Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › hoog verbruik en storing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 18:40 #17256395
goede avond
heb storing in mijn corsa combo c20xe motor
uitgelezen kwam lamda uit code 13
deze uitgewisselt met een andere van mijn kadett week gereden goed doortrekken liep vrij goed
nog wel hoog verbruik
weer storing gekregen uitlezen
kwam er weer code 13 lamda uit
en coode 55 ecu
brandstof verbruik ligt rond 1 op 5 1op 6reeds temp sensor vervangen
bobine en kabels uitgewisselt
4 nieuwe bougies opel 000
lmm uitgewisseld
verdelerkap uitgewisseld
iemand ook weleens gehad of nog een idee hierovercode 31 motor toeren sensor maar dat komt doordat ie niet lopend is uitgelezen
mvg ronnie hoor graag jullie idee21 maart 2013 om 19:27 #1811863231 heb ik ook gehad, was als ik me niet vergis de krukas sensor. Er bleek achteraf ijzervijlsel aan te zitten waardoor ie meetfouten gaf.
21 maart 2013 om 19:29 #18118633Brandstof druk te hoog? Drukregelaar defect?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
21 maart 2013 om 19:42 #18118634Code 31 geeft ie als je um niet draaiend
Paperclip methode uitleest
Want dan loopt ie niet en zal men geen toeren
Meten zou ik hem x lopend moeten uitlezenBrandstof druk regelaar kan ie daar ook
Foutcode van lambda geven dan maar hoe kan
Het dat ie toen ik lamda had vervangen wel ff een weekje ofzo
Goed heeft gelopen?
Alvast bedankt voor de genomen moeite21 maart 2013 om 20:53 #18118635Kan nog een massa probleem zijn, die van de LMM moet echt heel goed massa maken. In principe moet de BDR geen foutcodes veroorzaken, hooguit in een extreem geval. De ECU zou namelijk de inspuiting eerst nog verkorten om de lambda waardes goed te houden. Daarom heeft het als tuning zo weinig zin om enkel de druk te verhogen zonder iets aan de kenvelden te wijzigen, hooguit vol gas zou het wat kunnen doen omdat dan de lambda regeling eraf gaat door de gasklep schakelaar.
Code 55 krijg je al gauw met een ECU waarbij aan de eprom gerommeld is, ik zou voor de gein eens iemand in de buurt opzoeken waarvan je even een goed werkende ECU er op kan steken om te testen.
21 maart 2013 om 21:10 #18118636Dus beste ff Comp. Uitwisselen en kijken
Wat ie doet er is wel wat aangedaan auto
Pas gekocht al hele hoop vervangen veranderd en verbeterd
Ik kan hem namelijk over 7000rpm halen
Verder ga ik niet maar wil ermee zeggen dat ie niet ingaat bij 6800
Hoeweet ik welke Comp. Het is want kunt er niet alles aan zetten
Kan br relay ook een rol mee spelen af en toe hoor je iets tikken denk relay of bij gasklep
Als je uitstapt en wil luisteren is het telkens weg ;)21 maart 2013 om 21:44 #18118637Zeker even terug naar origineel, deze ECU is op z’n zachtst gezegd verdacht. Staat ergens hier op het forum een lijstje met ECU nummers die voor M2.5 geschikt zijn. Sowieso FP
De gasklepschakelaar die tikt altijd wel, moet ook. Brandstofpomp relais zou niet steeds moeten tikken, die gaat enkel aan op contact en met doorstarten klikt hij nog eens om de pomp aan te zetten…
21 maart 2013 om 22:20 #18118638Klopt ik zal ff kijken wat ervoor Comp. Staat
Als ik um op contact zet blijft pomp lopen
Vandaar alvast bedankt hou je op de hoogte22 maart 2013 om 19:06 #18118639Dan is er enorm in de bedrading gerommeld. Dat brandstofpomp relais moet op het eerste contact enkel de ECU en wat sensoren van spanning voorzien. Zodra de ECU uit het eerste contact spanning terug ziet geeft het pas akkoord voor het vrijgeven van de massa voor het tweede contact voor de pomp. Als dit niet zo zit aangesloten kan er vanalles mis gaan, dit is een soort beveiliging van de motor namelijk. En je eigen veiligheid, want je wilt echt niet dat als jij een klappertje maakt en bekneld zit in je auto dat de pomp op volle kracht de hele tank nog even leeg spuit!!
