[HOW-TO] – Astra H – Voedingskabel leggen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW-TO] – Astra H – Voedingskabel leggen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250956
    Basshoven
      Lid sinds:
      30 May 2012

      Hier komt de how-to hoe de kabels te leggen in een astra H (GTC) om een versterker aan te sluiten.
      Voor de 5 deurs/sw zal dit grotendeels hetzelfde zijn.

      1.
      Zoek de plug in het schutbord om de voedingskabel van onder de motorruimte in de auto te krijgen.
      De dop zit dus in het schutbord op de volgende locatie.

      2.
      Haal de dop los en maak hier een gat/snede in, zodat je kabel door de dop gevoerd kan worden.
      Maak deze niet te groot anders heb je weer een gat, waar water naar binnen zou kunnen komen.
      Als de plug weer op zijn plek zit.

      3.
      De voedingskabel zal achter je pendalen naar binnen komen.
      Geleid de kabels voor je pendalen langs naar de zijkant.
      Als je de kabels achterlangs laat lopen trap je je kabels kapot bij het indrukken van de pendalen tijdens het rijden.

      4.
      Haal nu alle instaplijsten voorin los.
      Maak dus het deurrubber los (alleen de onderkant) en dan kun je ze los klikken.

      5.
      Ik heb de stroom kabels over de bestuurderskant naar de kofferbak gelegd en de audio kabels langs de passagierskant, omdat dit simpelweg de kortste weg is.
      En het aan te raden is om de stroom en audio kabels te scheiden i.v.m. storingen.

      6.
      Haal nu het handschoenenvakje (4 torks)los om de RCA kabels vanaf de radio naar de koffer ruimte te trekken.

      7.
      Bij de GTC heb ik de instaplijsten/zijpanelen achterin niet los gemaakt, omdat je hiervoor naar mijn mening teveel los moest halen.
      Dus ik heb op een stokje bamboo, die je ook gebruikt om planten die door willen zakken rechtop te houden de kabels getaped en die langs de instaplijst die dus nog vast zit de kabels zo naar achter gestoken.

      De kabel komt onder de achterbank uit dus deze moet je even demonteren, zodat je ze van daaruit weer onder de rugleuning door de kofferbak in kan steken.
      Deze stokjes bedoel ik.

      #18534170
      Mirko Van Der Beek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 June 2023

        Waar heb je het massapunt gemaakt?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.