Hoge druk onder klepdeksel

Forumindex Forums Modellen Omega Hoge druk onder klepdeksel

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Ro75

Hallo allemaal!

Ik zal me eerst eens voorstellen, ik ben Roland, en heb sinds Januari 2010 een Opel Omega 2.5 V6 aut. Caravan.
      Bouwjaar is ’94 en er staat 266.000 op de teller.
      Van binnen en van buiten als nieuw, echt een top auto.

Na 3 maanden kwam ik er achter dat de klepdekselpakkingen lek waren, hij begon te roken onder de motorkap, en naar olie te stinken.
      Meteen nieuwe deksels en pakkingen gehaald, en gemonteerd. (met behulp van het how to.. topic)

Pakkingen zijn nu mooi dicht, alleen bouwt de motor nu druk op onder het klepdeksel, die hij via de bevestiging van de olievulbuis op het klepdeksel, en de olievuldop er uit wil gooien. Weer olie gespetter en wat rook dus.
      Zelfs als ik de motor uit zet, en de olievuldop los draai voel ik nog dat er wat druk achter staat.

Wat kan dat zijn? Versleten klepveren? Versleten zuigerveren? (auto rookt niet uit de uitlaat).
      Ik heb hier al wat rond zitten neuzen, en zag dat een verstopte carterontluchting ook de oorzaak kan zijn.

Die wil ik nu controleren, maar waar zit die? Dat kan ik helaas nergens terug vinden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Groetjes, Roland

RAL
      Deelnemer

aller eerst een huishoudelijke mededeling voordat andere het doen stel je even voor.

dan nu de mogelijke oplossing:

achter het linker cilinderblok zie je een huis gemonteerd zitten met een dikke en een dunne slang de dikke gaat naar de zwarte plaat en krijgt daar een Y splitsing, die op de inlaat gemonteerd zit met het opel logo erop. deze plaat plus de twee slangen nalopen of deze open zijn. het kapje met het opel logo erop zit geklikt hier onder zit 1 bout. dus ook de dunne nakijken en het huis waar deze op gemonteerd zit.

zie foto hieronder:

je kan het huis net niet zien op de foto maar hij zit rechtsboven achter het cilinderblok.

Mickel_MV6

Kijk hier eens naar met plaatjes!

KLIK

Het kan natuurlijk ook slijtage van je zuigers/zuigerveren o.i.d. zijn!

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Zal Ral maar even aanvullen met de juiste foto.

Deze zul je los moeten nemen en schoon moeten maken en opnieuw moeten monteren met vloeibare pakking.

Gr Jack

RAL
            Deelnemer

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
              Zal Ral maar even aanvullen met de juiste foto.

Deze zul je los moeten nemen en schoon moeten maken en opnieuw moeten monteren met vloeibare pakking.

Gr Jack

THX ik wist het dat je zou reageren!:kewlpics

Ro75

origineel gepost door RAL
                aller eerst een huishoudelijke mededeling voordat andere het doen stel je even voor.

Dat zal ik dan even doen:P

Ik ben Roland, 34 jaar en woon in De Bilt.
                En om de kost te verdienen ben ik vrachtwagenchauffeur.

En dit is m’n Omega (net even snel genomen in miezerig weer)

Bedankt alvast voor de reacties! Hier heb ik wel wat aan!
                Nooit geweten dat het allemaal zo in elkaar zat.
                Alleen dat huis achter het linker cilinderblok is erg moeilijk te bereiken volgens mij.
                Met wat voor middel kan ik het beste alles reinigen?

Groetjes, Roland

arjontje
                Deelnemer

Met een goede remmen reiniger kom je best ver.
                  Zit het echt goed vast anders gasklep(huis) reiniger gebruiken, dit is wat agressiever

Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer

carburateur reiniger of in de vaatwasser met een blokje of een flinke scheut afwasmiddel.

Gr Jack

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

origineel gepost door Ro75

Bedankt alvast voor de reacties! Hier heb ik wel wat aan!
                      Nooit geweten dat het allemaal zo in elkaar zat.
                      Alleen dat huis achter het linker cilinderblok is erg moeilijk te bereiken volgens mij.

Groetjes, Roland

Je moet de parvaan (plastic kap waar de ruitenwissers in vast zitten) loshalen deze zit met diverse schroefjes vast onder de raam rubber.

Dan moet je de inlaat plenum loshalen (wat op Ral zijn foto staat) zit met vier torx bouten vast. even opletten met de vier slangetjes aan de achterzijde dat je ze op de juiste volgorde er weer opzet.

dan de vacuumleiding van de rem bekrachtiger. Let hierbij op de twee vancuum slangetjes (dat die niet afbreken) die er aan de onderzijde vanaf gehaald worden.(ook op de juiste plaats) Anders loopt de auto daarna heel slecht ivm het dual ram systeem. de stekkers van de stationair klep loshalen.(Groen)

En dan Egr klep (Blauw) Losmaken en weg nemen. Deze kun je het beste ook meteen goed schoonmaken met remmen reiniger.

Dan kun je de plenum weg nemen en kun je bij de carter ontluchting.

Gr Jack

Ro75

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! :)
                        Vandaag ff aan het knutselen geweest, en binnen 3 uurtjes was de hele zaak weer schoon.
                        Het hele circuit zat echt van voor tot achter helemaal dicht, alles los gehaald en met remreiniger en compressor schoongemaakt.
                        Sommige stukjes leken net plastic, zo hard.

Ik heb alleen het ontluchtingshuis linksachter op het blok niet los gehaald, maar de viezigheid er uit gepeuterd, en lekker ingespoten met remreiniger.
                        De dikke slang zat echt helemaal dicht, maar die dunne niet, die was nog schooon.

Na alles gemonteerd te hebben, gestart en het rookte nog steeds, maar na een proefrondje van 30 km en flink op z’n staart getrapt te hebben,
                        was ie rook en geur vrij.

Morgen doe ik de vuurdoop, met trailer en paard naar Soest dus moet ie flink trekken.

Verder geen gedoe rond de aansluiting van de olievulpijp en de oliedop meer trouwens, als de motor loopt en ik draai de dop ervan af hoor ik geen plop meer, dus geen druk meer.

Nu maar hopen dat de klepdekselpakkingen het gehouden hebben met dat weekje met hoge druk rijden :angel

Nogmaals bedankt iedereen, en tot de volgende keer denk ik! :P

Ro75

Ohja, dat hele gedoe met het demonteren van de plenum kon ik al, aangezien ik de klepdeksels al zelf heb vervangen, maar toch heel erg bedankt voor de reactie!!:D

Ik heb echt heel erg veel geleert van jullie, en het is me toch weer zelf gelukt zonder de hulp van de vod, scheelt toch weer een hoop geld! :D:D:D

Mickel_MV6

En wat heb je precies gedaan?

Jack-omegax3.0xe
                            Deelnemer

Mag ik je dan nog de tip geven als je de carter ontluchting zo hebt schoon gemaakt om de carterpan er vanaf te halen en meteen de olie opzuig filter schoon te maken.

Kan best zijn dat binnenkort het olie lampje begint te branden. (we vertellen niet voor niets dat die er vanaf moet voor het schoon maken) Deze staat in open contact met je carter. Alle rommel komt in je olie terecht.

Gr Jack

Mickel_MV6

Daarom vraag ik het ook. Heb hem bij mij er compleet afgehaald.

Grote was gewoon open maar die kleine zat helemaal dicht!

RAL
                                Deelnemer

zo iets?

naar dit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.