hoeveel PK`s kun je uit een 2.4 omega blok krijgen?

Forumindex Forums Modellen Manta hoeveel PK`s kun je uit een 2.4 omega blok krijgen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221804
    mar10manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      zoals de titel zegt. hoeveel PK`s kun je er uithalen , en wat heb je er voor nodig, en wat kost het?

      #17680103
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        ;) is toch al wel genoeg over geschreven inmiddels alhier ?

        #17680104
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Daar heb ik een prachtige link voor: http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html

          en als je die doorspit, dan kan je nog tot 3.0 liter ombouw gaan voor de 4-cilinder, prijzen staan vermeld.

          #17680105
          js 400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hoeveel geld heb je:P:P:D:D:D:D:D:D:D

            #17680106
            mar10manta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24V

              #17680107
              Jo1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2004

                Gaat het Petra te langzaam??
                Misschien had ze beter niet met de speedster moeten mee rijden……

                #17680108
                Keesjr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2006

                  De heren van http://www.zwovierer.de maken supersterke 2400/2500’s in hun C-Kadetts, dik door de 200 pk.
                  En in de laatste Flash stonden 2 C-Coupé’s met 2500 4-pitters van 250 en 265 pk…………
                  En als je er echt power uit wilt halen moet je toch al gauw over naar 45 mm of zelfs 48/50 mm carbs, aangepaste ontsteking, goede snelle nokkenas, bewerkte kop met grote kleppen, en een groep-A uitlaat. Spaghetti spruitstuk heeft geen zin, klinkt alleen minder mooi en geeft (nog) meer hitte bij de carbs als een gietijzeren spruitstukje.
                  Als je en zespitter wil ben je beter met een 3.0-12V, veel makkelijker om aan onderdelen te komen en géén aluminium kop!
                  Op http://www.manta-b.de staat een hele uitgebreide uitleg over de diverse motoren en hoe deze te tunen.

                  #17680109
                  i200
                    Lid sinds:
                    10 November 2007

                    origineel gepost door Jo
                    Gaat het Petra te langzaam??
                    Misschien had ze beter niet met de speedster moeten mee rijden……

                    Ik had toen beter de gele gte kunnen pakken,de speedster was een week later op de Nordschleife na een tijdje uit m’n binnenspiegel verdwenen:P:P:P

                    #17680110
                    fluks
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 October 2005

                      origineel gepost door Keesjr
                      De heren van http://www.zwovierer.de maken supersterke 2400/2500’s in hun C-Kadetts, dik door de 200 pk.
                      En in de laatste Flash stonden 2 C-Coupé’s met 2500 4-pitters van 250 en 265 pk…………
                      En als je er echt power uit wilt halen moet je toch al gauw over naar 45 mm of zelfs 48/50 mm carbs, aangepaste ontsteking, goede snelle nokkenas, bewerkte kop met grote kleppen, en een groep-A uitlaat. Spaghetti spruitstuk heeft geen zin, klinkt alleen minder mooi en geeft (nog) meer hitte bij de carbs als een gietijzeren spruitstukje.
                      Als je en zespitter wil ben je beter met een 3.0-12V, veel makkelijker om aan onderdelen te komen en géén aluminium kop!
                      Op http://www.manta-b.de staat een hele uitgebreide uitleg over de diverse motoren en hoe deze te tunen.

                      en dan nog het onderblok aanpakken krukas drijfstangen en zuigers die blijft bij deze pk’s echt niet heel van een standaart 2.4

                      #17680111
                      Keesjr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2006

                        Uiteraard!
                        Krukas balanceren, en de drijfstangen op gewicht brengen en polijsten of Carillo’s er in stoppen.
                        2.4 zuigers zijn idd niet geschikt voor hele hoge vermogens, wössners of omega’s zijn dat wel.

                        #17680112
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          origineel gepost door Keesjr
                          en géén aluminium kop!

                          :wtf de gietijzeren cilinderkop is voor mij DE voornaamste reden dat ik niets meer met de cih 6 te maken wil hebben

                          #17680113
                          m400
                            Lid sinds:
                            22 November 2004

                            origineel gepost door mar10manta
                            chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24V

                            Dat heb ik je verteld, niet dubben, 24V erin!!!

                            #17680114
                            Asko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 October 2008

                              Voor hezelfde aantal PK’s zal een 24v een stuk goedkoper zijn. Vergeet niet dat een 2.4 origineel maar 125 pk heeft. Die extra 75 zullen in verhouding een stuk duurder zijn.

