Forumindex › Forums › Modellen › Astra › How To
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2011 om 10:40 #17369944
Ook hier maar effe:
wel controleren en opboren in minimale mate mogenlijk.
ik heb wel foto’s van de X18XE en X20XEV motoren, deze kunne je wel en beetje helpen, alleen heb je op de X16XEL-II geen stappenmotor zitten, dus die uitleg komt te vervallen.
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
21 maart 2011 om 13:52 #17369945[rquote=1790707&tid=79279&author=botssiee]Weet iemand toevallig of/hoe deze zilvergrijze strips van een astra gtc eraf kunnen? En ook die op de deuren zitten.
Ik durf er niet op te gokken dat het een klik systeem is ;)groot formaat –> http://img824.imageshack.us/img824/9334/afbeelding1956.jpg%5B/rquote%5D
Bij je lichtschakelaar kun je hem los halen door de knop op 0 te zetten van je licht en dan indrukken en naar rechts draaien en tegelijk trekken aan de knop.
De ander strip zit achter je midden console vast geklikt deze kan je verwijderen door de midden console los te halen.
De deur strips zitten dacht ik geplakt maar dat weer ik niet met zekerheid te zeggen.
21 maart 2011 om 14:49 #17369946[rquote=1896579&tid=79279&author=rdh][rquote=1790707&tid=79279&author=botssiee]Weet iemand toevallig of/hoe deze zilvergrijze strips van een astra gtc eraf kunnen? En ook die op de deuren zitten.
Ik durf er niet op te gokken dat het een klik systeem is ;)groot formaat –> http://img824.imageshack.us/img824/9334/afbeelding1956.jpg%5B/rquote%5D
Bij je lichtschakelaar kun je hem los halen door de knop op 0 te zetten van je licht en dan indrukken en naar rechts draaien en tegelijk trekken aan de knop.
De ander strip zit achter je midden console vast geklikt deze kan je verwijderen door de midden console los te halen.
De deur strips zitten dacht ik geplakt maar dat weer ik niet met zekerheid te zeggen.
[/rquote]Toch bedankt, maar het was me ondertussen al gelukt. ;)
21 maart 2011 om 17:09 #17369947Toppie :thumbup
17 mei 2011 om 17:16 #17369948How-to verlagen astra h:
viewtopic.php?f=5&t=133064Eff hier neergezet zodat hij niet verdwijnt ergens tussen de topics :).
19 mei 2011 om 09:08 #17369949Misschien een goed idee om dit topic te verduidelijken.
dmv in de openingspost linkjes te plaatsen naar betreffende how to’s ??31 mei 2011 om 20:57 #17369950Weet iemand of de stootstrips van een astra g een kliksysteem is ?
5 juni 2011 om 19:57 #17369951Die zit meestal dmv 1 schroefje vast in je deur als die los hebt kan je ze er zo afschuiven. (bij de 3 deurs althans)
korte stukje achter je deur schuif je er zo vanaf.15 juni 2011 om 13:58 #17369952@Spacejam wrote:
Hier even alle foutcodes van de astra h
die kan je uitlezen door de rem en gaspedaal tegelijk in te houden dan dan de auto in het contact zetten.
P1243 Second Fuel Pump Faulty or Ground Fault
Bij mij H gtc opc gaf de bosch kast/laptop aan dat P1243 “tubrolader omlooplucht magneetventiel Funktionerings-storing” was :???:
@GooneyBird wrote:
origineel gepost door Moi-online
Dit klopt niet hoor. Ik heb dit geprobeerd, het enigste wat gebeurt is dat mijn lampje van motormanagement blijft knipperen…
Iemand info hoe ik dit wel kan uitlezen?
Volgens mij is het aantal keer knipperen gelijk aan de code? Je moet dus de knippers tellen…
Of zoiets.:D
Hoe valt de code dan te achterhalen met aantal keer knipperen? Aangezien er een P, C, B of U voor de code kan staan?
16 juni 2011 om 10:56 #17369953Hoi allen,
Ik heb een astra G met remtrommels achter, nu waren bij mij ook de borgpennen weggevallen en dit is opgelost echter nu werkt de handrem slecht. Ik heb goede zelfkennis en denk dat ik het verkeerd heb gedaan.
Heeft iemand een “how-to” hoe dat geheel in elkaar hoort te zitten? Ik heb namelijk het idee dat de zelfspanner niet werkt.
16 juni 2011 om 15:57 #17369954@Silence wrote:
Die zit meestal dmv 1 schroefje vast in je deur als die los hebt kan je ze er zo afschuiven. (bij de 3 deurs althans)
korte stukje achter je deur schuif je er zo vanaf.Thanks :thumbup
29 juni 2011 om 20:35 #17369955Ik heb een vraagje in de howto van Wim heeft die het over de X18 en X20 blokken
Is dit ook op toepassing van X16XE blok?20 juli 2011 om 15:43 #17369956ASTRA H Voor Bumper demonteren:
Stap 1:
Draai de 4 (Torx 20) in je wielkasten los (2 langs elke kant)
Stap 2:
Demonteer je grill.
Bij de nieuwen modellen zit de grill vast met 4x torx 20.
Bij de oudere modellen zit de grill vast met 4 plastic drukkers, in het midden zit een pinnetje dat je met een kleine schroeven draaier moet door drukken, pas wel op dat je het opvangt!
Stap 3: 2x drukkers los halen en de 4 klemmen die de bumper vast houden.
Stap 4: 3x drukkers aan de onderkant bumper los halen.
Stap 5:Bumper links en rechts voorzichtig los trekken deze zitten vast middels een gardebou aansluiting.
