Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoog verbruik benzine?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2015 om 21:16 #17271889
Hallo, ik rijd nu al sinds februari met mijn nieuwe astra j gtc 1.4T 120pk maar verbruik ligt redelijk hoog rijd nogthans niet sportief toch ligt het verbruik op 8.3/100km rijd bijna nooit in stad altijd op baan van 70 en snelweg
Enige dat ik veranderd heb is dubbele uitlaat beide zijden en inlegfilter van pipercross maar verbruik was ervoor ook al zo hoog
12 mei 2015 om 21:33 #18284361je kunt het geheel afmaken door een chiptuning te doen..
je hebt een goede lucht in laat en een goede lucht uitlaat…
je ECU is standaard en zal zich aan de 120 pk houden
als de standaard waardes niet meer kloppen van de luchtmassa meter en de lambdasonde zal je motor in gaan houden om aan de 120 pk te blijven zitten…
ik heb dit eens van een engelse chiptuner opgevangen toen ik naar PVS in paddington santa pot geweest was12 mei 2015 om 23:33 #18284362Dat is wel erg veel ik doe met mijn 1.4T 120pk 6.1/100km op snelwegen en als ik me netjes aan de snelheid hou dan zakt die nog weleens onder de 5.9
13 mei 2015 om 04:43 #18284364@bart-gsi wrote:
je kunt het geheel afmaken door een chiptuning te doen..
je hebt een goede lucht in laat en een goede lucht uitlaat…
je ECU is standaard en zal zich aan de 120 pk houden
als de standaard waardes niet meer kloppen van de luchtmassa meter en de lambdasonde zal je motor in gaan houden om aan de 120 pk te blijven zitten…
ik heb dit eens van een engelse chiptuner opgevangen toen ik naar PVS in paddington santa pot geweest wasWat een zever weer bart….
De ECU houd zich niet aan PK’s! Inhouden gaat die hierdoor niet doen! Juist de luchtmassameter en lamdasonde zorgen ervoor dat de ecu dit soort dingen deels kan bijregelen.
13 mei 2015 om 06:09 #18284365@Andre_Ede wrote:
Dat is wel erg veel ik doe met mijn 1.4T 120pk 6.1/100km op snelwegen en als ik me netjes aan de snelheid hou dan zakt die nog weleens onder de 5.9
nou mooi maar ryd voor naar werk te gaan er maar 10min erover dus zal wel met korte afstanden te maken hebben ook?
13 mei 2015 om 06:31 #18284366Ik rij 45 km naar mijn werk over 80km en 120 km wegen en iets 50, en kom dan uit op 6.1.
Als ik in een vrije week b.v. alleen ritjes doe van een paar Km dan loopt het verbruik aardig op, maar niet zo hoog als dat van jou.13 mei 2015 om 06:33 #18284367Koude motor is sowieso minder zuinig ja, dan wordt er meer ingespoten. Tegen de tijd dat jij op je werk bent, is die net een beetje warm.
Wanneer schakel je op? Op welke toerentallen.
13 mei 2015 om 07:13 #18284368@pascal1109 wrote:
Koude motor is sowieso minder zuinig ja, dan wordt er meer ingespoten. Tegen de tijd dat jij op je werk bent, is die net een beetje warm.
Wanneer schakel je op? Op welke toerentallen.
tussen 2000 en 2500 als de melding erop komt en rijd dan steeds tussen 1500 en 2000 toeren
13 mei 2015 om 11:06 #18284369@Haasje17 wrote:
Wat een zever weer bart….
De ECU houd zich niet aan PK’s! Inhouden gaat die hierdoor niet doen! Juist de luchtmassameter en lamdasonde zorgen ervoor dat de ecu dit soort dingen deels kan bijregelen.
