Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoog brandstof verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2010 om 16:39 #17227882
hallo ik ben john en heb een vraagje,
ik rij een astra g uit 2000 een 1,6 8 klepper. en vraag altijd aan mensen wat hun brandstof verbruik is en ze rijden alemaal zo’n 4a 500 kilometer op een tank en ik kom niet boven de 350 ook al rijd ik niet hard ??? ik wil nu tog wel graag weten hoe dat alemaal kan en hoopte dat jullie een ide hebben
bij voorbaat dank
1 november 2010 om 17:55 #17752250Heb dezelfde auto ook met 1.6i 8v… haal makkelijk 650-700km op 1 tank.
Je hebt geen OPC dus voetje van ‘t gas, snel optrekken kan allemaal maar houd ‘m wel onder de 3000toeren… er boven is alleen maar kabaal maken terwijl je in de volgende versnelling veel meer vaart maakt.1 november 2010 om 18:30 #17752251mmm dat is het hem juist , ik rij gewoon normaal en probeer me ook aan die 3000 touren te houden , nu heb ik ook het probleem dat me temp meter op nul graden blijft staan als ik rij en aleen oploopt als ik stil sta. de touren teller schommelt ook licht bij stationair en soms loopt hij als ik hem net start ruim 2000 stationair en na 5/10 minuten pas weer terug naar normaal , en bij plots gas geven stottert hij heeel soms
dacht mischien heb dit ook met het brandstof verbruik te makengroet john
1 november 2010 om 18:41 #17752252Temp meter op nul, is je temp sensor motorregeling wel ok?
1 november 2010 om 20:04 #17752253Thermostaat vervangen en zo ook gelijk de temperatuurzender meepakken…
de thermostaat zal je temperatuurmeterprobleempje oplossen en de zender ook meteen het brandstofverbruik
1 november 2010 om 20:16 #17752254ok ik heb vernomen dat als je de termostaat doet, je distributie er ook af moet ?? nu heb ik net een jaar gelden mijn distributie laten doen :(
ik heb vandaag me motor temperatuur sensor vervangen. bedoelen jullie dat met temperatuur zender ? en kan het mischien ook de lambda zone zijn ???1 november 2010 om 21:08 #17752255Yep, Als die kapot is dan slurpt die werkelijk benzine, je ziet dan je Euro’s achter de uitlaat verdampen :D
1 november 2010 om 21:20 #17752256350 km op een tank, zou willen dat ik dat redde :) Afgelopen weekend 2x 200 km gereden, wat resulteerde in 2 x een lege tank :):wors fuck it!!
[ontopic]: het kan ook de lambdasonde zijn, dan gaat ie ook erg duur lopen
1 november 2010 om 22:46 #17752257ok bedankt voor de reacties die sensor is dus gedaan van de week ga ik de lambda sone doen ,,,, kan iemand mij aleen vertellen hoe ik die termostaat vervang en of echt die distributie er af moet ?????
groetjessss john
2 november 2010 om 01:10 #17752258distrubutieriem ,nokkenasstandwiel en,plastic kapje achter het nokkenasstandwiel moet eraf,zo doe ik het altijd het nokkenasswiel blokkeer ik door een stuk ijzer door het nokkenaswiel tedoen .
ik hoor ook wel verhalen dat mensen alleen het plastic kapje wat opzij buigen en ,dan ook bij de thermosstaat kunnen zonder de distrubutie riem los te maken ,die manier is mij nog nooit gelukt .2 november 2010 om 07:23 #17752259zoiets kun je in het vervolg ook beter direct meepakken. Hetzelfde als de waterpomp deze laat je ook niet zitten bij een distributieriem vervangen. Vervang altijd zoiets kleins mee. Kost je amper paar tientjes meer maar je hebt n halfjaar later wel geen problemen ermee in ieder geval. Denk dat als je lambda sonde kapot is dat je ECU ook wel op motorstoring gaat hoor.
Dus lees deze eens uit…Groeten Twan
2 november 2010 om 10:17 #17752260ja die distributie heb ik laten doen incl waterpomp nam eigenlijk aan dat ze dan ook die termostaat wel doen ? en een tijdje geleden ging wel die motor storing lamp branden maar uurtje later was hij weer uit . dus het is beter om eerst me auto ff uit te laten lezen als ik het zo hoor voor ik van alles ga vervangen.
2 november 2010 om 11:35 #17752261heb net de garage gebelt en ze hebben niet mijn termostaat gedaan tijdens het vervangen van de distributie :thumbdown been simpel van ze aangezien ik had aangegeven vernieuw alles waar ik gezeur mee kan krijgen . had ook meteen gevraagt voor dat uitlezen en zolang er geen foutmelding is heeft het ook geen zin om uit te lezen . dus tog maar lambda sone .. of gewoon me termostaat laten doen ?????????????
