Hoi Allen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352329
    Baboon
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2018

      Nieuw hier op het forum dus het meest logische is even voorstellen: Albert–>Coevorden–>Astra F Cabrio uit ’96 en tevens de reden dat ik hier ben. Heb deze hoestbui gekocht in mei vorig jaar met 240000 km op haar teller. Gekocht omdat ik een kleine 15 km van mijn werk woon en ik dus een diesel wat overbodig vond. Autootje zag er redelijk uit met wat kleine roestplekjes en een gaar dak. Deze heb ik meteen de dag erop vervangen (pffffff!) en daarna de  olie en koelwater ververst met de nieuwe filters en dergelijke… de koelvloeistof was bruin en stonk en het tankje had behoorlijk last van een soort van verkalking dus werd ook wel tijd. Daarna wat kleine dingen, schoonmaken van diverse slangen etc. Nu werd mij met de koop al verteld dat hij behoorlijk olie lekte en dat is dan niet gelogen :rolling: Ik zie het op het blok maar niet op de grond. Vanavond kleppendeksel vervangen maar na een kwartiertje warm lopen zie ik het blok alweer vochtig worden. Heb daarna de beschermingskap van het spruitstuk los gehaald (had beter ff kunnen wachten want heb nu blaren op de vingers )en zag dat het olie of uit het spruitstuk komt (miste nl een schroef tussen spruitstuk en motor) of mss koppakking. Geen mayo in de olie of koelvloeistof. De laatste heb ik sinds de grote schoonmaak ook nooit bijgevuld en heeft nog de originele kleur…. iemand een idee? vrijdag ga ik de thermostaat vervangen want die zit ook muurvast dus dan kan ik mss alles in 1 keer doen.

       

      Dank alvast! :good:

      #18352348
      Robert3
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2018

        lekt hij aan de voor – of achterzijde en wat type motor zit erin

        #18352366
        Baboon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2018

          Hoi Robert3,

          Aan de voorzijde van het blok ter hoogte van de koppakking zeg maar. Kan door het spruitstuk niet zien waar precies. Zal mss ook de oliepomp kunnen zijn of zit deze lager in het blok? Motortype is een x 16sz. Voor de rest loopt het allemaal prima en soepel maar alleen de olieverbruik  staat me iets tegen.

          #18352410
          Baboon
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2018

            Vanavond de thermostaat vervangen op de “Russische” manier, luchtfilter eruit, distributie kap losgemaakt, riem geseald dmv tie-rips, draadje aan de motorkap en deze door de nokkenas poulie (zeg ik dat goed) getrokken en op spanning gezet, poulie eraf gehaald en gesleuteld met het thermostaathuis. Na het inzetten van de nieuwe alles weer in de andere volgorde verwerkt. Na een testrit ietwat koelvloeistof  bij gegoten en geen lekkage!!  trots op mezelf als ict-er! :happy02:  :happy02:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.