Stap6:Haal nu voorzichtig je bumper naar voren en verwijder de temperatuursensor en eventueel de mislicht draden als je dit hebt.
20 juli 2011 om 20:24 #17369957Deze is handig :P
Kan ik mooi op zien hoe die luchtpijp zit :D
5 augustus 2011 om 14:50 #17369958Goedendag
Ik heb vandaag me ruitensproeiers van een Insignia opgehaald bij de garage en wil die in me GTC maken maar nu is me vraag heeft iemand dat eerder al gedaan bij een Astra H of GTC. Want ben ook gewend met het verwijderen van de ruitenwisser armen dat je deze omhoog zet en als de moer los is deze er zo vanaf kan wippen. Maar bij deze ruitenwisser lukt dat niet. Heeft iemand tips? bij voorbaat dank.
Marco
18 augustus 2011 om 16:52 #17369959Hallo medeforummers,
Is er iemand die een “how to” heeft voor het vervangen
van een distributieriem op een c20ne met motornr:14792848.
Het betreft een astra F bj 04-08-’94Dank bij voorbaat :wors
20 augustus 2011 om 07:52 #17369960Niemand? :(
20 augustus 2011 om 14:25 #17369961hoop dat er iets tussenzit vaar je wat aan hebt !
Rik ;)
21 augustus 2011 om 18:45 #17369962Bedankt voor je reactie Rik maar ben er intussen zo aan begonnen.
30 augustus 2011 om 08:34 #17369963@suurtje wrote:
Goedendag
Ik heb vandaag me ruitensproeiers van een Insignia opgehaald bij de garage en wil die in me GTC maken maar nu is me vraag heeft iemand dat eerder al gedaan bij een Astra H of GTC. Want ben ook gewend met het verwijderen van de ruitenwisser armen dat je deze omhoog zet en als de moer los is deze er zo vanaf kan wippen. Maar bij deze ruitenwisser lukt dat niet. Heeft iemand tips? bij voorbaat dank.
Marco
Om de wissers te vervangen hoef je de ruitenwissers er niet af te halen.
– Motorkap los
– Rubber afdekstrip bij de parafaan verwijderen
– Parafaan omhoog duwen
– Met 1 hand onder de sproeikop voorzichtig het plastic nokje ietsje wegbuigen
– Met je andere hand de sproeikop naar beneden drukken
– Dan kan je het sproeikopje zo naar je toe trekken en de rubberen slang eraf trekken
– Deze op de insignia sproeier drukken
– Insigina sproeier van beneden af weer naar boven drukken tot deze klik zegt.Als je weet hoe het zit is het nog geen 5 minuten werk.
13 september 2011 om 18:38 #17369964Nou dit word mijn eerste how to.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik heb dit gedaan bij mijn opel astra station uit 2000 x16xel.
Als het goed is werkt dit bij alle benzine motoren zo
Dit is dus het oude filter wat net voor het linker achterwiel zit.Even de torx los draaien en vervolgens de klipjes met 2 platte schroevendraaiers in drukken en het slangetje van de filter trekken.
Kijk uit met de benzine die nog in het filter zit.
Hier zit het nieuwe filter er onder.
Hier het oude filter even door midden gezaagd om te kijken hoe het er uit ziet.Ik heb de auto inmiddels bijna 2 jaar en zelf nog nooit vervangen en wie weet hoeveel jaar daar voor nog niet.
Was wel de moeite waard want de auto pakt nu weer lekker op en stottert en stoot en hikt niet meer.
Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die wat aan deze how to hebben13 september 2011 om 20:28 #17369965Aanvulling op het bovenstaande verhaal over het brandstoffilter.
Er staat een pijl op het brandstoffilter, deze pijl moet naar de motor wijzen wanneer deze gemonteerd is.
Je kan ‘m ook alleen maar op deze manier bevestigen (mannetje-vrouwtje en vrouwtje-mannetje), maar er zijn mensen die het alsnog verkeerd voor elkaar krijgen.25 september 2011 om 20:45 #17369966iemand foto’s van de ruitensproeiers van astra h origineel te vervangen naar insignia ruitensproeiers
ik kom juist op het probleem dat ik de ruitenwisserarmen er niet af krijg, of hoe moet dat?
en ook dat 1 van de originele astra h sproeierkes met een T stuk is en die van insignia niet
alsook dat de originele astra h sproeierkes verwarmd zijn, maar hoe weet ik ofdat de insignia dat ook zijn?5 oktober 2011 om 20:45 #17369967@didi wrote:
iemand foto’s van de ruitensproeiers van astra h origineel te vervangen naar insignia ruitensproeiers
ik kom juist op het probleem dat ik de ruitenwisserarmen er niet af krijg, of hoe moet dat?
en ook dat 1 van de originele astra h sproeierkes met een T stuk is en die van insignia niet
alsook dat de originele astra h sproeierkes verwarmd zijn, maar hoe weet ik ofdat de insignia dat ook zijn?Volgens mij zijn die van een Insignia NIET verwarmd,het ruitesproeierreservoir ZELF word bij een Insignia verwarmd geloof ik :hmmz ,dat is ook de reden dat ik die sproeiers niet bij mijn Vectra C had geplaatst,trouwens eens kijken bij mijn Astra kunnen ze daar misschien alsnog in ;)
Nog ff iets anders ,werken ze wel goed bij een Astra,ik heb in het Vectragedeelte nml van verschillende mensen gelezen dat ze niet goed nevelde qua richting ed.5 oktober 2011 om 21:18 #17369968Dan moet je ze verstellen…dat staat er ook bij.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How To’ is gesloten voor nieuwe reacties.