuur dan de foto. Moet je het hele stuur dan vervangen, of kun je ook opzoek naar alleen de schakelaars van de stuurbediening? en hoe zit het met de bekabeling richting de radio? Zit dat er automatisch in?
Heeft iemand ook een Howto voor de Cruise Control in te bouwen?
15 maart 2010 om 13:08 #17366333Er moet wel een ander stuur in want anders passen de schakelaars niet !! en er moet een andere ring achter het stuur waar de kabels inzitten, anders werkt het nog niet.
Voor de rest zijn de kabels in het dashboard over het algemeen gewoon aanwezig.Heb je een gaskabel of electronisch gaspedaal ???
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.