Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoge kosten garage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2011 om 15:39 #17241120
Hallo allemaal,
Ik heb van de week mijn auto laten keuren, daarbij kwamen de volgende punten naar voren:
-Veer rechtsvoor gebroken
-Verbindingsbuis remleiding linksachter lekt
-Uitlaat lekt
-Lambdawaarde te hoog.Nu heb ik mijn auto naar een andere garage gebracht om te laten maken, (de eerste garage keurt alleen maar) en heb ik zojuist een prijsopgave gekregen van (schrik niet!) €820.
Met de uitleg als volgt:
Bij het vervangen van de veer rechtsvoor moet ook linksvoor vervangen worden. (ongeveer 2 x €90 inkoop)
Als ik het goed heb onthouden is de drukmodulator kapot, vandaar de lekkage aan de remleiding. Deze verkopen ze alleen per setje en kost €180.
Uitlaat lekt op twee plaatsen, het middenstuk moet vervangen worden (ongeveer €90) en ander stuk kan gerepareerd worden. De hoge lambdawaarde heeft te maken met de kapotte uitlaat.
Verder zijn er erg veel manuren nodig.Mijn vraag is of dit kan kloppen en is het verstandig om eventueel tweedehands wat onderdelen proberen te krijgen, zoals die drukmodulator of veren.
Gr André
5 september 2011 om 16:26 #17915409Wat bedoelen ze met drukmodulator voor de remmen…
en over wat voor auto spreekt u.
Willem
5 september 2011 om 16:42 #17915410Kost wel een hoop idd.
Ik denk dat ze die dingen bedoelen wat je nog wel eens tegenkomt onder astra f’s terhoogte van de achteras zit daar een stel ventielen in de leiding. drukregelaars.
Die gaan wel eens lekken.Heb ze wel eens van de sloop gehaald en die gemonteerd.
Zelfde met veren/dempers.Uitlaat is het enige wat ik mischien nieuw zou kopen.
5 september 2011 om 16:48 #17915411Waar kom je ergens weg?/
5 september 2011 om 20:03 #17915412Bedankt voor de reacties.
Drukmodulator weet ik ook niet precies wat ze ermee bedoelen. Waarschijnlijk waar Fearless het over heeft. Morgen ga ik even langs dan laten ze mij zien wat er allemaal mis is. Vergeten er bij te zetten: het gaat om een opel astra f uit ’96, Maar ik ga hem in ieder geval niet laten maken, wellicht alleen de uitlaat inderdaad.
@Koenselaar: waar ik vandaan kom bedoel je? Lieshout, ligt vlakbij Eindhoven.6 september 2011 om 09:01 #17915413Hmm, ik had vorig jaar ook een gebroken veer, linksachter. Heb alleen die veer vervangen (ik weet dat aangeraden wordt om ze beide te vervangen, maar rechts zag er een stuk beter uit). Het is dus niet per sé nodig om ze beide te vervangen.
6 september 2011 om 09:18 #17915414Maar het is wel aan te raden om ze beiden te vervangen, gewoonweg omdat de nieuwe veer een stuk stijver is.
De oude veer is al ‘ingereden’ en een stuk flexibeler.gr.
Pastra6 september 2011 om 10:01 #17915415Klopt, bij mij zag de veer er echter nog dusdanig goed uit dat ik denk dat deze kort voordat ik mijn auto heb aangeschaft, is vervangen. Vorige eigenaar was nogal een beunhaas schijnbaar, dus die had er maar één vervangen. Paar maanden later heb ik dus de andere vervangen.
Het is echter wel mogelijk om er maar één te vervangen en het bespaart je dus €90.
6 september 2011 om 10:23 #17915416veer per stuk vervangen is helemaal niet zo’n probleem als altijd geschetst wordt hoor… is meer verkooppraat, bij normaal rijgedrag ga je het verschil niet merken, behalve als je de pech hebt dat de andere al heel oud is en dus wat meer ingedrukt zodat de auto iets scheef kan gaan hangen…. Maar dan kun je altijd nog besluiten om hem later te doen, mocht het je iriteren.
6 september 2011 om 12:04 #17915417Elke veer zakt naar verloop van tijd in.
Boiet het je niet, kan je rustig 1 veer vervangen, ben je wat zuinig op de auto en wil je m netjs recht houden is het raadzaam 2 nieuwe te monteren of anders de nieuwe links te monteren.
(we zien het nu met de 2 kolommer wel, dat links meestal lager ligt als rechts van een auto, en dat niet alleen bij ouwe kneut, maar zelfs bij astra’s en Vectra’s van 2004 a 2005 met slechts 100.000km op de klok).
Willem
6 september 2011 om 12:22 #17915418Waarom ligt links vaak lager dan rechts dan? Is dat omdat er links (bestuurder) altijd iemand zit?
Bij mijn wagen snap ik dat nog wel, links ligt een gastank die gevuld over de 100 kg gaat, daarom heb ik die nieuwe dus links gemonteerd en niets gewisseld. Maar bij een gewone benzine- of diesel lijkt het me dat de wagen toch redelijk recht zou moeten staan.
6 september 2011 om 12:25 #17915419Klopt, er zit vaker iemand links dan rechts…
ik heb een aantal auto’s ook al achteruit op de 2kolommer gereden om te kijken of het mischien aan de brug lag, maar dat is dus niet zo.
Willem
6 september 2011 om 12:42 #17915420Maar dan kun je de nieuwe veer toch het best links monteren? Dan staat je wagen recht.
Als links normaal lager staat dan rechts, maar beide veren zijn ietswat ingezakt, en je monteert de nieuwe links, staat je wagen toch rechts als je er dan in gaat zitten?6 september 2011 om 12:45 #17915421dat bedoelde ik ook haha, zie ik nu dat ik verkeerd heb neergezet.
bedank voor de scherpe reactie..
willem
6 september 2011 om 12:59 #17915422Graag gedaan :)
@ topicstarter: je zei dat je ‘m niet ging laten maken, alleen de uitlaat, maar met een gebroken veer, remproblemen, lekke schokdempers kom je simpelweg niet door de apk. Bedoel je dan dat je het zelf gaat doen?
Anders hoef je die uitlaat natuurlijk ook niet te laten repareren, want dat is dan zonde van je geld.6 september 2011 om 20:40 #17915423Wielophanging en remmerij zijn toevallig de meest belangrijke zaken die je een stuk veiligheid geven.
Ik vind het nooit een probleem dat dat soort zaken mij knaken kosten.Voor die gebroken veer zou je misschien eens een setje veren/schokkertjes op de sloop kunnen vinden.
Als je de schokbreker als geheel laat vervangen, dan bespaar je wellicht niet zoveel in materiaalkosten; maar wel in arbeid.
Voor dat remding zou ik ook een rondje sloop doen, astra-f-jes staan er voldoende.
Laten monteren bij de ‘vriendelijke-prijzen-garage’ en weer laten keuren.6 september 2011 om 20:46 #17915424daar heb je een mooi punt inderdaad, zo’n veerpoot wandel je er meestal redelijk makkelijk onder vandaan.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.