Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Homokineet kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2013 om 10:36 #17255466
Heren
Vorige week toen ik de katvervanger erop heb gelegd merkte ik dat alleen het linkerwiel draaide toen ik de auto startte op de as-steunen. Het rechterwiel bleef gewoon stil staan , normaal draaide deze ook mee volgens mij :jerry
Het viel me gisteren ook op dat als vol instuur naar links, ik een raar geluid hoor. Net alsof iemand heel licht klopt tegen het wiel/stuurinrichting.
Wat is er aan de hand ? :angel
Aandrijfas kapot ? Rechter-aandrijfas misschien niet goed vast?
Homokineet?17 februari 2013 om 11:00 #18108588als je geen sper diff hebt ( dus een normale )
draaid er meestal maar 1 wiel, je kan er zoiezo 1 tegen houden zonder weerstand te voelentikken bij volledig insturen kan een homokineet zijn
17 februari 2013 om 11:04 #18108589Ik weet eigenlijk bijna zeker dat die andere keren altijd 2 wielen draaiden.
Het is volgens mij pas sinds het gereviseerde blok erin zit , en de assen dus los zijn geweest.
17 februari 2013 om 12:08 #18108590Zou eerder aan de remmen liggen dan aan de bak…
als een remmetje iets meer plakt als het andere dan kan een wiel stil blijven staan..
Willem
17 februari 2013 om 19:49 #18108591Maar normaal gesproken draaien ze toch allebei of niet dan Willem ? :jerry
Hij trekt ook NIET naar èèn kant bij optrekken. Dus denk dat hij gewoon aandrijft als ik rij.
Als hij maar 1 wiel echt aandrijft , moet je dat toch wel merken of niet dan?17 februari 2013 om 20:55 #18108592Dat is nu de werking van een normaal differentieel dat er maar 1 wiel wordt aangedreven, dus dat is normaal.
Dat is er voor als je een bocht neemt je buitenste wiel meer omwentelingen maakt als het binnenste.
Zou je een sper differentieel hebben dan zijn beide wielen aangedreven voor meer vermogen op de weg te krijgen, alhoewel ook bij een sper is de verbinding niet star zit nog wel enige slip in anders zou er 1 wiel slippen.
Zie de uitleg van een gewoon differentieel in dit filmpje[youtube:273clgym]http://www.youtube.com/watch?v=N4nl8f3PaLg[/youtube:273clgym]
.17 februari 2013 om 21:25 #18108593Oke dan zal dat wel goed zijn.
Maar nu over dat geluid. Homokineet?
Hoor je het aan allebei de kanten dan?Want ik heb hwt alleen als ik helemaal linksom draai.
En bij gas loslaten hoor je het nog altijd.6 maart 2013 om 10:16 #18108594Laatst keertje opgekrikt , en toen draaiden allebei de wielen :jerry
Maar als ik hem helemaal instuur naar links , draait het rechterwiel niet meer. En het linkerwiel blijft wel draaien.
(Dit maakt geen verschil of hij in de versnelling staat of in de vrij staat)En ik hoor het geluid ook alleen maar bij insturen naar links. Een ronddraaiend licht kloppend geluid. Bij rechtuit rijden merk ik helemaal niks.
Kan ik aannemen dat mijn homokineet naar de klote is ?
Dan ga ik die zometeen gelijk bestellen. 25€ op ebay :wors
Bij de heuts kostte een homokineetje 125€ :wtfMisschien beter om aan allebei de kanten de homokineten te vervangen?
6 maart 2013 om 14:47 #18108595voel je het hobbelen in je stuur?
koppeling in en het geluid is weg?
toevallig vorige week een nieuwe homokineet er op en die problemen die ik had klonken toch anders als dat jij beschrijft.
echt geratel bij rechtuit en hobbelen in het stuur,boven de 60 k/m pu rijden was geen pretje6 maart 2013 om 15:01 #18108596Ik voel het soort hobbelen alleen bij naar links sturen. Het maakt geen verschil als ik de koppeling intrap. Het geluid blijft aanwezig.
Heb afgelopen weekend m’n wiel eraf gehaald en gekeken of ik wat raars zag. Maar kon zo even niks zien.
Of misschien toch de aandrijfas niet goed erin?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.