Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How to…. deurpanelen demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2007 om 14:14 #17206235
How to…. deurpanelen demonteren[/size]
De onderstaande link is voor een How to (voor)deurpanelen verwijderen!!
http://www.spieker.se/howtodeurpaneel.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik doe het maar ff op m’n eigen site. Om te proberen.
Suc6
Peter
2 november 2007 om 14:44 #17366260How to … voorstoelen uit elkaar halen !!!
Deze link is om de voorstoelen uit elkaar te halen!!
http://www.spieker.se/howtostoel.htm
Peter
2 november 2007 om 19:18 #17366261How to …. Leds in dashboard !!!
Deze link is om normale verlichting te vervangen door led-verlichting!!
http://www.spieker.se/howtoledsdash.htm
Peter
3 november 2007 om 18:05 #17366262HOW TO! KNIPPEREN GROOTLICHT LINKS RECHTS:
Opels met Multitimer (Astra-G / Vectra-B)
Ik heb hem bij mij op de stoelverwarmings schakelaar gezet, en werkt dus over het contact.
=============================================
Modellen zonder Multitimer: (Vectra-A Astra-F Corsa-B / Tigra-A)
Willem
3 november 2007 om 18:48 #17366263HOW TO!!! Regelbare interval vectra-A & B
OMBOUW BESCHRIJVING IN HET NEDERLANDS!!
VECTRA-B:
letters staan op de rw hendel
1. Interval (regelbaar maken)
* knip de draad aan pin I (kan ook J zijn) door (zwart-geel)
** isoleer de zwart gele kabel aan de kabelboomzijde, deze wordt niet meer gebruikt* verbind de zwart witte van de extra stekker aan de zwartgele (I/J) van de hendel
* dan de zwartgele vanaf de extra stekker naar de zekering kast geleiden
* verbind deze kabel met PIN I van het omega relais (regelbaar)
2. ruitenwisser inschakeling bij ruiten sproeien (ivm ander relais moet dit ook aangesloten worden)
* zorg dat er een draad vanaf de wisserschakelaar pin W naar de zekering kast gaat.
* deze aan pin 53c van het omega relais maken.
3. verbinding van vectra relaishouder naar omega relais
(nr’s zijn pin nrs op de ralais)
vectra >> omega
87 >> 15
87a >> 31B
30 >> 53Bdan pin 31 omega relais aan massa leggen
Board Computer (MID)
stekker van de oude hendel over zetten, past namelijk niet op elkaar.
gewoon de kleuren aan houden
kan wel zijn dat de draden van de omega schakelaar bruin als bijkleur bevatten.
ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
vragen?? gewoon vragen he!!
tis niet moeilijk, kost wel tijd
** automatische interval regeling **
VECTRA-A is 100x simpeler dan de B
* knip de draad op pin I/J* door
* verbind het draadje vanaf de hendel met de zwart witte draad aan de EXTRA stekker op de hendel
* verbind de zwart gele draad op de extra hendel met de zwart gele draad aan de kabelboom zijde.
* vervang eigen relais met dat van de omega met int regeling
zo simel is dat
de interval regeling zoals omschreven voor de vectra-A is ook van toepassing op de:
CORSA-A
CORSA-B
KADETT-D
KADETT-E
ASTRA-F
ASCONA-C
OMEGA-A
OMEGA-B zonder int regeling
SENATOR-BWillem
3 november 2007 om 18:50 #17366264HOW TO: Mistlampen mee op grootlicht, terwijl de mistlampen gewoon nog te gebruiken zijn op de normale manier.
Dit terwijl de mistlichten gewoon nog als mistlichten te grbruiken zijn en dit geen conflicten geeft:
ik ben weer bezig geweest aan de vectra vandaag.
nu heb ik dit ge creeërd:
mijn mistlichten gaan mee branden als ik sein, en als ik het grootlicht aan heb.
dit heb ik gedaan dmv in de zekering/relais kast
een extra ralaisje aan te leggen.
de aansturingsdraden van het grootlicht relais heb ik vervolgens op de aansturing van de extra relais gemaakt (aansturing zijn de dunne pinnetjes op het orig relais)
en dan de costante + van de Mistvoorlicht schakeling op het extra relais gezet op een van de grote pinnen
dan de andere grote pin naar de pin verbruiker van mistlichtvoor relais gezet.
orig relais zijn weer op hun oude plaats terug gedrukt.
tekening van de schakeling:
* relais 2 is van grootlicht
* LOS relais is extra relais (heb orig vectra-B gebruikt)
* relais 5 is relais mistlichten voormisschien dat iemand hier wat aan heeft.
