Homokineet kapot

Forumindex Forums Modellen Corsa Homokineet kapot

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    D.J.R.
    Deelnemer

Hallo corsa rijders,

Ik heb even jullie hulp nodig.:D
      M’n schoonfam rijden een corsa c comfor uit 2001.
      Nu blijkt de linker homokineet stuk te zijn.:cry
      Is dit een klusje dat je zelf kan doen en zo ja is er een stappenplan of een HOW-TO of moet ik dit door een garage laten doen??:vertag:vertag

Dirkjan

TRPower

standaard kwaaltje van de C

het is wel zelf te doen, alleen t is niet echt makkelijk op straat ( kan wel )

je hebt nodig:

Krik ( een fatsoenlijke, niet die erbij zit )
        2x sleutel 17 ( of een ratel met dop )
        dop 30 ( zit de homokineet mee vast door de naaf )
        circlip tang ( voor t borgveertje die in de kineet zit )
        nijptang

en tja natuurlijk ook de nieuwe kineet ( wel een NIEUWE halen ) nieuwe ashoes, kineten vet en 2 stalen spanbandjes om de ashoes mee vast te zetten

Corsa_GSi
        Deelnemer

En een beetje bakolie mocht er iets uitlopen als je de as eruit haalt.

sw16v
          Deelnemer

ik zet die kineethoezen tegenwoordig altijd vast met een grote slangklem….. die stalen klembandjes gaan altijd weer los!

Masimo

Goed idee met die slangklemmen.
              Bij mij (Corca C 1.2 2001) zijn de homokineten beide kapot gegaan omdat de standaard spanbanden gebroken waren. Geruime tijd mee door gereden zonder het in de gaten te hebben. Al het vet eruit en water en vuil hebben goed hun werk gedaan :cry
              Die dunne spanbandjes die je er meestal bij krijgt gaan het zowiezo niet houden. De origineel Opel zijn veel breder en steviger. Daar heb je wel een wel een speciale tang (van Snap-On) nodig. En dan zelfs heb ik er twee pijpen op moeten zetten om voldoende kracht te kunnen zetten. Ik zag vandaag toevallig dat een van de kleine spanbandjes alweer een beetje vet lekt.
              Dus die wordt deze week vervangen door een goede slangeklem.

D.J.R.
              Deelnemer

Nou dat was erg duidelijk alleen heeft m’n schoonpapa de auto van de morgen toch weg gebracht.:hmmz
                De plannig was dat ik hem zou maken maar hij kon de auto voor 200 laten maken.:vertag
                Maar toch nog bedankt en wie weet heb ik jullie hulp nog wel nodig.

Ik ga weer een plaatsje terug naar de Veccie’s:D:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.