2 weken geleden begon mijn Opel raar geluid te maken met het wegrijden. Vooral in het begin van het toerental gebied. Daarna was het op te wekken als je tussen 1000 en 1300 tmp schommelde met het gaspedaal.
Geluisterd en kwam duidelijk onder het kleppendeksel vandaan. Dus een nieuw kleppendeksel besteld. Deze bleken nog wat geld te kosten.
Zo gezegd zo gedaan, nieuw kleppendeksel erop en starten. Meteen zelfde geluid, maar dit keer leek het erger te zijn. Tijdens het aanslaan ook een harde krijs te horen.
Olievuldop eraf gehaald, heeft wat vacuüm maar niet super veel. Daarnaast is het geluid NIET weg als je de vuldop eraf haalt. Ook de carter ventilatieslang die op het inlaatspruitstuk zit eraf gehaald en hier staat vacuüm op.
Besloten om de auto te starten zonder het kleppendeksel erop, om te kijken of het geluid zicht nog steeds voor deed. Dit was niet zo, het geluid was weg. Snel de auto weer uit i.v.m. veel olie die rond slingerde.
Toen besloten mijn originele kleppendeksel er weer op te zetten, aangezien het erger werd met de nieuwe en deze nog aan duur was en niet nodig achteraf omdat het geluid erger werd.
Auto gestart, en geluid helemaal weg. Geen rare krijsende toon met starten en stationair lopen. Auto rijdt ook weer goed nu. Maar voor hoe lang?
Geluisterd met stethoscoop, en komt niet bij de multieriem weg. Je kan duidelijk met je oor horen dat het uit het kleppendeksel komt.
Het kleppendeksel dat ik gemonteerd heb was niet origineel. Dit was een aftermarket omdat deze goedkoper was. Twijfel of ik een originele moet bestellen, maar deze zijn nog duurder en kan niet terug als het geluid niet weg is.
Iemand enige ervaring met dit probleem?
Hopelijk blijft het geluid weg, maar ik verwacht het niet.
auto: Opel Astra J 2011
1.4 turbo motorcode B14 NEL
Video ge-uploaded op YouTube, hier de link:
Zie graag reacties met tips of eventuele oplossingen tegemoet.
Alvast bedankt,
Naomi
Auteur
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.