22 maart 2013 om 19:39 #18118640Inderdaad ik hoop eigenlijk nog op het relay
Komt wel vaker voor
Net brandstofdruk regelaar vervangen en
Klopsensor voor bij spruitstuk
Nog geen verschil
Bij 2500 toeren gaat lampje aan en dan vrij snel weer uit
Zou verstopte kat ook deze symptomen kunnen veroorzaken geven
Rijdt nu 1 op 5 a 1 op 622 maart 2013 om 19:56 #18118641Nee denk het niet, met verstopte kat gaat hij enorm inhouden en slaat ook geregeld af. Als pomprelais stuk is dan denk ik ook niet dat de pomp ooit nog uit gaat (bijv. met klevende contacten) want de spanning komt niet van geschakelde, maar constante +
23 maart 2013 om 15:37 #18118642Oké net kat er onder weg gehaald
Wel iets beter geworden
Net ff computer eruit gehaald paar oxidatie
Plekjes op pinnetjes ff beetje opgeschuurd en in gespoten
Hopelijk dat dat te maken had met code 55
Zit een MTECH chip in :cry
Hij stoekerd nog wel erg als je um 2 stationair laat rollen
Geen rotte steunen
Dus beetje lastig andere br drukregelaar gezet alleen ff keer kijken hoeveel druk ik heb
Ik heb een calibra GQ Comp. Kan ik niet op forum in het rijdje vinden23 maart 2013 om 16:36 #18118643Okee, dat is een oudere Calibra computer, ook voor M2.5 dus gewoon bruikbaar. Alleen is een Mtech chip natuurlijk niet alles. Chippen is pas leuk als je er mee op de rollen gaat en een chipje op maat doet. Die universele rommel is allemaal niet echt je van het.
23 maart 2013 om 16:55 #18118644ik kan nu toch gewoon een een fp proberen uit te wisselen zolang maar geen comp voor de dis is
weet ik ben helemaal geen mtech fan sorry
heb um zelf ook niet laten chippen
kat eronder uit merk ik wel wat verschil vindt alleen ak weg rijdt ff zon inhoud momentje schok voel23 maart 2013 om 18:02 #18118645Mijn idee is dat die chip deze motor geen goed doet. En ik had inderdaad al begrepen dat je hem zo hebt aangeschaft…
Nou weet ik niet wat voor benzine je er in gooit, maar het zou kunnen dat het een 98 only chip is en als je er dan 95 in mikt kan je elke keer een klopsensor signaal krijgen en regelt de ECU terug in ontstekingstijdstip. Dat rijdt ook niet optimaal dan….
23 maart 2013 om 19:16 #18118646heb nu net ff bij een maat andere computer gehaald
calibra maar alleen gy code maar trekkracht verschil wel goed merkbaar hoor
had zelf nog een GC maar daar start ie niet op deedt het ook al niet op de kadett gsi
HAD ANDERE LMM GEMONTEERD vondt um daar harder stationair oplopen24 maart 2013 om 15:55 #18118647gc is ne computer als ik me niet vergis
had de computer GQ even los gehad maar paar pinnetjes onderzijde wat oxidatie dus daar kan het probleem goed in zitten
zag dat er mtech GY chip in zat iemand ervaring mee27 maart 2013 om 13:08 #18118648andere compute geplaatst en geen problemen meer gehad
vinci bedankt voor het meedenken :thumb29 maart 2013 om 18:54 #18118649Hee da’s mooi nieuws! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.