Willem
30 november 2007 om 08:55 #17366265Origineel gepost door speaker
How to … voorstoelen uit elkaar halen !!!Deze link is om de voorstoelen uit elkaar te halen!!
http://www.spieker.se/howtostoel.htm
Peter
In verband met de airbag;
Het lijkt me dat je al voordat de stoel uit de auto gehaald word, dat de accupool dan los moet. ivm stekkertje loshalen onder de stoel.
Op de foto is de stoel er al uit.30 november 2007 om 22:42 #17366266Nieuwe HOW TO!! Multitimer Demonteren:
Hier de omschrijving voor het demonteren van de Multitimer:
* Verwijder de aangewezen relais:
* Stekker losnemen door de lipjes naar elkaar toe te drukken en te trekken, (gaat best zwaar)
* Schroef de 3 schroeven van de zkering kast los en open de zekering box door de lip onderaan de kast omhoog te duwen en te trekken,
nu kun je de zekering kast iets naar je toe halen* Groene pinnetje eruit trekken
* Schuif de multitimer nu uit de zekering kast:
Multitimer:
Grtzz Wim
1 december 2007 om 12:55 #17366267Haha, maar jouw auto is wel Proefkonijn voor dat soort dingen :P
Dus jouw auto is al Uitgerust met deze projecten:
VERVOLG OP MULTITIMER: korte uitleg wat hij bediend:
De Multitimer Regelt:
* Interval Ruitenwissers Voor en Achter
* In en Uitschakelen Achterruit verwarming
* In en uitschakelen Plafond lampje (binnenlicht)
* Mistvoorlicht en Mistachterlicht
* Claxon aansturing
* in en uitschakelen Teller verlichting
* in en uitschakelen Kachelknopverlichting
* in en uitschakelen Knopjes verlicting rondom de radio
* in en uitschakeling Elektrische ruiten
* in uitschakelen Spiegel verwarming
* Richting aanwijzers
* Noodknipperlicht
* Dimmen teller, kachel en Knopjes verlichting
* Lichtzoemer (zit in de miltitimer)
* Sleutelzoemer Bij nieuwere modellenEn ongetwijfeld nog meer.
Het nadeel is dat als er 1 functie defect gaat, je heel de multitimer moet vervangen.
Dat had ik Dus, bij mij was de Verlichtin van de Tellers kachel en knopjes was na een tijdje knipperen er echt mee opgehouden.
heb in het donker naar huis gereden zonder teller verlichting / hevig knipperende BC vanaf Apeldoorn naar Den Haag niet grappig zeg maar
ik heb voor een 10tje op de sloop een MT gehaald en geplaatst.
Willem
14 december 2007 om 11:21 #17366268How to … stuurwielbediening aansluiten
Omdat mijn Veccie een Bussiness edition is zit er standaard geen stuurwielbediening voor de radio op. Dit had ik wel op mijn CDX dus dit was een gemis.
Na wat ‘sloop en breekwerk’ bleek dat dit gewoon voorbewerkt zat dus heb ik op Ebay.co.uk een stuur met radiobediening gekocht ( voor 25 euro incl. airbag ) en even later ook een klok-spindel ( of hoe die dingen ook heten )
(voor 10 euro)Dit zijn de te volgen stappen :
Allereerst je polen van je accu los. Want je airbag gaat ook los.
Neem een Torx-bitje (nr25) en schroef de 2 schroefjes aan de achterkant van het stuur los.
Haal de airbag naar je toe en koppel het gele stekkertje los.
Druk nu de 2 pennetjes rond de grote moer plat, zodat de moer kan draaien.
Pak een ratel met dop 22 en draai de moer los.
Maak met een merkstift een streepje op je stuur en op het schroefdraad, zo krijg je je stuur weer op de zelfde stand terug. Geef de pen midden in het stuur een flinke tik ( maar ook weer niet te hard ) Zo ‘schrikt’het stuur en komt ie los.
