je begint met het doorverbinden van de diagnose stekker aansluiting a is altijd massa en pin j is van de 4×4 verbindtdeze dmv een paperclip of klein draadje
houd de stekker met het clipje naar beneden
| A B C D E |
| K J H G F |
||
neem dan plaats in de auto en zet het contact aan
het lampje geeft dan eerst code 12 3x code 12 is 1 keer knipper en wordt snel vervolgt door 2 knipperingen
code (54 is bv. 5keer knipperen vervolgt door 4 knipperingen)
alle codes worden 3x herhaalt in volgorde schrijf ze op
en zoek ze daarna weer terug hieronder
als laatste wordt er weer code 12 gegeven en begint het opnieuw als je contact uit en aan zet
Four-wheel drive ECU
15 Oil temperature sensor – voltage high
24 No speed signal
31 No engine RPM signal
32 Pressure switch faulty
33 Solenoid valve – voltage high/transfer box overheated to 160°C on 1992 models
34 Solenoid valve – voltage low
37 Brake lamp switch
39 No ABS signal, or 0MPH and 2300RPM for more than 15 seconds
55 ECU faulty
71 Brake switch – voltage high
72 Brake switch – voltage low
73 Car stopped without braking from over 37mph
74 Power Assisted Steering PAS pressure less than 10 bar
75 Oil temperature sensor – voltage low/transfer box overheated to 160°C or 140°C for over 118MPH.
(Note that codes 15,39,71-75 apply only to models from roughly 1994 onwards, with electronic speedometers)
om codes te wissen zet 25 keer contact aan en uit. :thumbup
bij mij werkt het zo succes :thumbup