Hoofdrem cilinder

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    kywieman
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb bij mijn Senator A1.5 lekkage bij de hoofdrem cilinder.
      De cilinder weer het vul potje op zit en die tegen de rembooster zit.

Hoe kan ik dit het beste verhelpen???
      Revisiesetje zijn bij mijn weten niet mee te krijgen.

Dank :wors :wors

kywieman
      Deelnemer

Deze:
        http://www.ebay.de/itm/OPEL-COMMODORE-MONZA-SENATOR-ATE-HAUPTBREMSZYLINDER-/370594835881?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel|Model%3ASenator+A&hash=item56492c6da9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        en deze:
        http://www.ebay.de/itm/Opel-Monza-Senator-A-ATE-Hauptbremszylinder-NEU-/260978356740?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc385b204″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Had ik al gezien maar ik vroeg me af of er goedkopere manieren zijn.

Freestyler
        Deelnemer

autopartsonline.nl heeft ze nog nieuw, kosten wel 175 euro.
          Wel de dag erna in huis. voor haast de zelfde prijs als op ebay.de (vergeet de verzendkosten niet) en sneller dan ebay.

Nieuw zijn ze gewoon ontzettend duur. Maar mocht je een revisie set tegen komen, bedenk dan wel dat de HRC wel opnieuw gehoond moet worden.

GSE
          Deelnemer

Men gaat naar de sloop of Marktplaats zoek een beetje en men neemt een bekrachtiger van een Omega B met hoofdremcilinder…Met wat handigheid is deze in een middag geplaatst met als gevolg:
            voor 25€ is men klaar

Overal onderdelen/vervanging van te vinden..
            1 inch of 25,4mm diameter
            Bekrachtiger die veel sterker is..

Als je plug and play wilt neem Sennie B spul,das ook al wat lastiger te vinden en je moet de leidingen veranderen en een T stuk plaatsen (moet ook met B omega spul maar dan moet je ook de steun tegen schutbord veranderen)

kywieman
            Deelnemer

Okay dat lijkt me een beetje te veel van het goeie maar toch bedankt voor de info.

Kan ik de cilinder van een commodore C gebruiken???
              Lijkt op het oog hel zelfde.

Mijn broer heeft een Rekord E in daarvan lijkt de hoofdrem cilinder ook het zelfde van.
              Alleen de rem booster is kleiner.

mallemalle

Past alemaal maar waarom niet meteen upgraden zoals gse zegt net zoveel werk of minder dan revisie of alleen de hrc vervangen

GSE
                Deelnemer

De rommel moet toch los,plaats dan gelijk wat fatsoenlijks,de serie remmen van een Monza/Senator zijn na mijn idee bagger..

Ik had eerst serie schijven en bekrachtiger van een A2 en hrc van een A1,dit remde wel,alleen niks spectaculairs vervolgens heb ik der een hrc en bekrachtiger van een B-Omega opgezet met de serie schijven,en dit remde al geweldig alleen de schijven gingen niet zo heel lang mee en waren zo krom,vervolgen wat grotere schijven derop gezet met andere remklauwen en tot heden op vandaag geen problemen..

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/543372421-onderdelen-senator-b-3-0-24v-monza-commodore-ascona-manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Koop die hrc met bekrachtiger en een T-stukje voor tussen de vooras te zetten,en je ben voor 50€ klaar,vervolgens remt je Senator ook nog eens een stuk harder met dezelfde pedaal druk..
                  HRC diameter Senator B en A zijn beide 23.81mm en Omega B is 25.4mm…Rekord is dacht ik kleiner misschien dat de 2.2 rekord wel 23.81mm heeft.

Ga aub niet dat zwak serie reviseren voor big bucks als je voor een paar cent ook beter spul kan plaatsen,teminste das mijn vieuw…

kywieman
                  Deelnemer

Heb gezocht naar revisie setje maar dat wordt hem niet. (zijn niet te krijgen en geef liever iets mee geld uit dan dat ik tegen een boom tot stil stand kom).

Als ik onderdelen van latere Opels ga gebruiken zit ik dan niet met het ABS gedeelte.
                    Dat heb ik niet om mijn 1.5 zitten. (heb geen kaas gegeten met betrekking tot de remmerij)
                    Ik hoor wel van iedereen dat het niets voor stelt.

Als ik het goed begrijp wordt mij dus aangeraden om volgende onderdelen van een Senator B over te zetten: de rembooster, hoofdremcilinder en een t-stukje.

Zoals het systeem nu is lopen er twee leiding van de HRC naar de beide voor schijfremmen. En één leiding naar de remvertrager en vandaar naar achteren. (correct me if I’m wrong)

Wordt dit systeem dan aangepast als ik onderdelen ga gebruiken van een Senator B of Omega B?

GSE
                    Deelnemer

Het is heel simpel:
                      Je bezorgt je de bekrachtiger en hoofdremcilinder van een B-Senator.
                      Je zet de steun om waarmee je de zaak tegen het schutbord bout,dit past 1 op 1.

Vervolgens kom je in de problemen omdat de B-senator hrc maar 2 uitgangen heeft nl 1 voor de vooras en 1 voor de achteras….Een Monza/Senator hrc heeft 3 uitgangen 1x achteras en links en rechts voor de vooras,nu moet je ff een T-stukje gebruiken wat je overal kan bestellen,dat je tussen de remleidingen voor de vooras zet…

Waar nu de vooras aansluitingen zitten zit bij een B-Sennie A-Omega de achteras en omgekeert houd dit ff in de gaten,anders remt je auto klote…

Der is wel 1 probleempje een B-sennie heeft een andere aansluiting kwa remleidingen,je hebt enkel en dubbel gefelste remleidingen,bestel je een stuk T-stuk met de aansluitingen zoals je auto het nu heeft en maak een stukje remleiding wat als verloop dient,
                      Ook moet de remleiding naar achter een andere kop op worden gefelst,maar dat stelt niks voor….