Ik zei al dit heb ik op gevangen van hun… Dus pin me er niet op vast wil je……
Sterker nog hier zegt hij het zelfde…
https://m.youtube.com/watch?v=2J6WvEm93aw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Skip naar 31:00 ik heb een medewerker van hem gesproken toen me corsa b gsi oo zijn bank stond…13 mei 2015 om 13:10 #18284363ecu kan wel deels bij regelen door brandstof toe te voegen of weg te nemen om zo dicht mogelijk bij de fabriek waarde te blijven, dat heet short term fuel trim (STFT) en lang term fuel trim (LTFT) maar dat wil niet zeggen dat je auto daardoor net zo goed of beter gaat rijden met een andere filter, tegenover gestelden is meestal waar zonder de ecu aan te passen.
een openluchtfilter is daar een goed voorbeeld van, hoog verbruik en, weinig vermogen, ik had toen op me astra 1.6 een verbruik van 1 op 8 en, 3 seconden langzamer van 0 naar 100 km.
een cold air intake heeft meestal wel een positief effect op de prestaties, net als het verwijderen van de begrenzer in de filter.
je hoog benzine verbruik heeft er mee te maken dat je met te weinig toeren rijd, 1500/2000 is te weinig het is gee diesel :D motor moet dan erg hard werken, ik zou zeggen schakel is bij 3000 toeren en, cruise op 2500 toeren
13 mei 2015 om 13:35 #18284370@b07 wrote:
ecu kan wel deels bij regelen door brandstof toe te voegen of weg te nemen om zo dicht mogelijk bij de fabriek waarde te blijven, dat heet short term fuel trim (STFT) en lang term fuel trim (LTFT) maar dat wil niet zeggen dat je auto daardoor net zo goed of beter gaat rijden met een andere filter, tegenover gestelden is meestal waar zonder de ecu aan te passen.
een openluchtfilter is daar een goed voorbeeld van, hoog verbruik en, weinig vermogen, ik had toen op me astra 1.6 een verbruik van 1 op 8 en, 3 seconden langzamer van 0 naar 100 km.
een cold air intake heeft meestal wel een positief effect op de prestaties, net als het verwijderen van de begrenzer in de filter.
je hoog benzine verbruik heeft er mee te maken dat je met te weinig toeren rijd, 1500/2000 is te weinig het is gee diesel :D motor moet dan erg hard werken, ik zou zeggen schakel is bij 3000 toeren en, cruise op 2500 toeren
hier sluit mijn mening deels op aan..
had met me corsa gsi X16XE toen deze op de testbank stond 106 pk standaard en met een catback rvs uitlaat en een andere panel filter van pipercross haalde ik maar 97 pk met een standaard ECU14 mei 2015 om 04:10 #18284371@b07 wrote:
ecu kan wel deels bij regelen door brandstof toe te voegen of weg te nemen om zo dicht mogelijk bij de fabriek waarde te blijven, dat heet short term fuel trim (STFT) en lang term fuel trim (LTFT) maar dat wil niet zeggen dat je auto daardoor net zo goed of beter gaat rijden met een andere filter, tegenover gestelden is meestal waar zonder de ecu aan te passen.
een openluchtfilter is daar een goed voorbeeld van, hoog verbruik en, weinig vermogen, ik had toen op me astra 1.6 een verbruik van 1 op 8 en, 3 seconden langzamer van 0 naar 100 km.
een cold air intake heeft meestal wel een positief effect op de prestaties, net als het verwijderen van de begrenzer in de filter.
je hoog benzine verbruik heeft er mee te maken dat je met te weinig toeren rijd, 1500/2000 is te weinig het is gee diesel :D motor moet dan erg hard werken, ik zou zeggen schakel is bij 3000 toeren en, cruise op 2500 toeren
Zal ik eens doen maar reden dat ik op dit toerental rijd is wel omdat ik eens ik boven de 2000toeren begin te rijden kryg ik op men display melding dat ik hoger moet schakelen
14 mei 2015 om 06:26 #18284372Klopt heb ik ook maar dat is wat laag, als ik daar op ga schakelen dan loopt me verbruik ook op.
