Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › hoog stationair, maar niet altijd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 09:37 #17221623
De c20let in mijn ascona b loopt prachtig, maar blijft rond de 1500 toeren/min hangen.
Als ik een reset van de ECU doe, dan loopt de motor tijdelijk weer goed om vervolgens weer hoger stationair te gaan lopen.
Heb al gekeken naar de stationair regelaar en reeds 3 verschillende geprobeerd, maar alle zonder het succes wat ik zoek.
Ik kan de motor helaas niet uitlezen omdat deze stekkers door de vorige eigenaar gedemonteerd zijn. Ik wil dus kijken wat het nog meer voor probleem kan zijn.
Nu denk ik aan de Lambdasonde. Mijn air/fuel meter geeft namelijk geen waarden door en ook als ik de stekker van de sonde lotrek heeft dat geen enkel effect op hoe de motor loopt. Zou dit normaal wel moeten gebeuren?
Kan ook de eerste versnellingsherkenning roet in het eten gooien?
Hoe kan ik de lambda zelf doormeten?
Wat kan het nog meer zijn dat de motor zo hoog stationair loopt?Bij deze mijn dank voor iedereen die mij verder helpt.:agent
25 mei 2010 om 09:52 #17678068ik zelf zou de stappenmotor schoonmaken
25 mei 2010 om 10:00 #17678069heb ik reeds gedaan, alle 3 gereinigd, maar zonder succes.
Ga nog even kijken naar de gasklepsensor.
Wanneer ik trouwens mijn LMM lostrek (stekker) stopt de motor meteen, hoort dit? Heb ook gelezen dat de motor dan wel moet blijven draaien :wtf
25 mei 2010 om 15:06 #17678070Boost ok? geen lek inlaat traject? toevallig ook aan de co kast gehad als ie hoog stationair ging lopen..
knippercode zou te doen moeten zijn. zijn niet veel draden :P
toevallig niet meer die 2 4kante kleine stekkertjes maar hangen op +-30cm vanaf de ecu?
25 mei 2010 om 15:13 #17678071LMM is één van de basiswaarden, daarom slaat-ie meteen af als je de stekker lostrekt.
Als de C20LET net zo’n gasklepschakelaar heeft als een C20XE , meet die dan maar eens door.
Bij mijn zijn er al een paar van die dingen stukgegaan.25 mei 2010 om 15:15 #17678072c20let heeft potmeter, kunnen natuurlijk ook verkeerde 0%/0V waarde doorgeven.
25 mei 2010 om 15:23 #17678073Ah, ja, P34 in het schema.
Zo aan de tekening te zien zitten er ook nog een paar weerstanden in, naast de potmeter.Uploaded with ImageShack.us
X13 is trouwens de diagnosestekker
25 mei 2010 om 19:14 #17678074ik zal het puntsgewijs gaan aanpakken en wil beginnen met de Lambdasensor. Deze ga ik binnenkort even doormeten en ervoor zorgen dat die in ieder geval goed is. Werkt mijn meterje misschien ook eens.
Valse lucht heb ik nog niet kunnen merken (remmenreiniger).
Wel gaat de motor mooi lopen als ik de luchtslang bijna dichtknijp die vanaf de stationair regelaar op het inlaathuis zit. Dit lijkt me ook logisch, maar is dat werkelijk wel zo? Anders zou men toch zeggen dat de regelaar slecht is of het contact daarnatoe.
Hoe kan ik eigenlijk de stationair regelaar testen op werking?
Als ik deze in mijn handen heb, moet de klep dan open of juist geheel dicht staan? (bij mij namelijk open)
27 mei 2010 om 17:16 #17678075stappenmotor kan je wel tien keer schoonmaken ma als die niet goed werkt dan werkt die niet goed
ik zou er een nieuwe op zetten kost rond 60 op ebay7 juni 2010 om 12:36 #17678076Probleem blijft bestaan helaas.
Overal gekeken voor Vacuumlekken, niets kunnen vinden. Stappenmotor lijkt goed te werken.
Zodra ik namelijk de ecu reset dan loopt de motor prachtig stationair, maar na een tijdje gaat de auto toch weer 1500 t/min draaien.
Wordt er gek van…. Wat is trouwens de manier om de auto uit te lezen met een lampje? Hoe werkt dat en welke draden moet ik daarvoor gebruiken omdat deze bij mijn ecu allemaal los liggen??
alle hulp is welkom….
7 juni 2010 om 18:30 #17678077even zoeken op google paperclip methode c20let
7 juni 2010 om 20:09 #17678078kan wel alleen zitten die stekkers er niet meer op helaas….
9 juni 2010 om 14:45 #17678079De kleuren draden die je nodig hebt bij het uitlezen zijn:
Bruin-blauw = signaal draad, massa geschakeld
Bruin-geel = Contact draad voor het aanzetten van het diagnose knipper programma.
Dus als je de bruin-gele draad aan de massa legt, en de bruin-blauwe draad met een lamp ertussen naar de plus, dan moet de lamp gaan knipperen als je de auto op contact zet.
Als het niet wil lukken dan hoor ik het wel.
9 juni 2010 om 19:06 #17678080dank je, zal dit weekend eens kijken of het wat oplevert…..
11 juni 2010 om 17:07 #17678081laat je injectoren reinigen daar kan het ook aan liggen
12 juni 2010 om 11:37 #17678082waar is jou lmm gemonteerd?niet te dicht bij de turbo en met een 90 graden bocht hoop ik?
16 juni 2010 om 11:59 #17678083Vandaag even de CO gemeten en deze staat op 6% dus veels te hoog. Met enig meetwerk blijkt dat de Lambdasonde aan de massa lijkt te liggen……
Nu kan dit een probleem in de draadboom zijn (vanavond even checken) of misschien dat er een probleem zit in de Motronic?? Volgens mij is deze wel gechipped, maar hoe kan ik zien of er een fout in de ECU zit?
Andere vraag: Heeft iemand nog een c20let ecu in de verkoop OF zit er misschien iemand in Noord-Holland die zijn ECU even kan missen om te testen, eventueel tegen vergoeding?????
18 juni 2010 om 11:45 #17678084Probleem met te hoog CO is opgelost!
Signaaldraad van de Lambda zat verbonden aan de massa. De mantel maakte kortsluiting op de massa dus kreeg de ECU geen signaal door. Auto is nu eindelijk gekeurd en gaat als de brandweer. Nu snel de punten op i zetten….
Druklager maakt namelijk een herrie en dat is niet prettig…
18 juni 2010 om 14:45 #17678085:kewlpics
18 juni 2010 om 19:40 #17678086Net even een paar kleine filmpjes gemaakt. Hieronder alvast 1
27 juni 2010 om 00:27 #17678087leuke auto hoor, zeker erg licht of niet? Geluidje is ook goed om te horen.
Denk je oude Opel, daaaaag nieuwe auto whahahaaha:kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.