hoog verbruik en storing

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hoog verbruik en storing

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256395
    boebus
      Lid sinds:
      12 October 2012

      goede avond
      heb storing in mijn corsa combo c20xe motor
      uitgelezen kwam lamda uit code 13
      deze uitgewisselt met een andere van mijn kadett week gereden goed doortrekken liep vrij goed
      nog wel hoog verbruik
      weer storing gekregen uitlezen
      kwam er weer code 13 lamda uit
      en coode 55 ecu
      brandstof verbruik ligt rond 1 op 5 1op 6

      reeds temp sensor vervangen
      bobine en kabels uitgewisselt
      4 nieuwe bougies opel 000
      lmm uitgewisseld
      verdelerkap uitgewisseld
      iemand ook weleens gehad of nog een idee hierover

      code 31 motor toeren sensor maar dat komt doordat ie niet lopend is uitgelezen
      mvg ronnie hoor graag jullie idee

      #18118632
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        31 heb ik ook gehad, was als ik me niet vergis de krukas sensor. Er bleek achteraf ijzervijlsel aan te zitten waardoor ie meetfouten gaf.

        #18118633
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          Brandstof druk te hoog? Drukregelaar defect?

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

          #18118634
          boebus
            Lid sinds:
            12 October 2012

            Code 31 geeft ie als je um niet draaiend
            Paperclip methode uitleest
            Want dan loopt ie niet en zal men geen toeren
            Meten zou ik hem x lopend moeten uitlezen

            Brandstof druk regelaar kan ie daar ook
            Foutcode van lambda geven dan maar hoe kan
            Het dat ie toen ik lamda had vervangen wel ff een weekje ofzo
            Goed heeft gelopen?
            Alvast bedankt voor de genomen moeite

            #18118635
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Kan nog een massa probleem zijn, die van de LMM moet echt heel goed massa maken. In principe moet de BDR geen foutcodes veroorzaken, hooguit in een extreem geval. De ECU zou namelijk de inspuiting eerst nog verkorten om de lambda waardes goed te houden. Daarom heeft het als tuning zo weinig zin om enkel de druk te verhogen zonder iets aan de kenvelden te wijzigen, hooguit vol gas zou het wat kunnen doen omdat dan de lambda regeling eraf gaat door de gasklep schakelaar.

              Code 55 krijg je al gauw met een ECU waarbij aan de eprom gerommeld is, ik zou voor de gein eens iemand in de buurt opzoeken waarvan je even een goed werkende ECU er op kan steken om te testen.

              #18118636
              boebus
                Lid sinds:
                12 October 2012

                Dus beste ff Comp. Uitwisselen en kijken
                Wat ie doet er is wel wat aangedaan auto
                Pas gekocht al hele hoop vervangen veranderd en verbeterd
                Ik kan hem namelijk over 7000rpm halen
                Verder ga ik niet maar wil ermee zeggen dat ie niet ingaat bij 6800
                Hoeweet ik welke Comp. Het is want kunt er niet alles aan zetten
                Kan br relay ook een rol mee spelen af en toe hoor je iets tikken denk relay of bij gasklep
                Als je uitstapt en wil luisteren is het telkens weg ;)

                #18118637
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Zeker even terug naar origineel, deze ECU is op z’n zachtst gezegd verdacht. Staat ergens hier op het forum een lijstje met ECU nummers die voor M2.5 geschikt zijn. Sowieso FP

                  De gasklepschakelaar die tikt altijd wel, moet ook. Brandstofpomp relais zou niet steeds moeten tikken, die gaat enkel aan op contact en met doorstarten klikt hij nog eens om de pomp aan te zetten…

                  #18118638
                  boebus
                    Lid sinds:
                    12 October 2012

                    Klopt ik zal ff kijken wat ervoor Comp. Staat
                    Als ik um op contact zet blijft pomp lopen
                    Vandaar alvast bedankt hou je op de hoogte

                    #18118639
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Dan is er enorm in de bedrading gerommeld. Dat brandstofpomp relais moet op het eerste contact enkel de ECU en wat sensoren van spanning voorzien. Zodra de ECU uit het eerste contact spanning terug ziet geeft het pas akkoord voor het vrijgeven van de massa voor het tweede contact voor de pomp. Als dit niet zo zit aangesloten kan er vanalles mis gaan, dit is een soort beveiliging van de motor namelijk. En je eigen veiligheid, want je wilt echt niet dat als jij een klappertje maakt en bekneld zit in je auto dat de pomp op volle kracht de hele tank nog even leeg spuit!!

