Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoge piep/fluit boven 50km/u goed te horen buiten de auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2015 om 18:54 #17273288
Zoals gezegd, is er vanaf 50km/u een hoge toon te horen.
Ik heb al geremd, dit veranderd niets koppeling in en motor uit ook niet. En bochten links om en rechts om hebben geen invloed op het geluid. Het wiellager lv (het lijkt daar vandaan te komen) is gecontroleerd op spel en deze is goed bevonden. Iemand enig idee???25 augustus 2015 om 18:57 #18294574AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wellicht een ankerplaat die tegen je schijf aan loopt? Dat grapje had ik, en kost je veel zoektijd voordat je daar achter komt.. Is makkelijk te zien en op te lossen, stukje wegbuigen van je schijf..
25 augustus 2015 om 19:09 #18294575Ik heb vandaag m’n auto na laten kijken, de monteur dacht het gevonden te hebben toen de remblok indicator afgesleten was. Hij heeft beiden kanten blokken vervangen maar helaas. Ik neem aan dat de ankerplaat bij het vervangen van de blokken niet meer tegen de schijf aan kan komen…. Of heb ik het mis.
25 augustus 2015 om 19:17 #18294576AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zou nog steeds kunnen hoor..
25 augustus 2015 om 19:22 #18294577Ok, ga ik dat morgen eens bekijken. Nog meer tips??
25 augustus 2015 om 19:25 #18294578AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan het zo gauw even niet bedenken, probleem is dat het wel 100 dingen kunnen zijn. Aangezien het boven de 50 km/h te horen is, zou je echt denken aan een lager(niet versleten maar een vuiltje erin?), aandrijfas, of iets anders draaiends in die buurt..
25 augustus 2015 om 19:37 #18294579Ja, ikzelf dacht ook aan een droog lager, maar bij de garage werd alleen op spel gecheked. En daarna dus de toestand van de remmen, en ja die waren idd slecht maar dus niet de oorzaak. Hoewel als de ankerplaat krom is, komen de remblokken dan ook onder een hoek op de klauw?
25 augustus 2015 om 20:00 #18294580AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, de ankerplaat is een simpele stalen plaat die voorkomt dat er steentjes tegen je blokken komen, of zoiets..
27 augustus 2015 om 07:30 #18294581@pixels66 wrote:
Nee, de ankerplaat is een simpele stalen plaat die voorkomt dat er steentjes tegen je blokken komen, of zoiets..
Da’s ook niet echt een ankerplaat, die heb je namelijk alleen bij trommelremmen waar je remschoenen enzo op zitten.
Bij schijfremmen is het gewoon een kiezelvanger ;)
27 augustus 2015 om 08:29 #18294582Wat pixels bedoeld is de stofkap/stofplaat, bij schijven heb je wel degelijk ankerplaat bij sommige modellen, alle astra g’s hebben een ankerplaat aan de achterzijde, dat is de plaat welke tussen wiellager en achteras zit en waar de remklauw op bevestigd zit.
Overigens, als ze erg rot zijn demonteer ik meestal het wiellager en verwijder ik ze gewoon, anders gaan ze vaak snel vervormen met door plassen rijden en piept het binnen de kortste keren weer.
Edit: En bij trommels is dat inderdaad waar de remcilinders op zitten gemonteerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.