hoog verbruik met X20XEV

Forumindex Forums Techniek Ecotec hoog verbruik met X20XEV

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17762901
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Ik vermoed nokkenassensor.

      #17762902
      Dennis Astra
        Lid sinds:
        20 November 2010

        wat kost zo’n nokkeas sensor eigenlijk ?

        #17762903
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Ik dacht iets van 90 euro ofoz, even bij duparts kijken.
          Let wel op er zijn twee type een met rode en een met vierkante stekker.

          #17762904
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Knipperend MM lampje duid op niet herkend worden van de sleutel.

            Probeer de reserve sleutel eens.

            Willem

            #17762905
            Dennis Astra
              Lid sinds:
              20 November 2010

              [rquote=1835399&tid=137369&author=wim-v6]Knipperend MM lampje duid op niet herkend worden van de sleutel.

              Probeer de reserve sleutel eens.

              Willem[/rquote]

              Ik heb geen chip in de sleutel. Gewoon een ouderwetse sleutel met zo,n drukknopje voor het lampje.

              #17762906
              koenelsenaar
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2010

                Zit een transponder in.

                #17762907
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  X20XEV = startonderbreker = Chip in de sleutel.

                  hiervoor is GEEN AB nodig.

                  sleutel word herkend bij op contact zetten.

                  in de sleutel zit een klein blokje, dat is een transponder, en die moet worden herken door de sleutel lezer welke onder het contact slot zit.

                  Willem

                  #17762908
                  Dennis Astra
                    Lid sinds:
                    20 November 2010

                    [rquote=1836779&tid=137369&author=wim-v6]X20XEV = startonderbreker = Chip in de sleutel.

                    hiervoor is GEEN AB nodig.

                    sleutel word herkend bij op contact zetten.

                    in de sleutel zit een klein blokje, dat is een transponder, en die moet worden herken door de sleutel lezer welke onder het contact slot zit.

                    Willem[/rquote]

                    Ik heb daar eens over zitten denken, en nu schiet me iets te binnen.
                    Toen ik de auto pas had begon spontaan vooral tijdens het rijden de alarm lichten te knipperen. Toen ik de stekkers van de startonderbreker had gehaald was het probleem opgelost. Ik heb verder niets aan de kabels gedaan. Stekkers en alles zit er nog in. Maar normaal is het volgens mij zo dat als je de stekkers losskoppelt van de onderbreker kan de auto niet gestart worden. Of heb ik het nu mis :o Zou het kunnen dat het verbruik daarom zo hoog is omdat de startonderbreker er uit is ?

                    #17762909
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Zonder aangesloten startonderbreker start de auto helemaal niet. Verbruik zal hiervan niet stijgen. Ik vermoed dat de auto op noodloop loopt en dus veilige waarden gebruikt kwa inspuiting om motorblok heel te houden hierdoor verbruikt een auto vaak wat meer.

                      Weet je zeker dat je de stekkers van de startonderbreker bedoeld en niet die van de centrale vergrendeling?

                      #17762910
                      Dennis Astra
                        Lid sinds:
                        20 November 2010

                        Dat dacht ik dus ook, maar toch start hij gewoon, heel vaag allemaal. Ik ben vrij wel zeker dat het de onderbreker is want de centrale vergrendeling werkt gewoon.

                        #17762911
                        commodoreboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 June 2008

                          he ik heb een vectra b2 x20xev.
                          heb de motor vorige winter bij 300dkm gereviseerd omdat ie olie verbruikte en bleek niet de alleen de krukaskeerringen maar zelfs 1 zuiger viel er zo uit terwijl ie best nog goed vooruit wou.
                          nu alles al 25dkm ingelopen en loopt echt super met spagetti uitlaat erop en alles lekvrij.
                          alleen de auto word echt laat warm dus dat wil zeggen van huis uit door het dorp de snelweg op en dan net geen 80graden en dat blijft zo tot even later net over de 80graden mits ik de kachel aanzet daalt ie weer. en ik rij iedere dag 2x 40km snelweg.
                          zou ik de termostaat moeten vernieuwen?
                          en zo ja hoe warm word zn x20xev normaal? dacht toch een goeie 90graden?

                          #17762912
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Dat een zuiger er soepel uit komt wil nog niet zeggen dat ie onvoldoende Compressie heeft. meestal is dit te wijten aan versleten olieschraapveren..

                            en 300.000km, is niet eens zo’n beste score voor deze slijtage…. ken ze met dit 4ton er op met een olieverbruik van 1 liter op 10.000km zonder enige revisie…

                            maargoed, je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgespookt…

                            willem

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.