hoger verbruik en laag vermogen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum hoger verbruik en laag vermogen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ReNeGade316

hallo iedereen daar is ie weer heb een vraagje en hoop dat jullie een oplossing weten mijn vectra c z18xe verbruikt de laatste maand best wel wat meer brandstof nou weet ik dat je in de winter altijd wel wat meer verbruikt maar 1,5 liter op de 100 km meer is toch wel een aardig verschil nou kwam ik er vanochtend ook achter tijdens een ritje naar het werk dat de topsnelheid ook een stuk lager is als eerst kwam met moeite op de 185 km/u :cry op een lang recht stuk terwijl dit eerst met redelijk gemak 210km/u was met optrekken/accellereren merk ik weinig wie maakt mij wijzer hoop dat het toch wel op te lossen is

yzf1kr

Bandenspanning?

ReNeGade316

bandenspanning is goed hou ik regelmatig bij zeg maar bij bijna iedere tankbeurt misschien nog andere suggesties? wil echt weer een top rijdende vec hebben ben nu licht teleurgesteld

svdk20
          Deelnemer

lucht temp sensor?

ReNeGade316

Krijg geen foutmelding op de bc hoe kan ik dat nagaan?

ReNeGade316

is er niemand die mij nog verder kan of wil helpen???

Fearless
                Deelnemer

Dorstig en slechte motorvermogen duid toch ergens op een storing. Uitlezen, en bij geen foutcodes even de waardes bekijken van alle onderdelen.

Kan een slechte lambdasensor zijn, die een arm mengsel meet dus motor meer laat inspuiten

wim-v6
                  Deelnemer

kan VEEL meer zijn dan een slechte lambda.

kan bijvoorbeeld ook de Temperatuursensor zijn, of de Luchtmassameter.

Willem

Fearless
                    Deelnemer

Kan vanalles zijn, maar daar kom je pas achter als je hem uitleest.

ReNeGade316

ok dan dus eigenlijk ff langs de vod rijden om de vec uit te laten lezen en als daar niks uitkomt hoe weet ik dan wat van alle hierboven genoemde dingen kapot is?

Fearless
                        Deelnemer

opeldealer hoeft niet percee die vraagt iig al veel geld voor het uitlezen.

Een universeel bedrijf opbellen en vragen of ze opels uit kunnen lezen.

Bij het uitlezen komen er foutcodes naar voren, sommige codes zijn gevolgstoringen van de daadwerkelijke storing. Alles laten wissen en als het daarmee weg is weer verder rijden.
                          Komt de zelfde storing weer terug, dan tot reparatie overgaan.

ReNeGade316

heb hem uitgelezen met de op-com maar krijg alleen een foutcode over de ventilator stand 1 en 3 maar als ik het afwacht doen alle standen van de koeling het en lijkt me dat dit ook geen invloed heeft op het verbruik geen verdere foutmeldingen over wat voor sensor dan ook krijg alleen nog 1 foutcode bij display maar das een onbekende voor de opcom B3608-06 en denk dat de display ook weinig met het verbruik te maken heeft toch? maar verbruik blijft hoog 9,3 / 100 bij netjes economisch rijden / schakelen tegen 7,8 / 100 eerst is toch een stukje meer en topsnelheid is echt een stuk lager wat nu??

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.