Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Holden [Opel] Commodore
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 21:40 #17524303AnoniemLid sinds:
1 January 1970I go to Australia in januari to buy me a 5.0L V8 EFI from a VN Commodore to build into my Monza
:o:o:o
zeer sterk, voor die automaatbak heb je al geen tijd ?:hmmz
Maar zo’n 5 liter V8 in een Monza :thumbup:thumbup:jerry
21 oktober 2009 om 22:07 #17524304tja soms heb je een planning he :D
21 oktober 2009 om 22:51 #17524305Januarie februarie en maart heb ik altijd erg rustig en kan ik gerust 1-2 maanden weg zonder dat er problemen komen,met vorst kan je toch niet de grond in.
Maar nu october november december heb ik het erg druk september heb ik ook erg rustig gehad.
Ik heb tussendoor tijd zat,maar geen 2 complete dagen en gebruik de A1 dagelijks,dus ik ga niet op bv een zondag en maandag die bak omhangen dat doe ik wel als ik halve week op de planning staat,of ik verzet wat dingen,maar daar heb ik voorlopig weinig kans op.
Maar om van 15 januari tot bv 4 maart weg te zijn is geen probleem,maar langer als een maand a 1,5 maand ga ik toch niet,ff wat mensen bezoeken en van Adelaide naar Perth rijden en terug en wat mensen in Vic bezoeken en thats it,ga daar geen maanden meer rondrijden en geld uitgeven om wat zandbak te zien,misschien wat lomp gezegd maar zo snel je de kust stroken verlaat zit je in wat als zandbak beschrijf en dat is groot en bevat weinig leuke dingen en kost een hoop tijd en $$$$ om doorheen te komen.
Maar een V8 moet wel op de kop te tikken zijn,al ben ik geen V8 fan,het vermogen en koppel trekken me enorm aan,400NM koppel bij rond de 4000Rpm is geweldig en dat het allemaal klik klak past op wat kleine dingen is ook geweldig,het is vergelijk met een 4.0 24V met een andere chip die een paar cent kost en kost al met al de helft en niemand die een fatsoenlijke V8 heeft in een Monza,die chevy dingen is ook niks,dit past niet dat past niet en de kap gaat weer niet dicht enz,maar in Aus kun je alles zo kopen en inbouwen,alleen het stuursysteem kan wat problemen geven,maar dat is ook easy op te lossen.
22 oktober 2009 om 10:37 #17524306Ik ben een beetje jaloers op je, Ben. Ik ben nog nooit in kangeroeland geweest. En dat terwijl, way back in 1963, mijn ouders wel bezig waren om te emigreren naar Australie. Maar daar is het nooit van gekomen, vanwege de geboorte van mijn zus, en van uitstel kwam afstel.
22 oktober 2009 om 23:49 #17524307i love the Brocky monza. i wish it was put into production over here. i would love to have a coupe commodore, i have only seen pics not the real thing.
i have no idea about how to do my avatar or posting a pick yet please be patient.:)i my self have always loved cars all my friend think is strange that a girl could like them as much a guy but who can resist a lumpy v8. im not into the turbo side yet i could get there i dont like the pop off values and the people who put a 3in cannon on the back of their stock car to sound like a fart (sorry to those who drive and could be offended it just my personal opinion). i prefer to see chrome out of the bonnet like a super charger and the glimmer belts sound. my partner has just brought some for his torana (1976 Holden, i will post some pics if you like when i know how.) i love and always wanted a vc commodore because of the square shape i dont like the roundness (soft lines) of the new cars.
i could go on….ahhh the 5lt out of a vn they are fun. (i prefer a carbie to efi.);)23 oktober 2009 om 09:56 #17524308My cousin had an LH Torana 2.85 with column shift. The ultimate would be Howard Bell’s SLR8000.
23 oktober 2009 om 10:17 #17524309That Brock Monza is driving around in NSW in Bowral mabey an hour south of Sydney,the owner has another Monza and more special Commodores like Brock versions of a VH as i have it correct,he is on this forum under the name Phil:
I am going to visit him wen i got into Australia and take a look at his cars,he has bought another Monza/Vauhall Royale in England and import it to Australia and now the car is having a complete restauration and the stock 2.8L carby engine is making place for a VN 5.0 V8 EFI engine.
