How to: Aux in maken op een CD30MP3

Forumindex Forums Modellen Astra How to: Aux in maken op een CD30MP3

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17866822
    preat
      Lid sinds:
      3 October 2011

      heeft iemand de bijbehorende plaatjes van deze post toevallig nog? ik wil het zelf ook nog wel even proberen met mijn cd30mp3!

      #17866823
      Rays
        Lid sinds:
        7 June 2012

        Ik heb een opel astra uit 2005 met een cd30 mp3,ik wil nou een ipod aansluiten via een dension 100.
        Maar zie nou dat deze radio geen aansluiting hiervoor heeft.Kan iemand mij hiermee verder helpen of de foto s die hierboven stonden nog eens posten.

        #17866824
        Dennisds
          Lid sinds:
          22 August 2012

          Heel leuke post!
          alleen zijn de foto’s niet meer zichtbaar,

          ik zou alleen de laatste foto die van op welke pin er gesoldeerd moet worden nog nodig moeten hebben,
          iemand die me kan zeggen op welke pins juist gesoldeerd moet worden?

          alvast bedankt!

          #17866825
          OA-H
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2012

            @opel-mark wrote:

            Ja hoor, als je een schema hebt wil ik wel kijken of ik kan vinden of het mogelijk is er gewoon stereo van te maken.

            Mark
            http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Mark ,
            en weet je al of het mogelijk is om er stereo van te maken?

            Ray

            #17866826
            OA-H
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2012

              @MCW wrote:

              kwalihavome

              Beste Kwalihavome,

              Zou jij dit ook in mijn auto kunnen/willen inbouwen tegen een schappelijk vergoeding. Ik heb dezelfde radio als jij!

              Groet,

              Martijn

              Als ze toch al bezig zijn mag je die van mij ook wel doen ik kom wel naar je toe ben regelmatig in Zoetermeer.
              :D

              Maar eerst wachten wat Mark zegt over het stereo gebeuren.
              Ray

              #17866827
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Oei is al weer een tijdje geleden dat ik er naar gekeken heb(het schema), ik heb er toen voor de vraagsteller naar gekeken en was het in theorie mogelijk het stereo te doen(telefoon ingang gebruiken), in de praktijk is het de vraag of je het voor elkaar kan krijgen, je zult dan een cd30 mp3 uit elkaar moeten halen en gaan kijken of jij bij bepaalde componenten kan komen op de print.

                het bleef toen steken op dat ik geen sloop cd30mp3 had om er mee te experimenteren.

                Mark

                #17866828
                udo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 January 2007

                  Hallo,
                  Heb je misschien de foto’s nog van alles ?
                  Wil het ook eens proberen of het me lukt, solderen zal het probleem in elk geval niet zijn.
                  Udo

                  #17866829
                  kwalihavome
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    Pff. Ik kan nog wel even zoeken. Online moet ook nog wel iets te vinden zijn. Ik heb zelf destijds gebruik gemaakt van een Italiaanse handleiding en daar een Nederlands op geschreven.

                    #17866830
                    udo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 January 2007

                      Misschien dat je de fotos weer online zet.

                      #17866831
                      kwalihavome
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 August 2006

                        Ik heb de handleiding niet meer. Wat ik destijds heb gedaan, op de printplaat van de versterker 2*2 draden (2 linker kanaal, 2 rechter kanaal) gesoldeerd.
                        Bij de lokale electro winkel female tulp connectors gekocht en deze achterin het ijzer geboord.
                        Enige nadeel wat ik hieraan vond was dat je het volume moet regelen op de telefoon. Je omzeilt hiermee namelijk heel de radio en gebruikt alleen de speaker uitgangen. Dit betekent ook dat je de radio uit moet zetten, wil je geluid over je zelfgemaakte “aux” hebben.
                        Ik heb niet, zoals Opel-Mark schrijft, gebruik gemaakt van de telefoon ingang. Dit is namelijk alleen mono.
                        Het solderen is echt niet moeilijk. Alleen ervoor zorgen dat je soldeerbout een kleine kop heeft. Deze zijn los te koop. Ik heb gebruik gemaakt van een 1 of 2 mm kopje.

