Ik heb hier Bilstein’s gasschokkers liggen en die van mij duwen je auto gewoon omhoog. Moest je dezelfde hebben als ik
is dit de verklaring. Deze schokkers zijn meer voorzien voor rally gebruik.(compressie)
Nu heb ik gele koni’s, die trekken door hun karacteristiek je wagen (rebound) meer naar het asfalt toe, ze veren dus moeilijker uit.
Meer geschikt voor asfalt/circuit.
Grtz!
Die gasgevulde Bilsteins duwen de auto een beetje omhoog; werken een beetje als gasveer. Logisch dat ie wat hoger komt te staan. Dit staat volgens mij helemaal los van het feit of ze beter/slechter werken dan een niet gasgevulde. Ik heb het helemaal niet zo op gele koni’s omdat ze alleen in uitgaande slag dempen, maar ingaand niets doen. Maar ook dit is wellicht weer persoonlijk.
Rogier, ik weet wat je er mee bedoeld maar Bilsteins zijn ook olie gevuld. De term gasdemper, slaat op het feit dat er Stikstof onder druk in zit om cavitatie tegen te gaan. Cavitatie kan optreden als de schokbreker snel uitgetrokken wordt en de olie met geweld door kleine openingen wordt gezogen. Er ontstaan dan dampbellen die zoals reeds geschreven niet dempen. Een bijkomend verschijnsel is dat als je gasdempers indrukt, dat ze vanzelf weer uitveren. Doen ze dit niet meer dan is de Stikstof er uit gelekt.
Persoonlijk vind ik Bilsteins super goede schokbrekers.
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.