I never thought that there would be such a huge amount of old Commdores running around in Aus,and that most of of the parts are every where for sale,and aftermarket parts (brakes cams LS1 conversions ans more) are also easy to get,i bought my 330mm brakes in Melbourne and they where for a VB-VN or VP commodore and they fit 100% under my Monza and for that amount of money they cost me,you wont new standard brakes here,and those brakes i now have have 10X more braking power and are way more solid than the standard shit brakes that are on a Monza/Senator.
Cant wait to be back in Aus and take a drive in a V8 Commodore.
23 oktober 2009 om 23:13 #17524310Rinus:
Je moet gewoon een keer gaan,ik ben er nu 2x geweest en de 3de maal komt in januari (hoog zomer daar met 30+ op de meeste plaatsen) en dan is het hier een vieze bewolkte winter met 3/4/5 graden…..
De hitte daar is goed uit te houden zolang de luchtvochtigheid maar laag is,dan voelt 30 graden in Aus beter aan als 25 hier met een lv van 70/80%.Het aller ergste van naar Australie gaan is dat vliegen die 22uur stil zitten en niet roken en rommel eten op 1vierkante meter….
Als je 1x daar bent is alles anders dan NL,planten dieren auto,s bouw van huizen bouw van dorpen steden afstanden en de mensen zijn stukke vriendelijker vooral buitenaf op het platteland,heb al een paar x meegemaakt dat ik een motel voor niks mocht slapen als ik maar vertelde wat er NL loos,zo weinig maken ze daar soms mee in hun 300/400 man tellend dorp,ze ontvangen westerse buitenlanders met open armen als ze maar wat mee maken ipv de saaie door deweekse avond in de kroeg.(die tevens motel is)
En wat betreft de kosten:goedkoop is het niet echt wel stukke goedkoper als NL maar als je wat luxe wenst zoals een fatsoenlijk restaurant en een motel/hotel dan ben je toch een 100€ per dag kwijt inclusief brandstof en wat drinken/eten bij een tankstation tussendoor (onkosten aan auto enz bij inbegrepen)
Maar ik raad het iedereen aan om er eens heen te gaan,het is amper voor te stellen dat het gewoon echt donker en stil is snacht ipv overal lampen en auto,s/treinen/vrachtwagen enz die je hoort.
Dat der nog plekken op de wereld zijn waar je gewoon een uur kunt rijden zonder maar iets te zien wat door mensen gemaakt is bahalve de weg,dat der gewoon niks is als woestijn/half woestijn om je heen…..Wat wij hier als natuur noemen is een grap ten opzichte van australie,hier staat een bos (als je er al 1 vind van meer als 20 bij 20km haha) op rijen van 3 meter uit elkaar en de bomen staan op 3,5 meter uit elkaar,de natuur hier is verdwenen,daar nog niet…..Dat is ook geweldig om ongerepte stukke wereld te zien die de mens nog niet heeft verneukt zoals ze met Europa grotendeels al hebben gedaan.
23 oktober 2009 om 23:41 #17524311origineel gepost door GSE
Het aller ergste van naar Australie gaan is dat vliegen die 22uur stil zittenen als je bent uitgestapt heb je weer die vliegen :D
Jij ook al 2x geweest? Ik in ’89 en ’91. 3e keer komt ook wel.
24 oktober 2009 om 09:26 #17524312gse,i couldn’t have sold it better myself (even if we are getting off the original post) the flies annoy the crap out of you by the end of your trip you will be a expert in the aussie salute. lol. im personally 20 mins from torquay (very good beaches) and 40-60 mins from Melbourne. 4hrs away is snow in winter and over the other way is a old growth forest (i think im extremely lucky.) today was sunny 20.c we are into spring with warm one day/week cold the next ah Victoria unpredictable.
24 oktober 2009 om 09:38 #17524313AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat viel mij ook al op, Ben, je typt beter engels dan nederlands:D:D:D
Tis er wel eentje om over na te denken, maar m’n
complimenten voor het engelse typewerk :thumbupKeep on the good word[k],…mate ;)
24 oktober 2009 om 10:33 #17524314In Australia you have at least something you can call nature:
We have nothing that looks like nature and if you find a forest here the trees are all planted 3 meter off each other and they are all from specie and all have the same size,thats what we call nature..And if if you find a forrest that is bigger than 15kays by 15kays without any roads or tracks you did something that is impossible…Because we dont have them anymore.