                              En je hebt kans dat als je een 2.4 inbouwt je jezelf altijd blijft afvragen of een 24v niet beter was geweest en later alsnog voor meer cilinders wilt gaan. (als ik van mezelf uit ga)

                              Iemand de gewichten van beide blokken?

                              #17680115
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970
                                #17680116
                                Keesjr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2006

                                  origineel gepost door Asko
                                  Voor hezelfde aantal PK’s zal een 24v een stuk goedkoper zijn. Vergeet niet dat een 2.4 origineel maar 125 pk heeft. Die extra 75 zullen in verhouding een stuk duurder zijn.

                                  En je hebt kans dat als je een 2.4 inbouwt je jezelf altijd blijft afvragen of een 24v niet beter was geweest en later alsnog voor meer cilinders wilt gaan. (als ik van mezelf uit ga)

                                  Iemand de gewichten van beide blokken?

                                  Een 2.4 op 204 pk krijgen wat een 24V standaard moet hebben kost idd wel wat knaken :vertag
                                  Met een 4-pitter stuurt ie beter (minder onderstuur) en hoef je de radiateur niet te verzetten.
                                  Zespitter loopt natuurlijk soepeler en heeft meer porrie onderin de toeren.
                                  @ mr-turbo: wat ging er bij jouw fout dan met de CIH-6 pitters?

                                  #17680117
                                  Tomvt
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    wegligging heb ik weinig te klagen over, da beetje overstuur, wat ik overigens van te voren al had, is zo weg met een tikje tegen het gas aan. je voelt echter wel dat er wat meer voorin ligt maar da word allemaal goed gemaakt als je t koppel voelt als je je gas weer intrapt. Dan t verbuik nog als je normaal rijd, ik op de snelweg in frankrijk gem 150 1:13,4. In de stad(vaak gas onderin) nog niet onder de 1:10, denk niet je dat zal halen met een 2.4 die dan ook nog gekieteld is. voor de ombouwkosten hoef je t ook niet te laten, mij heeft het in totaal iets meer dan 1500 gekost, vind ik wel meevallen. Komt ook nog bij dat t heerlijk rijd, in de stad lekker in z’n 3 en niet meer schakelen buiten stoplichten dan, ja soms richting de 5 als t constant rijd.. voor mij waren t iig genoeg redenen om voor de 24v te kiezen.

                                    #17680118
                                    js 400
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      gewoon een 2.4 turbo bouwen,500 pk 700nm koppel:o:o:P:P

                                      #17680119
                                      Tomvt
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2004

                                        en een 24v turbo???:P:P

                                        #17680120
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Wat ik op verschillende plekken op internet zie is dat sommigen beweren dat een 2.4 uit een omega van 1992 of jonger andere (betere) zuigers heeft.

                                          Is dit ergens zwart op wit na te lezen? en hoe kun je zo’n blok herkennen aan de buitenkant?

                                          #17680121
                                          Keesjr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2006

                                            Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

                                            #17680122
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Omega zuigers? Het blok komt toch uit een omega?

                                              #17680123
                                              Freestyler
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2006

                                                origineel gepost door McLambo
                                                Omega zuigers? Het blok komt toch uit een omega?

                                                blok uit omega heeft standaard gesmede Mahle zuigers.
                                                Omega zuigers is dus gewoon een ander merk zuigers (betere kwaliteit)

                                                #17680124
                                                js 400
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  origineel gepost door Keesjr
                                                  Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

                                                  nee hoor kees,ik heb een keer zuigers laten namaken en heb er twee meegegeven,een uit een motor uit 1988 waar het gedeelte tussen de zuigerveren was uitgebroken en eentje uit 1992.
                                                  hun bevindingen waren dat de zuiger uit 1992 van een betere kwalitijd was.

                                                  #17680125
                                                  Freestyler
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 January 2006

                                                    origineel gepost door js 400

                                                    origineel gepost door Keesjr
                                                    Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

                                                    nee hoor kees,ik heb een keer zuigers laten namaken en heb er twee meegegeven,een uit een motor uit 1988 waar het gedeelte tussen de zuigerveren was uitgebroken en eentje uit 1992.
                                                    hun bevindingen waren dat de zuiger uit 1992 van een betere kwalitijd was.

                                                    En hoe is dat te achterhalen als alles uit mekaar ligt???

                                                    #17680126
                                                    x-tinction
                                                      Lid sinds:
                                                      12 October 2008

                                                      Daar heb verschillende proeven voor je kunt kijken wat voor structuur het materiaal heeft.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.