2 november 2010 om 12:10 #17752262een lambdasonde kun je doormeten met de multiemeter om te testen of die nog goed is,als een lambdasonde kapot is of slecht werkt moet je motormanagement lampje gaan branden ,als die nooit heeft geknippert dan denk ik niet dat je lambdasonde kapot is .
waarschijnlijk blijft je thermostaat een klein stukje open staan waardoor die niet op temperatuur komt ,dat kan ook het brandstof verbruik verklaren een auto verbruikt meer brandstof als die koud is.
als je een 1.6 8v motorcode x1.6szr hebt dan kan je zelf je auto uitlezen.
2 november 2010 om 12:17 #17752263dat is idd de motor die ik heb ,,, mijn motor storing heb wel een paar keer gebrand (nu niet meer) …. en hoe kan ik hem dan zelf uitlezen ????
2 november 2010 om 12:53 #17752264opel astra g uitlezen .
tussen de handrem en , de versnellingspook in zit een vakje voor kleine spullen in te doen wip het plastic kapje met een platte schroevendraaier eruit en, je ziet de stekker zitten ,er zitten 2 rijtjes met gaatjes in deze stekker tel dan het rechter rijtje van onder naar boven en, stop de paperclip in gaatje 3 en, 4.
van boven naar onder is het 5 en, 6
draai nu de sleutel op contact en tel hoevaak je motormanagement lampje gaat branden .voobeeld
code P015010x knipperen
korte pauze
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzep1600
1x knipperen
korte pauze
6x knipperen
korte pauze
10x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzeiedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.
2 november 2010 om 17:49 #17752265Laat eerst maar de thermostaat of temp sensor vervangen en ga dan weer eens rijden ik ben zelf van mening dat je thermostaat kapot is
2 november 2010 om 18:23 #17752266temp sensor is nu gedaan ,,,,, aleen had net de opel dealer aan de tel ivm die termostaat en is even 170 euries ,, terwijl hun na aangeven van mij dat ze alles moesten vervangen dat niet hebben gedaan en nu kan ik die distributie er opniew af laten halen goed voor de man uurtjes zijden ze in de werkplaats:fy1
2 november 2010 om 21:18 #17752267maar ja als je motor koud blijft doet je kachel het van de winter ook niet je zou natuurlijk ook nog een kartonnetje voor de radiateur kunnen plaatsen maar ja das maar een tijdelijke oplossing
kunnen ze ook niet wat regelen dan bij die dealer als ze niet hebben gedaan wat jij vroeg vind ik dat ze dat toch wel netjes moeten oplossen 170 euro is wel een hoop geld komt natuurlijk ook omdat de thermostaat op een beroerde plek zit
2 november 2010 om 21:56 #17752268Thermosstaat kapot veroorzaakt inderdaad een HOOG brandstofverbruik.
laat de auto is LANG stationair draaien, en kijk dan of de meter WEL omhoog komt.
Willem
2 november 2010 om 23:01 #17752269Ik heb precies hetzelfde met mijn x16szr.
Als ik lang stilsta of gewoon een paar x voor een stoplicht, loopt de temp gewoon op.
Ook als ik hem stationair laat draaien loopt hij mooi op tot de gewenste temp. en me vin slaat ook gewoon aan, maar als ik ga rijden, daalt de temp naar onder de 80 en soms zelfs naar de 0.Maar ik haal de 4 tot 500 km op een tank wel!
En ik ben best een pittige rijder, ook al is het een 1.62 november 2010 om 23:20 #17752270warm worden doet hij wel (als ik stil sta ). en me kachel ook, in de winter is het gewoon heet te krijgen in de auto . en nee heb de dealer al gebelt en er is niks te regelen betaal gewoon de volle mep aangegeven of niet ze doen het niet standaart bij de distributie dus de vraag om het te vervangen is niet in de wp terecht gekomen… maar als de kachel het wel doet is de termostaat dan wel of niet stuk
2 november 2010 om 23:21 #17752271en als die niet stuk is waar kan dat absurde brandstof verbruik dan vandaan komen heb even gerekend vandaag en gemidelt is het verbruik 1:8
3 november 2010 om 01:01 #17752272Distributieriem staat gewoon goed op spanning? Lager in waterpomp ok?
3 november 2010 om 09:25 #17752273distributie en waterpomp zijn nu een jaartje oud ! lijkt mij dat het nog wel ok moet zijn … ik heb de auto nu 3 jaar en altijd is het verbruik zo geweest en die temperatuur doet ook altij dal raar . ook na het vervangen van distributie en waterpomp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.