You cant drive here in Holland for 2 minutes in a row with 100km an hour without seeing anything that isnt made by humans:houses factorys railroads or whatever…We live with 16,5 million people on a piece of land that is 185 times smaller than the main land of Australia.
I drove around a bit in the outback Coober Pedy and Broken Hill and it was just amazing hat there is nothing really nothing around you.
For you it my be normal that you have large distances between places in NSW and WA and NT,with nothing in between,i wish we would of lived with 1 million people here instead of what is now….
But Aussie chick pleas post nice pics of you cars and your boyfriends car,ow yeah an always nice to hear the current fuel price,its makes me cry that Aussie price compared to the price here…
25 oktober 2009 om 22:56 #17524315AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier dan alvast de specificaties en geschiedenis van de Holden VB Commodore:thumbup
dus het type waar de topic mee is begonnen :oHet is wederom een eind de grens over, denk engels :D
maar voor een ieder leesbaar en hopelijk te begrijpen :thumbup
===================================VB Commodore – 1978-1980
Commodore still holds its place as one of Australia’s most loved cars,
but when the VB Commodore was launched,
it signified a major change in direction at Holden.The popularity of smaller Japanese imports and the fuel crises of the 1970s
influenced Holden’s decision to market a car that was significantly smaller
and lighter than its predecessors.
The VB Commodore benefited from an investment of more than $110 million in
development and combined modern German body design
with an Australian engine and local mechanical components.The newcomer drew rave reviews from the motoring press,
and was awarded the coveted Wheels Car of the Year award in 1978.Significant aspects of the Commodore’s design included MacPherson strut front
suspension modified to cope with harsh Australian road conditions,
the use of rack and pinion steering, a four-speed manual gearbox as standard
and generous equipment levels, beginning with the base model.Powered by a 2.85-litre six-cylinder engine,
the cheapest variant offered front power-assisted brakes,
carpets, front bucket seats, clock, radio and headed rear screen.
The more highly specified VB Commodore SL added a 3.3-litre six-cylinder powerplant,
T-bar automatic transmission, cloth seat trim, height adjustable driver’s seat,
rear centre armrest, retractable rear seat belts,
intermittent windscreen wipers and left hand remote-operated mirror.The top-of-the range SL/E became Holden’s
showpiece and created a new benchmark for locally produced luxury sedans.Priced at only $10,513, the VB SL/E featured a powerful 4.2-litre V8
teamed with T-bar automatic transmission, four-wheel disc brakes, power steering,
15×6 alloy wheels, integrated air-conditioning, AM/FM radio cassette player
and a full range of convenience items including headlight wipers and washers.Wagon versions of the base VB Commodore and VB Commodore SL were
introduced in 1979 and featured a large cargo area and
easy access one-piece lift-up tailgate.
De Holden VB Commodore, hmmm, wat staat daar achter op de parkeerplaats :o
VB FactsTotal number built: 95,906
$6,513 (base six-cylinder sedan);
$7,813 (SL six-cylinder sedan);
$10,513 (SL/E six-cylinder sedan)Total number built: 95,906
Models:
Commodore sedan and station wagon,
Commodore SL sedan and station wagon,
SL/E Commodore sedan.Engines:
2.85-litre six-cylinder,
3.3-litre six-cylinder,
4.2-litre V8
5-litre V8.Transmissions:
Four-speed manual,
three-speed Trimatic automatic
three-speed Turbohydramatic 350/400 automatic.Dimensions (basic sedan):
Length – 4705mm
Width – 1722mm
Wheelbase – 2668mm25 oktober 2009 om 23:02 #17524316Een Commodore VK staat der op de parkeerplaats bj 84-86.
25 oktober 2009 om 23:04 #17524317En ff voor de duidelijkheid een Trimatic is een TH180 (gewone 3-gang Opel bak) alleen anders genoemd,ze worden ook vaker Traumatic genoemt omdat ze het vermogen vaak niet aan kunnen van de V8,s en dan stuk gaan en lekken doen ze ook graag.
