Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Hoogte Xenonverlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2009 om 16:55 #17213998
Ik heb het gevoel dat onze lichtbundel veel te kort is!
Het is ongelofelijk irritant met rijden en toen we gingen vergelijken met auto’s op de snelweg door ze in te halen, of die ons inhaalden, bleek dat zij veel meer licht hadden dan wij…
En het is echt akelig rijden, een bocht zie je veel te laat…
Hoe is dat zelf hoger in te stellen?? Of moet ik de auto daarvoor wegbrengen?
Dit is echt vervelend rijden, zeker nu het zo donker is.
Hier een foto van onze lichtbundel:
10 november 2009 om 18:00 #17548751Dat probleem “had” ik ook,heb zaterdag op de Opel testdag ze gelijk iets hoger laten zetten.
Ze stonden in ieder geval wel op de goede hoogte maar ik vond dat net iets te laag daar ik wel eens op onverlichte wegen rijdt vond ik het wel lekker om wat meer licht voor mij te hebben.
gr
Danny
10 november 2009 om 20:23 #17548752Je kan het zelf instellen, maar dat is meer giswerk. Bij de koplamp zie je een inbus gat of kruiskop gat. Daar zijn er 2 van. 1 voor links-rechts en 1 voor boven-beneden. Iets naar boven draaien.
Wat je ook kan doen is naar je huidige garage gaan. Beetje garage doet het gratis voor je.
10 november 2009 om 20:40 #17548753Bedankt voor de tips!
De opel-test dag hebben wij helaas gemist door andere afspraken… bah… baalde wel, maar goed, soms is het niet anders!
10 november 2009 om 20:43 #17548754Om de hoogte in te stellen moet je de buitenste inbus gebruiken de binnenste zijn voor de reikwijdte.
gr
Danny
11 november 2009 om 00:48 #17548755Als je het perse zelf af wil stellen, zet dan even je auto (als het donker is natuurlijk een metertje van
een muur en meet even de stand van af de grond en draai hem dan dmv de inbus boutjes centimeter voor centimeter omhoog en zorg wel dat de licht lijn (horizontale lijn) gelijk aan elkaar zijn.Stel hem niet te veel in één keer omhoog want het schijnt al snel te hoog (en daar zijn de tegenligges niet blij mee, zeker niet bij xenon)
:mad:Gr,
Aart11 november 2009 om 07:57 #17548756het is bovendien bekend dat de omega niet bijster goed lichtbeeld heeft…….
11 november 2009 om 11:54 #17548757origineel gepost door omega20000
het is bovendien bekend dat de omega niet bijster goed lichtbeeld heeft…….Met halogeen klopt dat wel, met xenon vind ik het op zich wel meevallen, hoor.
Mijn eigen ervaring is wel, dat xenon lampjes op den duur verouderen en minder (en ander) licht gaan geven. Toen ik een xenon-lampje kapot had, heb ik in eerste instantie alleen de kapotte lamp vervangen. Dan zie je pas het verschil met een nieuwe lamp, zowel kleurverschil als een grotere lichtopbrengst. Ik heb toen rap ook de tweede vernieuwd.
Andrew
11 november 2009 om 17:29 #17548758Hij geeft licht zat, alleen iets te laag…
En bij de vorige Omega (geen Xenon) konden we het zelf instellen natuurlijk, maar daarom valt het ons des te meer op hoe donker het vóór die lichtbundel is…
We zullen er eens naar kijken, ik zal eens kijken of het zelf lukt en anders hebben we ook nog garages………. of anderen die het goed voor me kunnen doen! Hahhaha
12 november 2009 om 07:29 #17548759origineel gepost door Lince
Je kan het zelf instellen, maar dat is meer giswerk. Bij de koplamp zie je een inbus gat of kruiskop gat. Daar zijn er 2 van. 1 voor links-rechts en 1 voor boven-beneden. Iets naar boven draaien.Wat je ook kan doen is naar je huidige garage gaan. Beetje garage doet het gratis voor je.
ik had daar inderdaad ook erg veel last van dat de xenon verlichting veelste laag stond en vond het ook heel vervelend rijden ivm bochten die je dan veelste laat ziet, ik ben naar de VOD gegaan en heel netjes gevraagd of ze er tijd voor hadden en dat was geen probleem!! 1 minuut werk voor die mannen en je bent weer weg. en wat lince al zegt als je er zelf aan gaat draaien ben je echt aan het gissen en blijf je aan het stellen als je pech hebt!!! veel succes iig!!!
gr ronald!!!
12 november 2009 om 18:53 #17548760ik had daar inderdaad ook erg veel last van dat de xenon verlichting veelste laag stond en vond het ook heel vervelend rijden ivm bochten die je dan veelste laat ziet, ik ben naar de VOD gegaan en heel netjes gevraagd of ze er tijd voor hadden en dat was geen probleem!! 1 minuut werk voor die mannen en je bent weer weg. en wat lince al zegt als je er zelf aan gaat draaien ben je echt aan het gissen en blijf je aan het stellen als je pech hebt!!! veel succes iig!!!
gr ronald!!!
Juist, Ronald, daar heb ik dus last van, op onverlichte landweggetjes dat je geen bocht op tijd ziet! En ook obstakels zie je dus niet op tijd!
Dus zet ik mijn mistlampen voor aan (die wij altijd bermverlichting noemen…)… En als het kan ook het groot licht, maar het is verre van ideaal. Maar er zal wat aan gedaan gaan worden!Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is!
13 november 2009 om 13:08 #17548761Vandaag even bij een VOD, met nadruk op de V van vriendelijk,in Elden(http://www.renehieltjes.nl) een gratis check laten doen, wintercheck… ik vroeg eigenlijk ivm winterplan certificaat, maar dat hadden ze daar niet, maar ik kon wel gratis ff alles laten checken en …. de koplampen afstellen en die zijn daadwerkelijk wat afgesteld nu…
Het enige wat moest gebeuren was wat ruitenvloeistof bijvullen, zelfs dat was gratis!
Nou, toppie hoor!Nu maar wachten tot het donker is, dan test ik ff de lampen opnieuw! Hahaha! Maar ik moet vanavond nog weg, dus dat gaat wel lukken!
Maar… ik moet die auto wel ff wassen…, maar… hoe zit dat met de Super Resin Autoglymm, gaat dat er dan af, of moet je dat dan weer opnieuw doen na het wassen?
Want de regendruppels liggen nog steeds op het dak na het regenen (stiekem toch soms irritant eigenlijk, want elke keer als je remt komt al dat regenwater over je ramen heen… hahahaha)13 november 2009 om 22:36 #17548762bespaart weer (gratis) ruitensproeier vloeistof!:angel hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.