Forumindex › Forums › Modellen › Manta › hoger lpg verbruik na inbouw ander blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 09:18 #17226568
had voor heen in me vauxhall een 1.9 zitten deze was redelijk zuinig op lpg.
nu heb ik omdat deze stuk was een 1.6 ingebouwd
wel heb ik de carburateur inc in/uitlaat spruitstuk van de 1.9 omgezet
maar hij zuipt meer als het baasje nu ,hij staat zuinig afgesteld zelfs
maar lijkt dat ie 1op4 loopt zoals ik dat nu zie .
hij is zo traag als dikke stront ,maar zuipt des te meerwat kan dit wezen
1 oktober 2010 om 10:08 #17736182hij krijgt niet te veel gas ?
1 oktober 2010 om 10:14 #17736183nee als ik kraan verder dicht draai reageerd hij niet meer op het gas
hij staat al redelijk arm afgesteld1 oktober 2010 om 10:20 #17736184loopt hij niet te arm?
staat de ontsteking wel goed? (Punten nog goed als hij punten heeft)
juiste bougie(kabels)?1 oktober 2010 om 10:29 #17736185Ja dan zou ik het ook in de ontsteking zoeken.
1 oktober 2010 om 10:34 #17736186onsteking staat goed ja
te arm??? hij zuipt behoorlijk dan kan die toch niet te arm staan ????1 oktober 2010 om 10:38 #17736187is niet zo raar
lichter blok moet meer doen heb hier ook wel 1600 gehad zoop harder als 2.0
1 oktober 2010 om 10:39 #17736188ja oke ,maar 1op4:o
1 oktober 2010 om 10:48 #17736189is het niet zo dat je de prestaties van de 1.9 probeert te evenaren en drm meer gas geeft?
1 oktober 2010 om 10:51 #17736190was dat maar zo hahaha ding doet er 800 meter over om op de 80 te komen :jerry
maar ook als ik rustig gas geeft verbruikt ie veel
was laatst op en neer z wolle 31 liter gas kwijt en das voor mij een goeie 150km
is een verbruik van 1op4,8 op de lange weg1 oktober 2010 om 10:53 #17736191Heb je geen lekke slangen of leidingen??
1 oktober 2010 om 11:09 #17736192Ook als hij te arm loopt, kan hij gaan zuipen als een “Jozef” :P
Als er geen goede verbranding plaats vindt, gaat het gas er achter net zo hard uit als het er voor in komt. (zelfde effect als te rijk)
1 oktober 2010 om 13:34 #17736193vandaag weer eens gemeten ,maar goed 400 meter om op te 80 te komen hahah word al wat sneller
maar goed eens kijken wat dat verbruik is
moet ergens vandaan komen1 oktober 2010 om 13:45 #17736194origineel gepost door mantadevil
vandaag weer eens gemeten ,maar goed 400 meter om op te 80 te komen hahah word al wat sneller
maar goed eens kijken wat dat verbruik is
moet ergens vandaan komenkrijg die genoeg lucht ?
1 oktober 2010 om 13:51 #17736195was laatst op en neer z wolle 31 liter gas kwijt en das voor mij een goeie 150km
is een verbruik van 1op4,8 op de lange weg [/quote]V8 7.0 liter 345 pk verbruik 1 op 4.16 met een eigen gewicht van 2400 kg
moet de opel zeker 1 op 8 of minder verbruik zijn
2 oktober 2010 om 00:29 #17736196mijn 1.6 liep ook 1:7 dus kan toch met gas best 1:4 halen dan, of zeg ik dit niet goed? op gas verbruiken ze toch meer dan op benz?
2 oktober 2010 om 06:29 #17736197klopt gas verbruikt meer ,maar die 1,9 had een verbruik van 1:8 1:9
daarom vind ik dit ineens een erg hoog verbruik2 oktober 2010 om 07:17 #177361981:4 is wel hoog voor gas.. Zal iets niet in orde zijn maar wat.. heb er geen ervaring mee
2 oktober 2010 om 16:40 #17736199Is dit blok wel goed? compressie e.d.?
m.a.w. slurpt ie ook als ie op benzine loopt?2 oktober 2010 om 17:02 #17736200zwarte bougies?
miss moet je hem ook minder lucht geven als je hem minder gas geef
3 oktober 2010 om 17:36 #177362011 op 4 doetmn 2.0 ook:p
aar goed welke van de 2 kranen heb je lopen open draaien??
jje hebt eentje bij je verdamper en een voor je carberateur
als een lpg specialist dat afsteld, dan doet hij de kraan bij de carb bijna helemaal dicht. zitte ze bij jou aan beide kanten open??
3 oktober 2010 om 17:58 #17736202vandaag bougie’s bekeken ,maar zat een laagje op
beetje grijs van kleur
deze schoon gemaakt en loopt gelijk stukken beter
denk dat de kleppen gesteld moeten worden3 oktober 2010 om 18:02 #17736203Originally posted by Sheto
1 op 4 doetmn 2.0 ook:paar goed welke van de 2 kranen heb je lopen open draaien??
jje hebt eentje bij je verdamper en een voor je carberateur
als een lpg specialist dat afsteld, dan doet hij de kraan bij de carb bijna helemaal dicht. zitte ze bij jou aan beide kanten open??
heb die bij de carburateur gedaan
4 oktober 2010 om 13:24 #17736204jah als je de kraan bij de carb open trekt dan zuip hij. die zit meestal op een kiertje, maar dat moet je door een lpg boer laten doen. ik heb zelf ook mn afstelling verprutst en dan doe je de kraan van de carb helemaal open, anders valt hij uit bij het gas geven. je moet de balans vinden tussen de schroef van de verdamper en kraan van de carb
als je de schroef in de verdamper draaid, dan ging hij dacht ik uit mn hoofd stationair beroerder lopen, maar kan je beter accelereren. andersom draai je de schroef open en gaat hij hoger in zn stationaire toerental. zo uit mn hoofd ik kan het ook doorelkaar halen.
het beste is gwn naar de lpg boer gaan en laten afstellen. dat is namelijk wat ik ook ga doen als ik een ander carb heb
4 oktober 2010 om 13:30 #17736205De kraan in de slang naar de carb is enkel voor vollast (3000 toeren draaien, dan dichtdraaien, tot hij minder begint te lopen, en vervolgens een slag open draaien, dan staat die weer goed)
Rest van de afstellingen vna stationair en CO wordt allemaal op de verdamper geregeld
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.