Schroef de 2 schroefjes achter het stuur los en ook de 3 schroeven onder het stuur. Draai de pook om je stuur in hoogte te stellen los.
Nu kan je de behuizing loshalen.
Nu nog de 4 klemmetjes loshalen en de stekker achter aan de spindel.
De oude er af halen en de nieuwe er weer op doen.
En dan alles weer terug monteren.
Peter
14 december 2007 om 19:23 #17366269Origineel gepost door speaker
Hej Wim, Dit is echt te gek!! Ik ben al tijden op zoek naar zo’n daytimerunninglight-relais…. heb zelfs bij ‘n Opeldealer in Zweden gevraagd hoeveel ze kostte, omdat ze daar veel gebruikt worden, maar Opel heeft gewoon een vaste prijs voor heel de wereld, dus kosten ze net zo veel als hier ( 50 euro!! )
Maareh……. die 4 relais die je gebruikt hebt, wat voor soort zijn dat???
Ik wil hem graag maken , maar vind dit nergens in je beschrijving.Peter
ps. waar gebruik je die OB’s voor ( laatste pic ) :wtf
ik heb de standaard vectra-B relais gebruikt.
op de sloop zat te vinden iedere vectra-B heeft er ongeveer 7 (oud type) 5 (nieuwtype) met Achterwisser hebben we er een meer.
zijn rechthoekige blokjes die zich bovenin de zekreingkast bevinden
Op de foto met zijn 6en gebroederlijk naast elkaar:
Willem
28 januari 2008 om 22:09 #17366270Uitlezen vectra-A (tech 1)
Uitlees stekker: in motorruimte op ik dacht linker veerpoot
MM lampje: Motor management lampje (motorstorings lampje)
Uitlezen:
* verbind pin A met pin B
* zet contact aan.
* dan gaat MM lampje knipperendeze knippert in een bepaalde vogorde
uitlezen start meestal met code 12 = start uitlezen
code voor motortoerental sensor wordt gegeven omdat de motor uit staat.
codes met 2 of 3 cijfers
voorbeeld:
2 cijfers: (voorbeeld code: 12)
1x knipperen
korte pauze
2x knipperen
lange pauzealle codes worden 3x herhaald alvorens de volgende code word gegeven
code 47:
4x knipperen
korte pauze
7x knipperen
lange pauzecode 150
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauze0 word met 10x knipperen aan gegeven
LET OP: bij veel Tech1 opels wordt tijdens uitlezen code 12 en 31 gegeven
12 = start uitlezen
31 = krukassensor dit ivm de motor niet draait krijgt hij ook geen signaal van de krukasgeverstekker Tech1:
Vectra-B
Uitlees stekker: onder kanpje dat onder de handrem handle zit, kapje kun je er zo uit wippen.
verbind pin 6 van de uitlees stekker met massa:
contact aanzetten
mm lampje gaat knipperen
4 cijferige code
voobeeld
code P015010x knipperen
korte pauze
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzecodes beginnend met een 0 zijn eobd code’s
p1600
1x knipperen
korte pauze
6x knipperen
korte pauze
10x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzeiedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.
stekker tech2:
ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben
28 januari 2008 om 22:19 #17366271Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)
12# Begin en einde foutkode uitlezing
13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
51#Regeleenheid fout
52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
53#Relais brandstofpomp spanning te laag
54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
55#Regeleenheid fout
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
63#Bobine primaire spanning te laag
64#Bobine primaire spanning te laag
67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
87#Relais airco compressor spanning te laag
88#Relais airco compressor spanning te hoog
89#Lambdasonde 2 spanning te laag
91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
95#Warme start klep spanning te laag
96#Warme start klep spanning te hoog
97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog28 januari 2008 om 22:21 #17366272Codes Vectra-B (tech2)
Code: Item: Fault:
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/a16 april 2008 om 15:52 #17366273HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
16 april 2008 om 18:59 #17366274origineel gepost door machoboy
En waar heeft dat laatste nut voor als ik vragen mag.Lees topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86620
Peter
20 april 2008 om 08:59 #17366275Omdat er toch wel wat vraag naar blijkt te zijn hier een HOW TO…. DAKHEMEL LOSHALEN!!
