Hoog benzine verbruik X18XE1 16v (vectra b)

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Hoog benzine verbruik X18XE1 16v (vectra b)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Lou

Hoog benzine verbruik X18XE1 16v (Vectra b)

Hoi zal me ff voorstellen, ik ben Lou uit Noord-Holland en na mijn vorige Vectra b ’98 heb ik weer een Vectra gekocht.
      Deze Vectra b heeft in vergelijking met mijn vorige Vectra b een hoger benzine verbruik waar ik geen vinger op kan leggen, dus voor hulp hier wat gegevens van deze twee Vectra’s.

Vorige: Vectra b 1998 met x1.6xel motor, verbruik op de snelweg volgens Autoweek 6.0l/100km
      Huidige: Vectra b 2000 met x18xe1 motor, verbruik op de snelweg volgens Autoweek 5.6l/100km

Ik begrijp dat alle getallen betrekkelijk zijn en dienen als uitgangpunt, echter mijn huidige auto verbruikt meer dan mijn vorige Vectra. Ik wil niet zeggen dat ik ‘m leeg zie lopen maar het is wel zichtbaar/merkbaar.

Wat kan ik doen om het verbruik terug te dringen daar de x18xe1 zuiniger behoort te rijden dan mijn vorige x1.6xel, maar dit dus niet doet.

Graag wat hulp, uitleg en inzicht hierop!
      Bedankt, Lou

pascal1109
      Deelnemer

Wat verbruikt die in de praktijk dan?

Lou

Hi Pascal, het antwoord op je vraag laat ik je weten vanavond. Ga strak weer aftanken en dan krijg je het overzicht. Rij voornamelijk snelweg. Bedankt voor je reactie en je hoort van mij..

Lou

Dolby
          Deelnemer

Wat is inderdaad het verbruik nu van jouw 1.8 16V (X18XE1).

Kan mogelijk oorzaak van de carter ontluchting zijn.

arjontje
            Deelnemer

Ik reed met mijn X18xe1 niet beter dan 1 op 11
              maar zodra ik de snelweg op ging dan daalde het verbruik enorm. Naar zelfs 1op 16 bij 110 km/h.
              Moet ik er wel hij zeggen dat ik een WR versnellingsbak had.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.