HOW TO

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222578
    opctje
      Lid sinds:
      18 May 2010

      Is er op dit forum ook een how to voor de bajo bout op turbo??

      Zo ja waar kan ik die vinden.

      Zo nee waar zit die bout precies

      alvast bedankt Greetz Dennis

      #17689120
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Bij de turbo tussen het koude en warme gedeelte van de turbo aan de boven kant.

        Als er iemand een foto wil posten dan word het veel duidelijker denk ik.

        #17689121
        OpelRoos
          Lid sinds:
          26 August 2009

          Heeft Baas J. ooit gepost…ergens in turbo gedeelte…

          #17689122
          DEEF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2007

            bouw morgen om….zal foto plaatsen…

            #17689123
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              1. locate the banjo bolt on the oil feed line on the top of the turbo.

              2. undo the banjo bolt and remove it from the feedline.

              one copper washer will come off on the bolt,the other will be under the feed line and must be removed aswell.

              3. take the oil restrictor and 2 new copper washers out of the bag.

              4. fit one of the washers under the feedline where you removed the old one from and line it up with the oil gallery.

              5. fit the oil restrictor into the oil line with the remaining copper washer on the bolt. (there should be a copper washer on either side of the oil line and should be assembled like the example below)

              6. tighten the bolt.torque spec for the bolt is 12nm,but a good nip with the torx key until the bolt is tight is usually more than enough.

              7. wipe up any oil spillage from around the oil gallery,then disconnect the coil pack plug.

              8. crank the engine over for approx 5 seconds to refill the oil line.

              9. check around the bolt for any oil leaks,if it has leaked,wipe it up and tighten some more,then try it again.if its ok,re-connect the coil pack.

              10. start the engine,and allow the car to idle for a few minutes,again check for leaks around the bolt and retighten if needed

              #17689124
              opctje
                Lid sinds:
                18 May 2010

                thanx mannen en Roos is nu duidelijk

                #17689125
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  En vast is vast: don’t over do it. Oftewel vast is vast, je kan hem altijd nog een tikkie geven als hij lekt.

                  Als hij te vast zit en hij lekt dan heb je een andere uitdaging.

                  #17689126
                  opctje
                    Lid sinds:
                    18 May 2010

                    Yep dan is hij realy broken :D

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.