Ik heb sinds 2 weken een Zafira 1.6 uit 2001. Ik ben ontzettend tevreden over de auto, alleen vind ik dat hij bij 130 km/h veel toeren moet maken (+/- 4000 ). Ik rijd zelf voor het werk alleen maar diesel dus ben misschien geen benzine meer gewend, maar is dit aantal toeren normaal? Ik heb namelijk het gevoel als ik 130 km/h rijdt dat ik moet schakelen, terwijl hij als in z’n 5de versnelling zit.
Alvast bedankt! :thumb
Dat heeft die van mij ook. Komt door de close ratio versnellingsbak. Hierdoor heeft de auto toch de extra trekkracht. Daar moet je even aan wennen of gewoon iets minder hard!
Bedankt voor de snelle reacties!!!! :D Ik zal wel moeten wennen aan de hoge toeren, maar gelukkig zal dat nu sneller gaan nu ik weet dat het normaal is. Ik rij zelf op de zaak een diesel met 6 versnellingen dus ben gewend met weinig toeren te rijden vandaar de vraag. Nogmaals bedankt voor de reacties!!
hi das ook toevalig dit kom ook voor bij de agila’s met een z12x blok ik keek er van op toen met die auto reed kan wel handig zijn in de stad kan je mooi 50 in de 4 en 2000 toeren rijden dus zuinig in de stad :thumbup klein nadeel meer herie op snelweg met 3800 toeren bij120:thumbdown
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.