Helaas zonder foto’s ( maar mocht je die maken als je dit uitvoert… mail ze ff…. dan zet ik ze er tussen )Om je hemel los te maken , moet je beginnen bij de kunststof raamstijl-covers, die kan je gewoon voorzichtig lostrekken. Dan hemelverlichting er uit wippen en , als je een brillenvakje hebt , de 2 schroeven losschroeven en het brillenvak naar achter over het plafond schuiven, zo komt ie los.
Boven aan de middenstijlen zit een 3 hoekig klepje, wip die met een schroevendraaier er voorzichtig uit , daarna kan je ze loshalen.
Dan alle handgrepen losmaken. Als je de hendel van de handgreep iets naar beneden trekt, zie je 2 klepjes, met een schroevendraaier wip je ze omhoog en maak de 2 schroefjes los.
Dan … in het midden van het dak thv de bank, zit een rechthoekig plasticje, die kan je gewoon met een schroevendraaier er uit wippen, deze zit er gewoon ingedrukt.
Dan nog de bevestigingspunten voor het bagagenet……. deze zitten met een zelfborgend pennetje vast. Je ziet 2 ronde pennetjes deze moeten eruit , anders krijg je het geheel niet los. Dan nog de de achterkant….. dit is ook gewoon een kliksysteem. En als het goed is , is de hemel dan los.
Het is een heel verhaal, maar in de praktijk is het heel makkelijk!!Suc6
Peter28 april 2008 om 18:32 #17366276origineel gepost door speaker
Omdat er toch wel wat vraag naar blijkt te zijn hier een HOW TO…. DAKHEMEL LOSHALEN!!
Helaas zonder foto’s ( maar mocht je die maken als je dit uitvoert… mail ze ff…. dan zet ik ze er tussen )Om je hemel los te maken , moet je beginnen bij de kunststof raamstijl-covers, die kan je gewoon voorzichtig lostrekken. Dan hemelverlichting er uit wippen en , als je een brillenvakje hebt , de 2 schroeven losschroeven en het brillenvak naar achter over het plafond schuiven, zo komt ie los.
Boven aan de middenstijlen zit een 3 hoekig klepje, wip die met een schroevendraaier er voorzichtig uit , daarna kan je ze loshalen.
Dan alle handgrepen losmaken. Als je de hendel van de handgreep iets naar beneden trekt, zie je 2 klepjes, met een schroevendraaier wip je ze omhoog en maak de 2 schroefjes los.
Dan … in het midden van het dak thv de bank, zit een rechthoekig plasticje, die kan je gewoon met een schroevendraaier er uit wippen, deze zit er gewoon ingedrukt.
Dan nog de bevestigingspunten voor het bagagenet……. deze zitten met een zelfborgend pennetje vast. Je ziet 2 ronde pennetjes deze moeten eruit , anders krijg je het geheel niet los. Dan nog de de achterkant….. dit is ook gewoon een kliksysteem. En als het goed is , is de hemel dan los.
Het is een heel verhaal, maar in de praktijk is het heel makkelijk!!Suc6
PeterDe zijkanten zit met een soort plaklint vast. Is dit klitteband, of lijm? Weet je dat? En als het lijm is, heb je tips om het weer netjes terug te zetten?
29 april 2008 om 08:01 #17366277origineel gepost door Myszek
origineel gepost door speaker
Omdat er toch wel wat vraag naar blijkt te zijn hier een HOW TO…. DAKHEMEL LOSHALEN!!
Helaas zonder foto’s ( maar mocht je die maken als je dit uitvoert… mail ze ff…. dan zet ik ze er tussen )Om je hemel los te maken , moet je beginnen bij de kunststof raamstijl-covers, die kan je gewoon voorzichtig lostrekken. Dan hemelverlichting er uit wippen en , als je een brillenvakje hebt , de 2 schroeven losschroeven en het brillenvak naar achter over het plafond schuiven, zo komt ie los.
Boven aan de middenstijlen zit een 3 hoekig klepje, wip die met een schroevendraaier er voorzichtig uit , daarna kan je ze loshalen.