14 mei 2015 om 13:31 #18284373@Andre_Ede wrote:
Klopt heb ik ook maar dat is wat laag, als ik daar op ga schakelen dan loopt me verbruik ook op.
Is dit niet met op com of een bezoekje aan een tuner te verhelpen dat ze het schakelmoment van je indicator verleggen??
14 mei 2015 om 15:00 #18284374Dat zal best wel denk ik, maar ik schakel daar al niet meer op,, ik weet dat ik dan even moet wachten als de schakel opdracht komt
Maar dat het niet helemaal juist staat, is zeker soms dan zegt die dat ik naar zijn 5 moet, als je dat dan doet, dan bromt en trilt het 1.4T’tje als een gek.14 mei 2015 om 18:46 #18284375Schakelen bij 3 a 3500 toeren zal veel schelen.
van al dat lage toeren rijden raakt je motor aardig vervuild. Zou hem een keertje naar onze Oosterburen gaan en hem even flink uitlaten, is alles in je motor weer schoon. Dan moet je naar de 6 liter voor 100 km kunnen, als ik omreken 8 liter voor de 100 km is toch 1 op 12? dat kan ik met een 1.6 vectra van 18 jaar oud, daar moet je makkelijk boven uit kunnen komen
14 mei 2015 om 19:20 #18284376@remutr wrote:
Schakelen bij 3 a 3500 toeren zal veel schelen.
van al dat lage toeren rijden raakt je motor aardig vervuild. Zou hem een keertje naar onze Oosterburen gaan en hem even flink uitlaten, is alles in je motor weer schoon. Dan moet je naar de 6 liter voor 100 km kunnen, als ik omreken 8 liter voor de 100 km is toch 1 op 12? dat kan ik met een 1.6 vectra van 18 jaar oud, daar moet je makkelijk boven uit kunnen komen
1 op 12 doe ik met me x25xe vectra b nog wel… ( ook wel iets meer dan dat op snelwegen)
14 mei 2015 om 20:34 #18284377Dat is het punt.
De nieuwe auto’s met kleine turbomotoren lopen niet veel zuiniger dan de oude grote motoren met een vergelijkbare prestaties.Dat is allang uitgewezen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 mei 2015 om 20:59 #18284378@wim-v6 wrote:
Dat is het punt.
De nieuwe auto’s met kleine turbomotoren lopen niet veel zuiniger dan de oude grote motoren met een vergelijkbare prestaties.Dat is allang uitgewezen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
idd wim daar hebben we in een ander topic : nieuwe autos, aan beginnen of niet, 6 paginas over vol getypt :P
18 mei 2015 om 07:11 #18284379@davykn88 wrote:
Zal ik eens doen maar reden dat ik op dit toerental rijd is wel omdat ik eens ik boven de 2000toeren begin te rijden kryg ik op men display melding dat ik hoger moet schakelen
Daar moet je niet zo op letten joh.
Dat is allemaal milieu meuk wat helemaal niet zo goed is voor je auto (en je portemonnee).
Gewoon wat meer toeren maken en dan pas schakelen, gaat je auto veel lekkerder van rijden.Toevallig heb ik van het weekend nog een ritje gemaakt en op een gegeven moment reed ik ergens 100 km/u in de 6e versnelling en dan draaide hij rond de 1500 toeren.
Zette ik hem terug in 5, ging hij naar de 2000ish toeren en reed die stukken lekkerder. Lampje gaf wel aan dat ik moest opschakelen, maar het verbruik volgens de BC was nog exact gelijk!18 mei 2015 om 17:07 #18284380En nog een voordeel met 120 in zijn 5 kan je ook nog versnellen zonder terug te schakelen, in zijn 6 lukt dat niet.
Denk dat je turbo geen eens werkt als je al bij 2000 toeren schakelt, kan je dat niet uitzetten in je display?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.