Geloof me,die ombouw is plug and play,het grootste probleem is het T-stuk en de remleiding aansluitingen,maar met een setje van een tientje of 3 kun je zelf koppen aan leidingen felzen…

Ik rij zelf met de hrc en bekrachtiger van een B-omega rond,vanwege de grotere hrc,ik had meer saus in mijn remklauwen nodig dus was genoodzaakt om naar 1 inch te gaan,en ik moet de steun tussen schutbord en bekrachtiger zelf maken,omdat die aansluiting bij B-Omega anders is,verder stelde die ombouw niks voor,en geloof me…je krijgt geen spijt van de rem upgrade,je hoeft niet meer op het pedaal te stampen om ook maar wat vertraging te krijgen..

Ik rij met 330x30mm schijven en dezelfde remklauwen als een Corvette van 2005 rond,en ik kan bij de 1ookm de zaak nog makkelijk laten blokkeren….Maar zonder die schijven en klauwen met enkel hrc en bekrachtiger van een B-Omega was het al geweldig,alleen hielden die 271mmx22mm schijfjes het niet zo lang uit,die waren in no-time krom..

kywieman
                      Deelnemer

Okeej dan ga ik ook voor de remmen van een Senator B.
                        Ik heb trouwens geen klagen over de remmen die nu onder me Senator zitten.
                        Maar goed als van de Senator B beter zijn lijkt mij dat beter.

Vriendelijke bedankt voor alle informatie. :wors :wors :wors

Mooi werk zoon forum :wub

GSE
                        Deelnemer

Ik heb net nog ff gekeken:
                          Je hebt nodig:
                          Rembekrachtiger zonder steun voor tegen shutbord je gebruikt je oude steun nl weer..
                          Hoofdremcilinder + reservoir
                          T stuk met aansluitingen van de remleiding zoals de Senator die heeft.
                          2 stukjes remleiding van 20cm met 1kant oude aansluiting 1kant nieuwe aansluiting remleiding..

Verder niks..Je achteras word via de remdruk begrenzer naar achteren geleid,dus je hebt daar plus minus 20cm remleiding van HRC naar remdrukbegrenzer nodig en 1 stukje van HRC naar T-stuk…

Kind kan de was doen,en zult zeker niet ontevreden zijn over de remcapaciteit,als je niet echt beter weet vind je dat iedere Monza Senator goed remt,maar met wat upgrades aan het systeem kom je der achter dat het gewoon niet goed remt…

Als ik bv eens in mijn A2 rij met 100% serie rommel,dan verongeluk ik bijna bij de eerste keer remmen,omdat het zo tegenvalt ivm de A1 met veel betere remmen,na een paar dagen GSE te hebben gereden en ik kruip weer in de A1,dan schrik ik weer zo hard als die remt ivm de GSE..

kywieman
                          Deelnemer

Als het allemaal mee zit begin in dit weekend aan de operatie.

GSE
                            Deelnemer

Als je alle onderdelen hebt,is het een uurtje of 2 werk voordat alles derop zit en dan nog ff ontluchten,kleine middag en je ding remt weer 100%..

noci
                              Deelnemer

He’ Ben kan je dit er ook op maken als je een senator A2 hebt met ABS ?
                                En hoe sluit je het dan aan ?

kywieman
                                Deelnemer

Hij zit er op!
                                  Het was een beetje werk maar goed.
                                  http://kywieman.nl/Opel/BILD0585.JPG
                                  http://kywieman.nl/Opel/BILD0586.JPG
                                  http://kywieman.nl/Opel/BILD0587.JPG

En het remt inderdaad beter.
                                  Veel lichter dan de vorige rembooster.

Nu wil ik eigenlijk wel de sensor die op het remvloeistof expansie vaatje zit gebruiken.
                                  Hier zitten twee pinnetjes in.
                                  Mijn gedachte is een pinnetje naar het dashboard en de andere naar de carrosserie (massa).
                                  Klopt dit?

:wors :wors

GSE
                                  Deelnemer

Met ABS is net zo makkelijk of makkelijker:
                                    Het ABS blok verdeelt link en rechts en achter je hebt bij een ABS HRC van een Senator B of Omega B 2 uitgangen voor en achter die sluit je gewoon op je blok aan.

Sennie B is plug and play 2 leidingen,leidingen wel omzetten wat nu voor is is bij de B senator achter,

Omega B spul heeft als voordeel dat de diameter groter is nl 1 inch,je krijgt dan meer het tik tegen het pedaal gevoel ipv dat sponsachtige als je grote remmen gebruikt met een kleine hrc,maar niet echt noodzakelijk de Sennie B remmen zijn ook niet echt groot teminste de remklauwen zijn niks speciaals,en dan is B Omega spul niet noodzakelijk,maar een B omega heeft dezelfde klauwen en schijven als een B senator (296×22 met de Girling klauwen).

noci
                                    Deelnemer

Bedankt Ben, weer wat wijzer geworden :thumb
                                      binnenkort toch maar eens zo’n bekrachtiger en hrc ergens halen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.