Dan alle handgrepen losmaken. Als je de hendel van de handgreep iets naar beneden trekt, zie je 2 klepjes, met een schroevendraaier wip je ze omhoog en maak de 2 schroefjes los.
Dan … in het midden van het dak thv de bank, zit een rechthoekig plasticje, die kan je gewoon met een schroevendraaier er uit wippen, deze zit er gewoon ingedrukt.
Dan nog de bevestigingspunten voor het bagagenet……. deze zitten met een zelfborgend pennetje vast. Je ziet 2 ronde pennetjes deze moeten eruit , anders krijg je het geheel niet los. Dan nog de de achterkant….. dit is ook gewoon een kliksysteem. En als het goed is , is de hemel dan los.
Het is een heel verhaal, maar in de praktijk is het heel makkelijk!!Suc6
PeterDe zijkanten zit met een soort plaklint vast. Is dit klitteband, of lijm? Weet je dat? En als het lijm is, heb je tips om het weer netjes terug te zetten?
De zijkanten zitten gewoon geklemt met de deurrubbers!!
Misschien dat de vorige eigenaar er dubbelzijdige tape tussen heeft gedaan!!??Peter
4 mei 2008 om 07:35 #17366278Thnx speaker..voor de info. Ik moet al een hele poos men hemel loshalen omdat men dakspanten tegen men dak aanrammelen. Maar ik wist eigenlijk niet hoe ik moest beginnen. Maar ik zie dat het errug meevalt. Ga dalijk meteen beginnen. Als ik er aan denk maak ik wat piccas!!
22 juni 2008 om 20:05 #17366279me dak antenne rubber is verdroogd!, kan er makkelijk vanuit thv. da achterklep het hemeltje los gemaakt worden, zodat de versterker (antenne voet) los gehaald kan worden???
(antenne versterker is tekoop bij de dealer incl. rubber, ik wil 1 op 1 vervangen, gezien de versterkers ook wel eens stuk gaan)
9 augustus 2008 om 20:04 #17366280idd.
was zo gebeurd het vervangen van de dak-antennevoet, ik heb nu weer zeer goede ontvangst met de radio.
nwe voet kost ongeveer 33 euro.15 augustus 2008 om 18:03 #17366281HOW TO….. Dubbele verlichting ( achter ) voor Vectra station.
Omdat ‘redmanta’ er over begon en ik er al een tijd geleden mee liep, ben ik ( met hulp van Wim !)
ff wat gaan knutselen. En meteen voor de liefhebbers maar ff een how to.. gemaakt.Benodigdheden:
– 2 dubbelpolige fittingen van een Suzuki Alto ( 1 euro op de sloop )
– een Dremel oid.
– secondelijm
– en een paar kroonsteentjes/kabelschoentjes/oidAls eerste neem je de achterlicht-unit er uit.
Hier zie je de unit en de fitting van de SuzukiSlijp/zaag het metaal door van de bovenste lamphouder.
En maak aan de achterkant van dit gedeelte alles glad en slijp met en Dremel een gat uit, waar de fittinghouder precies inpast.
Lijm de fittinghouder in de unit.
Vooraanzicht!
Achteraanzicht!Nu kan de unit terug in de auto!
Sluit de draden aan. Meet deze ff na. ( volgens mij was het zwart/geel=rem en zwart/grijs=verlichting bruinis natuurlijk massa )En dit is het resultaat :
Suc6 :thumbup
Peter
ps. zorg dat je de fitting niet helemaal in de unit duwt , anders kan je plastic van de buitenkant smelten!!
4 september 2008 om 15:26 #17366282Is het ook mogelijk Het hogere voltage door te linken naar alle lichten dan ? Dat ook daar zo’n Amerikaans idee krijgt, van dat alles Rood opgloeit ? Ik wil namelijk dit verlicht maken
En dan fototjes maken voor Howto :) Dubbel achter verlichting Vectra B1 sedan,
En nee, dit is niet die van mij, want ik had unne grune :)4 september 2008 om 15:47 #17366283Ik heb maximale verlichting op de Vectra.
Beschrijving vectra-B origineel
zoals het bij mij zit:
aan de zijkanten zou je misschien iets kunnen bouwen, maar er is geen voorbereiding.
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How to…. deurpanelen demonteren’ is gesloten voor nieuwe reacties.