Hoofdsteunen achterbank

Forumindex Forums Modellen Calibra Hoofdsteunen achterbank

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

Vandaag de hoofdsteunen op de achterbank afgemaakt. Het vervangen van de oude rugleuningen voor de nieuwe met hoofdsteunen is een fluitje van een cent. Het is eigenlijk geen al te moeilijke klus. Lastigste is nog om de juiste positie van de hoofdsteunen te bepalen. Voor het mooi vind ik ze eigenlijk nog een centimeter of 3 te ver naar achteren zitten. Zet je ze echter meer naar voren dan wordt monteren toch weer een andere klus omdat dan alles achter de metalen plaat van de achterbankleuning komt te zitten. Bovendien moet je de beugels van de hoofdsteun dan verbuigen omdat deze anders te schuin naar achteren staan. Dat lijken ze nu ook een beetje, maar dat komt vooral door de vorm van de hoofdsteun. Die van de voorstoel staan nog schuiner. Al met al is dit het eindresultaat:

Maurice89
      Deelnemer

Ziet er netjes uit :thumb

Kadett1.2
        Deelnemer

Netjes en sjiek !

anoniem

ziet er origineel uit en toch bijzonder

Jerremy
            Deelnemer

Netjes inderdaad. Maar origineel heeft een calibra nooit hoofdsteunen achter gehad begrijp ik ? (sorry ik ben niet zo thuis in specifiek uitvoeringen van de Calibra). Ik weet niet hoe die constructie van de rugleuningen precies zitten maar, bijvoorbeeld bij de Astra F zitten er beugels op de achterplaat bij voertuigen met hoofdsteunen op de achterbank, waar de pennen in vallen. Als die er niet zouden zitten, en je zou er hoofdsteunen in steken, dan zou bij een aanrijding van achter de pennen in de rug van passagier gedrukt worden.

EddyVectra3.2V6
              Deelnemer

Klopt, een Calibra is nooit met hoofdsteunen achter geleverd. Ik heb de hoofdsteunen gemonteerd op de leuningen van een Calibra die ik op de sloop tegenkwam. Ik vond het zonde om in de originele leuningen te gaan zitten boren. De pinnen zitten veilig aan de achterzijde van de metalen plaat die in de leuning zit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.