                        Als je foto’s van de binnen kant maakt, kan ik je precies vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb mijn CD30MP3 verkocht.

                        #17866832
                        kwalihavome
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 August 2006

                          Mocht je het wel via de telefoon ingang willen doen, heb je misschien wel iets aan dit filmpje.
                          https://youtu.be/lkH_QCS_bzk” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #17866833
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            @kwalihavome wrote:

                            Ik heb de handleiding niet meer. Wat ik destijds heb gedaan, op de printplaat van de versterker 2*2 draden (2 linker kanaal, 2 rechter kanaal) gesoldeerd.
                            Bij de lokale electro winkel female tulp connectors gekocht en deze achterin het ijzer geboord.
                            Enige nadeel wat ik hieraan vond was dat je het volume moet regelen op de telefoon. Je omzeilt hiermee namelijk heel de radio en gebruikt alleen de speaker uitgangen. Dit betekent ook dat je de radio uit moet zetten, wil je geluid over je zelfgemaakte “aux” hebben.
                            Ik heb niet, zoals Opel-Mark schrijft, gebruik gemaakt van de telefoon ingang. Dit is namelijk alleen mono.
                            Het solderen is echt niet moeilijk. Alleen ervoor zorgen dat je soldeerbout een kleine kop heeft. Deze zijn los te koop. Ik heb gebruik gemaakt van een 1 of 2 mm kopje.

                            Als je foto’s van de binnen kant maakt, kan ik je precies vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb mijn CD30MP3 verkocht.

                            volgens mij was de telefoon ingang wel stereo uitgevoerd, maar dat zou je om er 100% zeker van te zijn op het schema moeten kijken.
                            op de ingang van de versterker solderen kan ook, maar dan heb je inderdaad het probleem dat je het volume moet regelen met de telefoon.

                            #17866834
                            udo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 January 2007

                              @kwalihavome wrote:

                              Mocht je het wel via de telefoon ingang willen doen, heb je misschien wel iets aan dit filmpje.
                              https://youtu.be/lkH_QCS_bzk” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Oke, heb het filmpje bekeken, met de muziek, maar snap nog niet hoe het nu precies werkt.
                              Sluiten ze nu 2 draden parallel op de +P en -P ?

                              #17866835
                              littlebird
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2015

                                @udo wrote:

                                @kwalihavome wrote:

                                Mocht je het wel via de telefoon ingang willen doen, heb je misschien wel iets aan dit filmpje.
                                https://youtu.be/lkH_QCS_bzk” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Oke, heb het filmpje bekeken, met de muziek, maar snap nog niet hoe het nu precies werkt.
                                Sluiten ze nu 2 draden parallel op de +P en -P ?

                                De grote rode knop schakelt een +12v naar de tel mut van de radio. Daardoor stopt de radio en denkt dat dus extern (bijv een parrot) ingeschakeld word. Op de p+ en p- zet je vervolgens je aux kabeltje en je hebt geluid. Het enige is dat je dus mono geluid hebt. Aangezien links en rechts niet gescheiden worden. Maar links plus en rechts plus bij elkaar zitten op de p+(p van phone) en zowel links min als rechts min bij elkaar op p- komen. Voor schematje van aux kabeltje ff op google kijken. Dacht de bovenste rechts was middelste links en onderste(breedste) de min. Even met multimeter doorpiepen en je weet welke waar hoort.

                                Opzich goed te doen en leuk gebruik. Verwacht alleen geen 110db te draaien. Maar voor normaal geluid is het goed te doen. Ik zou alleen de grote rode knop vervangen voor een netter exemplaar en netjes wegwerken en niet vol in dashboard.
                                (Zeurmode)
                                Vervolgens film je alles met een aardappel (480×620) en tril je zo erg dat ik zeeziek word. Om te zwijgen over de muziek keuze. Dat is smaak.(/zeurmode)

                                Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.