hoeveel liter olie in Carter

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hoeveel liter olie in Carter

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    M@ntaMi@

Kreeg een vraag van een maatje van me en deze is als volgt:

Hoeveel olie moet er in een C20XE motor met een 1.8s carterpan? Hij heeft namelijk niet de pijlstok overgezet van de 1.8s en wil zijn eigen pijlstok voorzien van een max indicatie.

Ik had het antwoord niet voor hem, misschien dat iemand hier het juiste antwoord weet? Even ervanuit gaan dat er geen oliekoeler gemonteerd is.

16v kadett c
      Deelnemer

5.5 lieter heb ik in mijne max op de 16v pijlstok

mr-turbo
        Deelnemer

das wat veel ;)

een goede 4 liter is plenty….

M@ntaMi@

zoo dat is nogal een verschil zeg….. Waar het mij om gaat is hoeveel liter erin moet om max pijlstok te bereiken. :angel

asconaBB
            Deelnemer

4,5 liter met oliefilter staat die exact op max :thumb

2000
              Moderator

Uh, even voor de duidelijkheid, dus met een c20xe, met een c20xe pijlstok moet er dus 4,5 liter in. En met die 4,5 liter zit je dus op de pijlstok op maximaal? (met een 1.8s carter)
                Want eerlijk gezegd heb ik geen idee waar het pijl moet staan.

2000
                Moderator

Eigenlijk stel ik de vraag verkeerd, wat moet de pijlstok aangeven bij een standaard 16v pijlstok, en standaard pijlstokhouder en 1.8s carterpan?

Febe
                  Deelnemer

Wie is nou de vraagsteller, M@ntaMi@ of 2000?

Bij een standaard pijlstok moet het nivo tot de standaard streepjes komen,
                    ongeacht welke carterpan gebruikt wordt of of er een oliekoeler aan hangt.
                    Het gaat immers om de hóógte van het olienivo en niet om de diepte van de olieplas?

2000
                    Moderator

De vraag is in mijn ogen hetzelfde, alleen wil ik wat meer weten. Ik heb op dit onderwerp gezocht, vandaar dat ik het hier vraag, dat scheelt weer een extra topic die hetzelfde is. :vertag

En wat jij stelt is ook niet helemaal zo, het gaat niet (alleen) om het peil, het gaat óók om de hoeveelheid en die is bij een 1.8s pan anders. :vertag

Mad Max

Reken ook dat als je je blok rechtop gehangen hebt ipv scheef dat de carterpan dan niet recht ligt en dus je oliepeil nog wel eens kan liegen, zeker omdat je peilstok aan de hoge kan zit dan.

marcelcoupe
                        Deelnemer

ik heb er 4,5 liter in met een standaard c20xe peilstok staat ie onder minium op de stok

Noordpoolgsi
                          Deelnemer

Oke ik heb hier dus een 1.8s pijlstok en houder.

En de pijlstok is in het meetberijk 7 cm langer dan een 16v pijstok.
                            De 1.8s houder is 3 cm langer dan van een 16v.

Oplossing : 16v houder onderste boven in de bankschroef opnamepijpje 3 cm naar beneden tikken/slaan.
                            Even bij een metaal bedrijf laten lassen ,zodat dat opnamepijpje zeker weten vast zit en blijft KLAAR.

Dan heb je dus eigenlijk een 16v houder met 1.8s opname dit is makkelijker ivm carteronsluchting.
                            Dit is bij een 1.8s een rubber slangetje en bij een 16v een metalen pijp zoals orgineel in een voorwielaandrijver.

Dus nu een 16v houder (aangepast 3cm) met een 1.8s pijlstok de blauwe king:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.