Hoofdsteunen achter..

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoofdsteunen achter..

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Dunc

Ook goedemorgen,

Wat ik me afvroeg hè, vanaf de dag dat ik de Corsa B van ’99 kocht (heb ‘m net 2,5 mnd.), stoorde het mij dat er achter geen hoofdsteunen waren bevestigd. Vond dat zo raar, temeer omdat ik dacht dat dat toen al verplicht zou zijn.
      Met opgroeiende kids achterin vind ik dat toch een probleem niet?

Nu lees/hoor ik links en rechts dat die achterbank al bij voorbaat in de rugleuning zodanig is gefabriceerd, dat de geleiders waar de hoofdsteunen in vallen al aanwezig zijn van binnen.
      Is dat eigenlijk zo en kan ik dan toch nog hoofdsteunen integreren op die achterbank?

Je zal maar ‘ns een dag hebben dat die Moszkowicz achter je aan rijdt met zijn bolide..en je kinderen zitten op de achterbank hoho..!:argue

Honza
      Deelnemer

Kan je niet beter een andere achterbank regelen?
        In die van mij van 1999 zaten gewoon 3 hoofdsteunen achterin :hmmz

Maaruhm, je moet even voelen. Of de achter”wand” zouden dan een soort bussen moeten zitten, waar je het mechaniek (ook een soort bus) in kunt schuiven / bevestigen. Gat in je bekleding maken en klaar…

Maar of die bussen er bij jou op zitten?

Vraag anders Vipertjegts hier op het forum eens, die heeft het toen ook gedaan!

Maar sneller en netter is het om een andere bank te regelen.

Dunc

[rquote=1866518&tid=142507&author=Honza]Kan je niet beter een andere achterbank regelen?
          In die van mij van 1999 zaten gewoon 3 hoofdsteunen achterin :hmmz

Maaruhm, je moet even voelen. Of de achter”wand” zouden dan een soort bussen moeten zitten, waar je het mechaniek (ook een soort bus) in kunt schuiven / bevestigen. Gat in je bekleding maken en klaar…

Maar of die bussen er bij jou op zitten?

Vraag anders Vipertjegts hier op het forum eens, die heeft het toen ook gedaan!

Maar sneller en netter is het om een andere bank te regelen.
          [/rquote]

Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.

Honza
          Deelnemer

[rquote=1866521&tid=142507&author=Dunc]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.[/rquote]

Ja, daar heb je gelijk in! Dan maar ook de voorstoelen vervangen?

Maar welk dessign heb je dan? Want hoofdsteunen waren optie bij sommigen, als je even zoekt vind je misschien een bank met het zelfde dessign!

Nee, contact hem even, ik heb toen ook plaatjes en dingen gezien, dan kom je een heel eind!

Dunc

[rquote=1866526&tid=142507&author=Honza][rquote=1866521&tid=142507&author=Dunc]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.[/rquote]

Ja, daar heb je gelijk in! Dan maar ook de voorstoelen vervangen?

Maar welk dessign heb je dan? Want hoofdsteunen waren optie bij sommigen, als je even zoekt vind je misschien een bank met het zelfde dessign!

Nee, contact hem even, ik heb toen ook plaatjes en dingen gezien, dan kom je een heel eind![/rquote]

:thumbup

BlackDevil

Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.

skip
                Deelnemer

Als je een sport interieur hebt wil ik mijn interieur (met hoofdsteunen op de achterbank) wel met je ruilen. Ben nl op zoek naar zo’n interieur.

Dunc

[rquote=1866597&tid=142507&author=skip]Als je een sport interieur hebt wil ik mijn interieur (met hoofdsteunen op de achterbank) wel met je ruilen. Ben nl op zoek naar zo’n interieur.[/rquote]

Tjee, hád ik maar zo’n interieur, dan had ik aan de achterbank allang zelf een paar theemutsen geplakt als hoofdsteun :wors

Dunc

[rquote=1866562&tid=142507&author=BlackDevil]Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.[/rquote]

CDX, was dat niet de dieselvariant?

Aapje

Bij de Astra-F heb ik ervaring hiermee dat doe je daar namelijk zo:

Busje waar de hoofdsteunen in zitten kan je uit Astra-F/Corsa-B’s van de sloop halen. Boormachine mee met goed boortje, bekleding lostrekken en dan 4 popnagels per buisje/busje losboren.

Deze pop je met nieuwe nagels zo in de achterbank van jezelf. Gaten zijn al voorgeboord door Opel. Alleen effe een gat prikken door je bekleding om ‘t buisje naar buiten te laten komen :)

Alleen effe zoeken naar de juiste hoofdsteunen die matchen met je voorstoelen :)

angelg7
                        Deelnemer

[rquote=1866621&tid=142507&author=Dunc][rquote=1866562&tid=142507&author=BlackDevil]Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.[/rquote]

CDX, was dat niet de dieselvariant?[/rquote]

Nee cdx was uitvoering, die van ons is ook een cdx bwj 1996 met een x14xe motor (benzine)
                          Wij hebben ook hoofdsteunen achterin,
                          dat was voor ons ook een reden voor de cdx (ook opgroeiende (b)engels) te gaan.

bjorn1988

Ik heb zelf ook een CDX, en heb de hoofdsteunen eruit gehaald, vondt het geen plaatje. Dus, maar in de CDX variant zitten idd 2 hoofdsteunen

angelg7
                            Deelnemer

[rquote=1866670&tid=142507&author=bjorn1988]Ik heb zelf ook een CDX, en heb de hoofdsteunen eruit gehaald, vondt het geen plaatje. Dus, maar in de CDX variant zitten idd 2 hoofdsteunen[/rquote]

ff off topic, maar zie dat je uit herkenbosch komt.
                              Doe je Prins Carnaval (Jens) de groeten zijn paintballteam maatje Twan ;)

bjorn1988

Eyy twan, ja zal ik zeker doen. Is dat even toevallig :P

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.