                      #18118640
                      boebus
                        Lid sinds:
                        12 October 2012

                        Inderdaad ik hoop eigenlijk nog op het relay
                        Komt wel vaker voor
                        Net brandstofdruk regelaar vervangen en
                        Klopsensor voor bij spruitstuk
                        Nog geen verschil
                        Bij 2500 toeren gaat lampje aan en dan vrij snel weer uit
                        Zou verstopte kat ook deze symptomen kunnen veroorzaken geven
                        Rijdt nu 1 op 5 a 1 op 6

                        #18118641
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Nee denk het niet, met verstopte kat gaat hij enorm inhouden en slaat ook geregeld af. Als pomprelais stuk is dan denk ik ook niet dat de pomp ooit nog uit gaat (bijv. met klevende contacten) want de spanning komt niet van geschakelde, maar constante +

                          #18118642
                          boebus
                            Lid sinds:
                            12 October 2012

                            Oké net kat er onder weg gehaald
                            Wel iets beter geworden
                            Net ff computer eruit gehaald paar oxidatie
                            Plekjes op pinnetjes ff beetje opgeschuurd en in gespoten
                            Hopelijk dat dat te maken had met code 55
                            Zit een MTECH chip in :cry
                            Hij stoekerd nog wel erg als je um 2 stationair laat rollen
                            Geen rotte steunen
                            Dus beetje lastig andere br drukregelaar gezet alleen ff keer kijken hoeveel druk ik heb
                            Ik heb een calibra GQ Comp. Kan ik niet op forum in het rijdje vinden

                            #18118643
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Okee, dat is een oudere Calibra computer, ook voor M2.5 dus gewoon bruikbaar. Alleen is een Mtech chip natuurlijk niet alles. Chippen is pas leuk als je er mee op de rollen gaat en een chipje op maat doet. Die universele rommel is allemaal niet echt je van het.

                              #18118644
                              boebus
                                Lid sinds:
                                12 October 2012

                                ik kan nu toch gewoon een een fp proberen uit te wisselen zolang maar geen comp voor de dis is
                                weet ik ben helemaal geen mtech fan sorry
                                heb um zelf ook niet laten chippen
                                kat eronder uit merk ik wel wat verschil vindt alleen ak weg rijdt ff zon inhoud momentje schok voel

                                #18118645
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Mijn idee is dat die chip deze motor geen goed doet. En ik had inderdaad al begrepen dat je hem zo hebt aangeschaft…

                                  Nou weet ik niet wat voor benzine je er in gooit, maar het zou kunnen dat het een 98 only chip is en als je er dan 95 in mikt kan je elke keer een klopsensor signaal krijgen en regelt de ECU terug in ontstekingstijdstip. Dat rijdt ook niet optimaal dan….

                                  #18118646
                                  boebus
                                    Lid sinds:
                                    12 October 2012

                                    heb nu net ff bij een maat andere computer gehaald
                                    calibra maar alleen gy code maar trekkracht verschil wel goed merkbaar hoor
                                    had zelf nog een GC maar daar start ie niet op deedt het ook al niet op de kadett gsi
                                    HAD ANDERE LMM GEMONTEERD vondt um daar harder stationair oplopen

                                    #18118647
                                    boebus
                                      Lid sinds:
                                      12 October 2012

                                      gc is ne computer als ik me niet vergis
                                      had de computer GQ even los gehad maar paar pinnetjes onderzijde wat oxidatie dus daar kan het probleem goed in zitten
                                      zag dat er mtech GY chip in zat iemand ervaring mee

                                      #18118648
                                      boebus
                                        Lid sinds:
                                        12 October 2012

                                        andere compute geplaatst en geen problemen meer gehad
                                        vinci bedankt voor het meedenken :thumb

                                        #18118649
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Hee da’s mooi nieuws! :thumb

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.