Hoog diesel verbruik

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hoog diesel verbruik

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Dirk 1

Hi beste Opelfans ;) ,

Rijdt met een Vectra C, motortype:Y20DTH, bouwjaar 2003.
      Heb zo de laatste maanden de indruk dat m’n Vectra nogal veel verbruikt :(, heb een BC en hou regelmatig het verbruik in het oog, trek ik (normaal) op dan verbuikt hij op het moment 20 a 25 l/100km, is de baan nogal wat oplopend dan verbruikt hij bijna 9 à 10l/100km en als ik op gewoon plat stuk rijdt dan verbuikt hij zoiets van 6,8 l/100km, soms geeft het verbuik ook 4 of 5 l/100km en als ik een beetje gas bij geeft loopt dit op tot 7 à 8 l/100km kon vroeger met een volle tank bijna 830 à 840 km doen, nu met moeite een 750 km, mijn bandenspanning contreel ik altijd, normaal 2,4 bar maar geef 2,5 bar, other info : 2 weken geleden het expansievat vervangen door de Opel dealer, daar steeds het waarschuwings radiatorlampje ging branden, dit euvel is verholpen, hij moest binnen ook voor het slecht starten ‘s morgens en had zoveel keer geprobeerd dat ook de batterij plat was, pechverhelping kon hem ook niet starten en heb hem dus laten slepen naar de dealer, volgens de dealer zat er lucht in de leidingen maar heeft niets gezegd over het hoger verbuik, hij start en rijd normaal !

Heeft er soms misschien iemand een idee waar aan dit zou kunnen liggen ?

PS : Ben wel al aan het denken om een nieuwe auto te kopen, ben :wub op de Opel Zafira Tourer (Cosmo)

jraaf
      Deelnemer

Nah, inruilen dan maar :jerry Opel is Opel en de Nieuwe Zafira mag er wezen.
        Misschien zit je brandstof ontluchting verstopt en krijg je er niet zoveel brandstof meer in :hmmz
        Heb je al eens uitgerekend hoeveel kilometer je daadwerkelijk rijdt op de brandstof die je getankt hebt? Mijn bordcomputer doet de meest gekke dingen :jerry
        laats nog 56 kilometer gereden terwijl de BC aan gaf dat mijn actieradius 0 was en het verbruik 4.7 op 4 duizend toeren in z.n 6 met een gangetje van 190+ LOL!
        Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat m’n egr klep of koeling kaduuk is hahaha.

Groet jraaf.

wim-v6
        Deelnemer

Dank eerder het verzadigen van het inlaat traject door roet en koolafzetting..

Willem

Dirk 1

@jraaf wrote:

Nah, inruilen dan maar :jerry Opel is Opel en de Nieuwe Zafira mag er wezen.
            Misschien zit je brandstof ontluchting verstopt en krijg je er niet zoveel brandstof meer in :hmmz
            Heb je al eens uitgerekend hoeveel kilometer je daadwerkelijk rijdt op de brandstof die je getankt hebt? Mijn bordcomputer doet de meest gekke dingen :jerry
            laats nog 56 kilometer gereden terwijl de BC aan gaf dat mijn actieradius 0 was en het verbruik 4.7 op 4 duizend toeren in z.n 6 met een gangetje van 190+ LOL!
            Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat m’n egr klep of koeling kaduuk is hahaha.

Groet jraaf.

Tank altijd een volle tank en als hij bijna leeg is dan kijk ik hoeveel km ik heb afgelegd, toen hij binnen was voor het probleem met
            het radiator waarschuwinglampje dat altijd begon te branden, had ik dit ook vermeld maar zeiden tegen me dat dit eventueel iets zou te maken hebben met het inlaatspuitstuk van de dieselpomp die niet goed zou werken daar hij teveel diesel inspuit of zoiets in die genre. Ken totaal niets van auto’s. Ga toch terug naar de dealer gaan om dit te melden dat hij nog steeds te veel verbruikt.
            Bedankt voor je reactie !
            Groetjes Dirk ;)

Dirk 1

@wim-v6 wrote:

Dank eerder het verzadigen van het inlaat traject door roet en koolafzetting..

Willem

Ga toch van de week terug naar de dealer om dit te melden dat hij nog teveel verbuikt, maar inderdaad ze spraken daar iets over dat het
              inlaatspuitstuk van de dieselpomp blijkbaar niet goed zou werken, ga dit zeker door geven wat je hierboven vermeld hebt en dat ze
              daar maar eens gaan controleren ook voor roet en koolafzetting !

Alvast bedankt voor je reactie !

Groetjes Dirk ;)

wim-v6
              Deelnemer

niks met de dieselpomp, laat eerst het LUCHT inlaat traject bekijken. dat is vaker het probleem..

Dirk 1

@wim-v6 wrote:

niks met de dieselpomp, laat eerst het LUCHT inlaat traject bekijken. dat is vaker het probleem..

Thanks Wim, zal dit zeker melden en laten doen !

Grtz Dirk ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.