hoge druk cabine door airco

Forumindex Forums Modellen Corsa hoge druk cabine door airco

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    danielopel27

Mensen,

Ik heb het volgende probleem; sinds een aantal weken wanneer ik de airco aanzet in de auto met de ramen dicht stijgt de druk in de auto zo hoog dat de oren dicht gaan. Zoals dat je in een vliegtuig zit of een tunnel inrijdt. Hoe hoger de stand van de airco hoe sneller en erger de druk wordt.

Wanneer de airco aanstaat met de ramen open en je zet de ramen dan dicht, voel je ook direct je oren dicht gaan. Het lijkt alsof de cabine dan vacuüm zuigt.

Wanneer ik in die situatie de deur openmaak, schiet de deur met kracht open… door de druk.

Dit is erg vervelend voor je oren, weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe dit eventueel verholpen kan worden?

Alvast dank!

wim-v6
      Deelnemer

Achterin fe auto zeg maar achter een of 2 van de zijflanken van de achterbumper zit het rooster voor uitgaande druk.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

corsaracer
        Deelnemer

in de deuren zitten toch ook van die roosters waar de lucht uitkan..

midnight black
          Deelnemer

Ten eerste welkom!

Als de cabine vacuum zou zuigen dan zou de druk dalen, inderdaad wat Wim al aangeeft je luchtafvoer controleren.
            De roosters kunnen inderdaad ook in de deur zitten bij oudere Opels (ondermeer Corsa)
            Het zou niet uit moeten maken of je de airco aanzet of niet, de aanjager in een hogere stand zetten zou wel verschil kunnen maken maar zoveel overdruk creeren dat de deuren met kracht open gaan vind ik erg knap van het aanjagertje.

arjontje
            Deelnemer

Vacuüm zuigen kan niet. Daar de motor altijd aanvoert.
              Overdruk zou ik ook niet geloven. Omdat de kachel ventilator ook geen druk kan leveren.

Tevens als de passagiers ruimte lucht dicht is. Kan je de deur niet dicht krijgen. Door de druk die het oplevert. Volkswagen kevers van de eerste generatie hebben dit probleem.

corsad

Zorg ervoor dat er lucht van buiten naar binnen kan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.