Hoeveel kilometers op een volle acculading?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Hoeveel kilometers op een volle acculading?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Mathieu van Helden
    Deelnemer

Ik heb sinds een week een Grandland X hybride uit 2021. Als ik de hoogvolt accu volledig heb opgeladen zegt de boordcomputer dat ik 22 km op stroom kan rijden. Tijdens het rijden zie je de accu-meter omlaag gaan. Is 22 km op een volle accu normaal? In het conformiteitscertificaat dat bij de wagen hoort staat een bereik van 65 km! Wat zijn de ervaringen van andere hybride rijders! Bij voorbaat dank voor een reactie!

Dorre
      Deelnemer

Je moet anders denken. Bij mijn hybride Grandland X 2021 idem dito met deze temperaturen . De auto schat op basis van de laatse ritten en rijgedrag en de temp hoeveel km,s hij denkt te kunnen gaan rijden.  Noteerde km stand maar eens en rij eens niet te vlot en niet teveel toeters en bellen aan. En je zal zien dat je meer dan 22 km haalt. Bij mij stond hij deze week op 24 (verwachte) km bij een volle accu. Ik reed er uiteindelijk in de B stand zo,n 40 km mee. Zodra de temperatuur buiten hoger wordt gaat ook de te verwachten km,s electrisch omhoog.

Mathieu van Helden
        Deelnemer

Dank je wel Dorre!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.