Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hoeveel pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2009 om 06:16 #17420040
als er zoveel toerental verschil zit tussen maximaal koppel en maximaal vermogen dan heb je een heel mooie powerband of niet dan?
9 mei 2009 om 18:11 #17420041Mijn 2,4 met standaard nokkenas K&N luchtfilter ontsteking en injectie van 2.0E
en ingekorte aanzuigbuis van 3.0E en injectoren van Alfa Romeo had net iets meer dan 150 pk, als ik er een standaard 2.0E nokkenas in had gezet had hij er nog 5 meer gehad, maar wilde de kop er niet afhalen.
Ook was hij nog goed zuinig, dit in tegenstelling tot de webers.
De manta liep hier 210 km/uur mee:thumbup11 mei 2009 om 09:21 #17420042kijk aan, leuke resultaten hiero..
rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :omaar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
die ik ook even wil opfrissen.ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)
11 mei 2009 om 19:40 #17420043origineel gepost door Duurt
en injectoren van Alfa Romeowelk type alfa kwamen die injectoren???
kunnen die er zo in of is er nog een aanpassing nodig?alvast bedankt :wors
groeten.
11 mei 2009 om 21:49 #17420044origineel gepost door toppertheo
origineel gepost door Duurt
en injectoren van Alfa Romeowelk type alfa kwamen die injectoren???
kunnen die er zo in of is er nog een aanpassing nodig?alvast bedankt :wors
groeten.
hoeft helemaal niet,de standaard manta injektoren geven genoeg benzine hoor.
2 juni 2010 om 07:49 #17420045Interessant topic dit. Zijn 2.4 blokken nog ergens nieuw, of ‘ruil’ te vinden? of is dat compleet uitgesloten in 2010?
2 juni 2010 om 13:56 #17420046Ik moet zeggen dat ik het ook een interessant topic vind.
Alleen waar zijn al die spullen te vinden zoals grotere kleppen/klepveren enz.Bij welke site kan ik dan het beste kijken?
mvg Gerry
2 juni 2010 om 15:40 #17420047http://www.vandenberg-autosport.nl is een goed adres, heeft mij in ieder geval goed geholpen met de afstelling van m’n Manta.
3 juni 2010 om 17:12 #17420048of deze, kan je bijna alles krijgen. of de prijs dan ook goed is weet ik niet echt.
http://www.risse-motorsport.de/
groetjes
5 juni 2010 om 17:00 #17420049origineel gepost door Emiel-Manta
kijk aan, leuke resultaten hiero..rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :omaar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
die ik ook even wil opfrissen.ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)
nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…
5 juni 2010 om 20:12 #17420050origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door Emiel-Manta
kijk aan, leuke resultaten hiero..rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :omaar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
die ik ook even wil opfrissen.ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)
nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…
Ik sluit me hierbij aan. Plus, een standaard 2.0 hoef je vooral al niet verder door te halen dan de 4800/5000 toeren, heb je geen ene mallemoer aan….
5 juni 2010 om 20:56 #17420051origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door Emiel-Manta
kijk aan, leuke resultaten hiero..rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :omaar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
die ik ook even wil opfrissen.ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)
nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…
Ik sluit me hierbij aan. Plus, een standaard 2.0 hoef je vooral al niet verder door te halen dan de 4800/5000 toeren, heb je geen ene mallemoer aan….
indd
je hebt die toeren ook niet echt nodig om hard te gaanking:
6 juni 2010 om 09:29 #17420052ja goed, dan moet het de toerenteller zijn die nogal afwijkt,
weet het anders ook niet ;)blok is er inmiddels uit, en ga nu voor een 16vt.
7 juni 2010 om 21:38 #17420053Dat zal dan idd wel ja haha
8 juni 2010 om 06:10 #17420054Op zich vind ik het altijd wel heel mooi, een hoogtoerige motor.
Bijvoorbeeld bij de Legends de Boucles waar ik van het voorjaar geweest ben. Daar reden van die Escort MKII’tjes mee, die kwamen dan dwars door de bocht heen, terwijl de bestuurder op dat gas aan het pompen was tot tegen de begrenzer aan. Machtig!
Opeltjes doen het vaak wat rustiger aan in de toeren bij rallies is mijn ervaring. Af en toe zit er eentje tussen die zijn 2.0E hoogtoerig gemaakt heeft, en dat klinkt ook prachtig.
Maar ik kan me voorstellen dat het blok aardig wat te verduren krijgt bij zullen hoge toeren.
8 juni 2010 om 17:23 #17420055origineel gepost door mr-turbo
een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertagEn dat terwijl standaard 126 pk is.
8 juni 2010 om 17:48 #17420056precies…
8 juni 2010 om 18:25 #17420057Dan is er toch iets fout gegaan?
8 juni 2010 om 20:30 #1742005840-ers zijn al klein voor een 2.4, welke venturi’s zaten er in? 32 of 34?
En de std. 2.4 nokkenas is ook geen kunstwerk wat vermogen betreft :jerry
Die 125pk was dat op de wielen of teruggerekend naar krukas pk’s vraag ik me nu af trouwens?11 augustus 2010 om 21:24 #17420059had in mijn slalom verleden een 2.2 motor met max afgevlakte kop 304 graden nokkenas en 40er webers.
onderblok niets aan gedaan.
op de rollerbank gezet bij randt tuning in helmond (de opel doctor) .
en maar liefs 173 pk schoon aan de haak.heb de bank uitdraai nog wel ergens in een kast liggen.
het kan dus wel.23 augustus 2010 om 19:18 #17420060Vandaag ook de webers af laten stellen en tevens vermogen gemeten.
2.4 std, 45mm, GrA heeft 145 pk bij 5.000 toeren, koppel van 220NM over een behoorlijke lengte van 2.000 tot 4.500
Ik ben er zeer tevreden over en zoals Keesjr al zei, boven de 5.000 hoeft een std 2.4 sowieso niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.