Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hoofdsteunen achter..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2011 om 09:05 #17232627
Ook goedemorgen,
Wat ik me afvroeg hè, vanaf de dag dat ik de Corsa B van ’99 kocht (heb ‘m net 2,5 mnd.), stoorde het mij dat er achter geen hoofdsteunen waren bevestigd. Vond dat zo raar, temeer omdat ik dacht dat dat toen al verplicht zou zijn.
Met opgroeiende kids achterin vind ik dat toch een probleem niet?Nu lees/hoor ik links en rechts dat die achterbank al bij voorbaat in de rugleuning zodanig is gefabriceerd, dat de geleiders waar de hoofdsteunen in vallen al aanwezig zijn van binnen.
Is dat eigenlijk zo en kan ik dan toch nog hoofdsteunen integreren op die achterbank?Je zal maar ‘ns een dag hebben dat die Moszkowicz achter je aan rijdt met zijn bolide..en je kinderen zitten op de achterbank hoho..!:argue
12 februari 2011 om 09:32 #17815579Kan je niet beter een andere achterbank regelen?
In die van mij van 1999 zaten gewoon 3 hoofdsteunen achterin :hmmzMaaruhm, je moet even voelen. Of de achter”wand” zouden dan een soort bussen moeten zitten, waar je het mechaniek (ook een soort bus) in kunt schuiven / bevestigen. Gat in je bekleding maken en klaar…
Maar of die bussen er bij jou op zitten?
Vraag anders Vipertjegts hier op het forum eens, die heeft het toen ook gedaan!
Maar sneller en netter is het om een andere bank te regelen.
12 februari 2011 om 09:36 #17815580[rquote=1866518&tid=142507&author=Honza]Kan je niet beter een andere achterbank regelen?
In die van mij van 1999 zaten gewoon 3 hoofdsteunen achterin :hmmzMaaruhm, je moet even voelen. Of de achter”wand” zouden dan een soort bussen moeten zitten, waar je het mechaniek (ook een soort bus) in kunt schuiven / bevestigen. Gat in je bekleding maken en klaar…
Maar of die bussen er bij jou op zitten?
Vraag anders Vipertjegts hier op het forum eens, die heeft het toen ook gedaan!
Maar sneller en netter is het om een andere bank te regelen.
[/rquote]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.
12 februari 2011 om 09:39 #17815581[rquote=1866521&tid=142507&author=Dunc]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.[/rquote]
Ja, daar heb je gelijk in! Dan maar ook de voorstoelen vervangen?
Maar welk dessign heb je dan? Want hoofdsteunen waren optie bij sommigen, als je even zoekt vind je misschien een bank met het zelfde dessign!
Nee, contact hem even, ik heb toen ook plaatjes en dingen gezien, dan kom je een heel eind!
12 februari 2011 om 09:55 #17815582[rquote=1866526&tid=142507&author=Honza][rquote=1866521&tid=142507&author=Dunc]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ‘s benaderen dan. Alvast bedankt.[/rquote]
Ja, daar heb je gelijk in! Dan maar ook de voorstoelen vervangen?
Maar welk dessign heb je dan? Want hoofdsteunen waren optie bij sommigen, als je even zoekt vind je misschien een bank met het zelfde dessign!
Nee, contact hem even, ik heb toen ook plaatjes en dingen gezien, dan kom je een heel eind![/rquote]
:thumbup
12 februari 2011 om 10:26 #17815583Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.
12 februari 2011 om 11:10 #17815584Als je een sport interieur hebt wil ik mijn interieur (met hoofdsteunen op de achterbank) wel met je ruilen. Ben nl op zoek naar zo’n interieur.
12 februari 2011 om 11:35 #17815585[rquote=1866597&tid=142507&author=skip]Als je een sport interieur hebt wil ik mijn interieur (met hoofdsteunen op de achterbank) wel met je ruilen. Ben nl op zoek naar zo’n interieur.[/rquote]
Tjee, hád ik maar zo’n interieur, dan had ik aan de achterbank allang zelf een paar theemutsen geplakt als hoofdsteun :wors
12 februari 2011 om 11:36 #17815586[rquote=1866562&tid=142507&author=BlackDevil]Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.[/rquote]
CDX, was dat niet de dieselvariant?
12 februari 2011 om 11:43 #17815587Bij de Astra-F heb ik ervaring hiermee dat doe je daar namelijk zo:
Busje waar de hoofdsteunen in zitten kan je uit Astra-F/Corsa-B’s van de sloop halen. Boormachine mee met goed boortje, bekleding lostrekken en dan 4 popnagels per buisje/busje losboren.
Deze pop je met nieuwe nagels zo in de achterbank van jezelf. Gaten zijn al voorgeboord door Opel. Alleen effe een gat prikken door je bekleding om ‘t buisje naar buiten te laten komen :)
Alleen effe zoeken naar de juiste hoofdsteunen die matchen met je voorstoelen :)
12 februari 2011 om 12:56 #17815588[rquote=1866621&tid=142507&author=Dunc][rquote=1866562&tid=142507&author=BlackDevil]Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.[/rquote]
CDX, was dat niet de dieselvariant?[/rquote]
Nee cdx was uitvoering, die van ons is ook een cdx bwj 1996 met een x14xe motor (benzine)
Wij hebben ook hoofdsteunen achterin,
dat was voor ons ook een reden voor de cdx (ook opgroeiende (b)engels) te gaan.12 februari 2011 om 13:05 #17815589Ik heb zelf ook een CDX, en heb de hoofdsteunen eruit gehaald, vondt het geen plaatje. Dus, maar in de CDX variant zitten idd 2 hoofdsteunen
12 februari 2011 om 17:08 #17815590[rquote=1866670&tid=142507&author=bjorn1988]Ik heb zelf ook een CDX, en heb de hoofdsteunen eruit gehaald, vondt het geen plaatje. Dus, maar in de CDX variant zitten idd 2 hoofdsteunen[/rquote]
ff off topic, maar zie dat je uit herkenbosch komt.
Doe je Prins Carnaval (Jens) de groeten zijn paintballteam maatje Twan ;)13 februari 2011 om 08:45 #17815591Eyy twan, ja zal ik zeker doen. Is dat even toevallig :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.