hoog brandstof verbruik

Forumindex Forums Modellen Astra hoog brandstof verbruik

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 76 tot 88 (van in totaal 88)
  • Auteur
    b07

heb je de vacuúm slang van je mapsensor ook nageken?

misschien de brandstofdrukregelaar of de brandstofpomp, hier weet ik weinig van maar ik hoor wel eens dat je sommige brandstofpompen optijd moet zetten voor een goede werking en, dat er schroefjes op zitten waarmee je de druk kan regelen ,kijk je bougie’s nog eens na als er weer een paar zwart en nat zijn kan de brandstof druk te hoog zijn ,je kan ook nog kijken of je injectoren schoon zijn , misschien zit er 1 een beetje vertopt waardoor die niet meer goed vernevelt en gaat druppelen ,dit is puur een gok hoor.

johngsxr

als ik me niet vergis ! moet je die problemen met brandstof druk en dergelijke tog uit kunnen lezen ? maar daar kwam niks uit alle waardes waren perfect

b07

ze zouden zo enzo een foutcode moeten vinden want je motor lampje heeft ooit gebrand,in een garage worden ook wel eens fouten gemaakt ,lees em zelf nog eens uit met een paperclip .

je kan ook proberen de stekker van de ecu een half uur los te hangen of ,je accu polen een half uur los hangen en, als je de polen er dan weer op zet laat je de auto ongeveer 10 minuten stationiar warm draaien dat heeft bij mij ook wel eens geholpen .

rolocop

Hallo ik heb ook dit probleem ook heb ik een x1.6szr motor (astra station f 96)
            heb twee jaar geleden last gehad van dat het motor storings lampje ging branden
            en bij de keuring de uitlaat uitstoot veel te hoog was, dus nieuwe Lambdasonde er in ,
            en alles was weer keurig op de maat , alleen nu al weer een tijd lang begint het weer te spelen,
            dat het lampje aangaat en dan weer uit ,,,, mijn bezine verbruik is ook heel hoog , normaal kan ik 1 op 13 a14 halen maar nu niet verder dan 1.9 :cry heb de boel al nagekeken maar niets kunnen vinden de motor was eerst aan het sputtern wat als ik de stekker los maakte de motor ineens goed liep, Lambdasonde schoon gemaakt was het ook niet , nu weer een tijd verder en de nodige km verder ,,
            stekker er weer opgedaan en loopt weer goed:hmmz maar nog steeds een hoog brandstof verbruik , nu ook het lampje van de storings sys er uitgehaald ,,is flink irritant savond;s dan weer aan voor een paar sec dan weer uit :D zou de Lambdasonde nu weer stuk kunnen zijn ???

TheGeneral

origineel gepost door johngsxr
              als ik me niet vergis ! moet je die problemen met brandstof druk en dergelijke tog uit kunnen lezen ? maar daar kwam niks uit alle waardes waren perfect

Het ligt eraan mechanische storing zijn slecht uit te lezen

Maar zit het echt niet in je injectors of zo iets of een vacuum lek want je auto drinkt net zoveel als een amerikaan met een dikke v8 erin

johngsxr

ik ben vandaag bij de opel dealer geweest weer (merel) wormerveer en die heeft ook naar het vacuum lek gezocht en heb hem de injectors na laten kijken was niets op aan te merken !!!!!! 100 euro lichter kwam hij met een oplossing MISCHIEN MOET JE MINDER HARD RIJDEN :wtf ik heb het over gewoon gebruik op de snelweg :argue ………… maar ik denk dat de nieuwe termostaat wel iets gewerkt heb op de snelweg rij ik nu 445 km tot me res lampje begint te branden als ik me niet vergis is dat 1:10 ongeveer en nog steeds te duur op de snelweg

wim-v6
                Deelnemer

Blijf het een vreemd verhaal vinden, is er naar de meetwaarden gekeken???

Helaas brengen dealers zich er vaak makkelijk vanaf helaas…

Willem

johngsxr

ja heb alles na laten kijken ……..:hmmz kan het mischien ook aan de bandjes leggen ik heb er 205 breed op zitten ??? ik weet dat het brandstof verbruik daar meer van word maar lijkt mij dat het tog niet zo erg kan zijn tog

wim-v6
                    Deelnemer

daar mag ie geen 1 op 10 van gaan rijden op de snelweg.

Ik reed met 195-50-15 op een kadett 1.6i 75pk gemiddeld zo’n 1 op 15.5 op de snelweg met 120 a 130km/u

in de stad deed ie zo’n 1 op 11

dit tov de 1 op 17,6 op de snelweg met de originele 155r13 banden, in de stad zat ik dan toch op 1 op 13 gemiddeld.

Willem

b07

ik haal met me 1.6 8v 1op 12 ,snelweg en stadsverkeer maar dan moet ik wel erg me best doen ,normaal rij ik 1 op 11.

als ik alleen snelweg rij bv naar frankrijk met een snelheid van 130 dan rij ik 1 op 15.

als ik echt sportief ga rijden constand volgas optrekken rij ik 1 op 10.

ik heb 195/15/50 banden.

Neut3.24

Mijn 1.8 8v in een f sdn rijdt gemiddeld 600 km op één tank. dan rijd ik totdat het lampje aan gaat.

Veel is snelweg, kachel aan, soms zwaar beladen. en rijd op winterbanden 195/60/14.

Voor een auto uit 93 best netjes.

johngsxr

mmmm tja wat kan ik nu nog vervangen hahaha heb alles wel gehad zo een beetje denk ik !

manac

origineel gepost door johngsxr
                              hallo ik ben john en heb een vraagje,

ik rij een astra g uit 2000 een 1,6 8 klepper. en vraag altijd aan mensen wat hun brandstof verbruik is en ze rijden alemaal zo’n 4a 500 kilometer op een tank en ik kom niet boven de 350 ook al rijd ik niet hard ??? ik wil nu tog wel graag weten hoe dat alemaal kan en hoopte dat jullie een ide hebben

bij voorbaat dank

Als je nu tussen de 4 a 500 km zit, is het toch goed?
                              Dat rij ik ook ongeveer, ene keer 500 andere keer 450

13 berichten aan het bekijken - 76 tot 88 (van in totaal 88)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.