Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hoofdremcilinder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2010 om 11:57 #17219176
Na een paar dagen niet meer met de Manta te hebben gereden vond ik dat het rempedaal een diepe slag maakte voordat hij remt.
Nu ben ik net even langs een garage gegaan en de auto op en remmenbank gezet. De remkracht was in orde.
Ik heb vervolgens mijn remvloeistof nagekeken en deze is oud en moet dus worden vervangen.Wat ik vreemd vind is dat er 2 “reservoirs” zijn waarvan 1 leeg. Is dit normaal?
Moet ik na het vervangen dan ook alleen het voorste reservoir bijvullen?
Foto’tje voor de duidelijkheid:
26 maart 2010 om 12:01 #17647444hij remt goed met een leeg resevoir ?
das mal :D
bij het vervangen, draai je de nippels bij de wielen los, daar loopt dan het vloeistof uit, net zo lang tot ie leeg is. vevolgens nieuwe erin kieperen en dan weer door laten lopen tot de lucht eruit is. en dan moet je het betrefende potje bijvullen.
(denk dat het verstandig is om je hele systeem te verversen…tis aardig donker va kleur)
26 maart 2010 om 12:28 #17647445Dat achterste reservoir moet dus ook gevuld zijn?
Hoe is het dan verdeelt, voorste reservoir voor de voorremmen en het achterste voor de achterremmen?
Heb tot nu toe alleen maar auto’s gehad met 1 reservoir….
26 maart 2010 om 17:45 #17647446Ja klopt.
Ik zou toch even de remtrommels achter eraf halen en naar je remcilindertjes kijken.
Die olie moet namelijk ergens gebleven zijn.
Alles verversen met DOT4
26 maart 2010 om 19:28 #17647447Ik ben nog ff naar de garage geweest en de auto op de remmentestbank gezet. De rem rechts achter had maar 550 kg remvermogen. Alle andere 1440. Denk dus dat die cilinder lek is. Morgen ff trommel er af draaien
26 maart 2010 om 19:54 #17647448vervang ze allebei maar aan de achteras, die dingen kosten de wereld niet,
en dan loop je de kans dat de ander naar de mieter gaat tijdens het verversen, of later, ook niet. remmerij is best belangrijk.26 maart 2010 om 20:26 #17647449Als je remcilinder lek is, zijn je remschoenen ook doorweekt met remolie.
Deze moeten dan ook vervangen worden.
Ik denk dat je in totaal dan toch 120 euro kwijt bent.
Kijk ook even of de remtrommels uitgedraaid moeten worden.
26 maart 2010 om 20:28 #17647450origineel gepost door postbusmanta
Als je remcilinder lek is, zijn je remschoenen ook doorweekt met remolie.Deze moeten dan ook vervangen worden.
Ik denk dat je in totaal dan toch 120 euro kwijt bent.
Kijk ook even of de remtrommels uitgedraaid moeten worden.
maak m nou niet bang :P
t hoeft immers niet altijd zo ernstig te wezen..
heb het hier al regelmatig bij de hand gehad, dat enkel het vervangen van de remcilindertjes voldoende was.26 maart 2010 om 21:42 #17647451ja een kennis van mij heeft dat ook eens gehad dat vatje leeg na dat de wagen lang had stil gestaan.
bij hem geen lek te zien in de vere velde.
vat gevult en na even wat tijd weer leeg:hmmz.wat bleek alle vloeistof in de bekrachtiger gelopen:swear.
kwamen we achter toen die een beetje vol/over was gelopen.26 maart 2010 om 21:59 #17647452Met m’n c kadettje waren de blokken ook nat geworden. Ik had ze toen voorzichtig (!!) warm gestookt om ze te drogen. Werkte aardig moet ik zeggen!
26 maart 2010 om 22:32 #17647453je kunt ze ook in n emmer water gooien voor 1 nacht en dan drogen en eventuweel verwarmen of er nog olie uit komt.
remolie is namelijk allergisch voor water.27 maart 2010 om 08:23 #17647454dacht dat cilinders achter 20 per stuk waren
schoenen dacht ik tientje of 4 zou ronde de 80 uitkomen ,moet je gewoon nieuw op zetten
vindt ik27 maart 2010 om 10:14 #17647455heb toen zo’n set gekocht, meen dat ik (met korting) voor 60euro klaar was.
en kijk je trommels ook goed na inderdaad..27 maart 2010 om 15:56 #17647456die remolie die er nog wel inzit, ziet er ook flink vertroebeld uit. Gewoon ff de achterremmen bekijken en eventueel vervangen wat noodzakelijk is, daarna ff alle remolie vervangen, kun je er weer een mooi lange tijd tegen aan! (Als het goed is dan he :P )
27 maart 2010 om 16:33 #17647457Kan het niet zo zijn dat de olie in de rem booster verdwenen is, ik heb dit namelijk ook eens gehad.
27 maart 2010 om 23:43 #17647458Hoe kan ik controleren of de olie in de booster zit?
28 maart 2010 om 08:38 #17647459Rembekrachtigingsslang eraf trekken en ijzerdraadje erin stoppen
28 maart 2010 om 12:10 #17647460origineel gepost door remcoarets
Hoe kan ik controleren of de olie in de booster zit?even je hoofdrem cilinderloshalen 2 moertjes m8 even naar iets naar je toe trekken en kijken of het rubbertje die in de booster zit nat is en of er in de hoofdrem cilinder bij het ringetje vloeistof zit dus aan de kant waar hij op de booster komt
6 mei 2010 om 12:12 #17647461Bij mij zit ook een hoeveelheid olie in de booster, wat is de oorzaak daarvan?
Hard doortrappen?6 mei 2010 om 14:09 #17647462origineel gepost door Asko
Bij mij zit ook een hoeveelheid olie in de booster, wat is de oorzaak daarvan?
Hard doortrappen?hoofdremcilinder lek, reviseren of nieuwe.
6 mei 2010 om 16:45 #17647463hoe kan je booster leegen als er remolie in zit ik krijg het er nooit helemaal uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.