De TH350 en TH400 en TH700 zijn veel beter voor een V8.
25 oktober 2009 om 23:07 #17524318http://www.fastlane.com.au/holden-history/vb-commodore-78-80.htm
Ik wist zeker dat ik de teks van Ron eerder had gelezen maar wist niet meer waar….
25 oktober 2009 om 23:18 #17524319AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Een Commodore VK staat der op de parkeerplaats bj 84-86.Heeft veel weg van een Ascona, die neus :o
26 oktober 2009 om 19:21 #17524320AnoniemLid sinds:
1 January 1970User Aussiechick is acherhaald, het is een SHE en hier zijn de foto’s van haar/hun Commo.. :thumbup :D
koopje via ebay…ongeveer 400 dollar:o
meer foto’s van deze Commo zijn [nog] niet aanwezig daar in het forum, hopelijk heeft zij er meer en kan ze die ff plaatsen.
zijn jullie nieuwsgierig naar de Holdens ???
ga dan naar dat forum http://forums.justcommodores.com.au ‘sign in’ ff aanmelden,
en dan naar deze pagina http://forums.justcommodores.com.au/vb-vc-vh-vk/daar staan leuke oldie en nieuwe projecten te ‘bezichtigen’ :thumbup
:kewlpics:kewlpics
28 oktober 2009 om 00:14 #17524321MonzaRon thank you for putting my pics up hehe …. mine as i have said a slow project. not sure were you got the info and getting it off ebay? i got it off my boyfriends grandma as stock for $ 1000.:) oh and petrol today is 113.9 unleaded per liter.
28 oktober 2009 om 06:26 #17524322AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sorry, ‘red_vb ‘, it was my fault, I choosed the wrong [user]name, the other from ebay was named ‘VBRED’ ;)
Now I get yours in the picture :D
Here a look on your dash in your car :thumbup
i think, i’ve seen that dash before …..:hmmz :D
grtz Ron;)
28 oktober 2009 om 09:20 #17524323Nice car the Commodore,keep it in the condition its in,looks in great shape without any rust as far i could see.
I have another question do the dashbords never crack because of the sun and extreme temperatures?
And dit Holden never made a 2 door VB-VC-VH Commodore because here in Europe there a Opel Rekords (same look a VB-VC-VH) that are in a 2 door version,and the Monza that is always a coupe.
And that petrol price of 1,13 X 0,6€=0,67€ that is half of the price we pay here and a bit more than LPG cost LPG cost around 57 cents a liter here….
28 oktober 2009 om 09:57 #17524324Of course the dash will crack. Otherwise they didn’t sell the dashmat.
30 oktober 2009 om 07:26 #17524325i must admit i had a dash mat when i got it that was the first thing to go…..as it was a brown, like the original two tone colour scheme i had in it. i also had original brown vinyl seats that went. i have replaced them with series 2 VL Calais (blue/grey). that’s why my carpet is still brown. the dash, roof trim also painted. anyways in the hot weather il have a sun shade i put up to cover the dash but im thinkin of getting another. thanks for everyone’s comments.
30 oktober 2009 om 11:53 #17524326Funny to see how European cars are not much diffent than the Aus ones,if i look at the dashbord itself its a 100% copy of mine (steering wheel is on the other side) but the clocks and all that fit mine and the middle console with the handbrake and gear shifter is also a 90% copy yours have a extra space to put things in that we dont have…
The shell of the car looks like a exact copy of ours exept that the engines are diffent,and most of the time not that powerfull but more torky than ours and the Aus cars are better and simpler build than ours like the rear axel and the engines that are all OHV in the old Commdores and easy to fix carby,s have been used much longer than we did.
Also the VN Commodore had a live axel instead of IRS and the VK Commodore is a copy of our Senator A and or Senators all had IRS and the VN Commodore had a live axel and under the bonnet the VN looks like the older Commodores,under the bonnet of Senator B (where the VN is based on) its looks completly diffent than the older Opels.
30 oktober 2009 om 12:59 #17524327Yes indeed, looks like the same dash, even the newer radio doesn’t fit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.