Hoofdremcilinder Rekord C

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hoofdremcilinder Rekord C

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Jorisch350

Hallo,

Mijn hoofdremcilinder is inwendig lek. Het pedaal kan je langzaam tot de bodem indrukken maar er lekt geen vloeistof weg. Ik denk dus dat de afdichtingsrubbers in de remcilinder lek zijn.

Ik heb de hrc er nu af gehaald, maar hij wil niet uit elkaar. De borgclip is los en de aanslagbout heb ik er ook uit. De plunjer blijft echter muurvast in de cilinder zitten.

Ik denk dus dat hij zichzelf een beetje in heeft gesleten waardoor hij niet meer door de voorste boring komt. Ik denk dus dat het beter is om een andere hrc erop te zetten. Ik vraag me alleen af welke ik moet hebben, ik snap niks van die coderingen van ATE.

Dit is de boosdoener. Er staat dus G 23 24 op, als ik hierop wat zoek op google krijg ik weinig resultaat.
      Het valt mij wel op dat de meeste Rekord C ‘s de leidingen aan de kant van het blok hebben zitten, terwijl ze bij mij aan de kant van het spatbord zitten. Kan iemand mij vertellen wat voor type hrc dit is?

Gr,
      Joris

Mandett

Dit is volgens mij geen standaard hoofdremcilinder,de aansluitingen zitten bij mij hetzelfde als bij jou.
        Heb nu een nieuwe hoofdremcilinder klaarliggen en die is afkomstig van een fiat ducato.
        Die is ook 23mm.

commo 67
        Deelnemer

ik heb een commo A en dat is dezelfde en de mijne is origineel

Jorisch350

Het is me gelukt om hem uit elkaar te krijgen, hij had een paar flinke tikken van de hamer nodig.
            Het binnenwerk zag er allemaal nog prima uit, geen krassen of slijtage te zien eigenlijk.
            Ik had via opel classic parts een setje opgestuurd gekregen voor de grotere 23 mm remcilinders. En die paste prima.
            Ik denk dus dat er een flinke tijd geleden al eens een remmen upgrade is uitgevoerd, met de originele hrc en leidingen van een commodore.

Maargoed, hij remt nu weer zoals het hoort

kywieman
            Deelnemer

Fijn :thumbup :thumbup :thumbup

GSE
              Deelnemer

Waarschijnlijk senator A monza hoofdremcilinder aangezien die standaard een 23mm hadden en de oudere auto,s zoals manta rekord enz hadden kleinere

commo 67
                Deelnemer

diegene die hierboven op foto staat is een originele van een commodore A
                  in de mijne (’67) en die van een kameraad (’68) staan identiek dezelfde
                  en in de manta enz staan inderdaad de kleinere
                  van de rekord C ben ik zelf niet zeker de welke er origineel in staat

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.