Hoofdremcilinder Senator A

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hoofdremcilinder Senator A

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Schedelwerk

Heeft er iemand toevallig een exploded view van een 23,8 mm Senator A hoofdremcilinder beschikbaar? Het liefst met beschrijving van de onderdelen en eventuele aanwijzingen voor demontage en revisie (uit vraagbaak/WP handboek ofzo). Merk is ATE.

Alvast bedankt,
      Ruud

Schedelwerk

.

GSE
        Deelnemer

Haal toch zelf uit elkaar en leg de onderdelen precies neer zoals ze deruit kwamen…Zit bijna niks in as wat cupjes…

Niet bang zijn,het zijn maar simple dingen..

Schedelwerk

Ik heb wel eens vaker een remcilinder uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Maar als ik bij deze cilinder de borging eruit haal, zit er achter het eerste borgplaatje en rubbertje een soort van plastic schijf, en die zit behoorlijk vast. Ik weet dus niet of die schijf er ‘gewoon’ in zit of dat die zelfborgend is (bijv. of die in een groef valt ofzo). En ja, natuurlijk is de aanslagschroef er al uit :P

Heb al geprobeerd om de remcilinder los te tikken op een blok hout, maar omdat er geen beweging in zat besloot ik het hier maar eens te vragen. Dus als jij er al eens eentje helemaal hebt gedemonteerd kan je me vast wel vertellen of ik gewoon wat meer kracht moet gebruiken bij het loskloppen of juist niet :D

jojonopel
            Deelnemer

Dat wit plastic schijfje kan behoorlijk klemmen, maar is niet geborgd of zo.
              Daaronder vind je nog een rubber afdichtring.

Schedelwerk

Fantastisch, kan ik weer verder fröbelen met de remmerij. Bedankt! :wors

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.