Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Hoeveel Calibra cabrio's in Nederland?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2009 om 21:34 #17208854
Wie weet hoeveel calibra cabrio’s er rondrijden in Nederland?
Heb er zelf nooit een gezien.en zijn er meerdere bedrijven geweest die calibra cabrio’s maakten.
Bij zijn bekend : Luma
Hornstein
Calibrio.nlIk heb de cabrio op Ned. kenteken
en is ingevoerd en komt uit Duitsland, en is bij mijn weten in Duitsland gemaakt door Luma.
Er staat echter geen cabrio op de kenteken papieren.En moet je een auto opnieuw laten keuren door de RDW als hij zo’n 9 jaar geschorst is geweest
Wie weet wat?
gr. Calibart
12 februari 2009 om 08:35 #17466564mijn collega heeft vorige week bij middenbeemster een calibra cabrio voorbij zien rijden toen hij stond te wachten bij het stoplicht… dat is er in ieder geval alvast 1:P
zijn er ook bedrijven die ombouw doen tot cabrio?? de hierboven beschreven kan ik namelijk niet 123 vinden.
12 februari 2009 om 08:44 #17466565Het is de vraag of je deze Calibra wel als cabrio op kenteken kunt krijgen, dit omdat ze officieel nooit als cabrio geproduceerd zijn.
In Russelsheim staat wel een prototype, maar die is helaas nooit in productie genomen.Misschien ff informeren bij de rdw?
Gr. Diederik
12 februari 2009 om 08:46 #17466566ik denk wel dat als je aan alle eisen voldoet dat je zoiets op kenteken kan krijgen.
kijk naar rally astra die heeft ook astra 3.0v6 op kenteken gekregen en meer, terwijl het ook niet origineel geleverd is.
k begin zelf beetje nieuwschierig te worden naar eventueel ombouwen tot cabrio:D alleen de vraag is welk bedrijf doet zoiets.. kom met google eigelijk nergens terrecht, of ik zoek niet goed:P
12 februari 2009 om 10:42 #17466567Type goedkeuring en iets op kenteken zetten is ook weer wat anders, de handelsbenaming nag niets aan worden toe gevoegd je mag er dus niet meer zetten “Calibra C20XE E2 Cabrio” Als je er een andere motor in legt komt er alleen te staan “Calibra” en dus geen “Calibra X30XE”
12 februari 2009 om 11:09 #17466568AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rallyastra
Type goedkeuring en iets op kenteken zetten is ook weer wat anders, de handelsbenaming nag niets aan worden toe gevoegd je mag er dus niet meer zetten “Calibra C20XE E2 Cabrio” Als je er een andere motor in legt komt er alleen te staan “Calibra” en dus geen “Calibra X30XE”Is dit ook zo als ik met een coupe automaat naar andere motor (cih naar dohc) met handbak ga? komt er dan ook alleen kadett coupe te staan ?
** LINK van een nederlandse cabrio: http://www.gepimped.nl/car/opel-calibra-cabrio-45000-km-unieke-staat **
12 februari 2009 om 11:32 #17466569die cabrio staat al een behoorlijke tijd te koop dat weet k wel
12 februari 2009 om 12:20 #17466570Cabrio zul je niet snel goedgekeurd krijgen denk ik door het gebrek aan veiligheid (rolbeugel).
12 februari 2009 om 12:33 #17466571AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb dit geheel eens diep onderzocht 3 jaar geleden.
hiervoor meerdere malen bij de RDW op kantoor geweest en gesproken met vooraanstaande experts bij de RDW.Een calibra ombouwen naar cabrio is mij verteld was op dat moment niet toegestaan in NL!.
De veiligheidseissen zijn strenger dan waar de calibra aan kan voldoen (IN NEDERLAND)De goedkoopste manier was om de auto als coupe te verkopen aan iemand in Duitsland.
Deze de ombouw te laten maken en goed te laten keuren (Europese type-goedkeuring is in Duitsland met TUV wel mogelijk)
en daarna met deze Europese type-goedkeuring naar NL te importeren.
belastingtechnisch was het zo dat als je aan kon tonen dat er voor dat voertuig in NL al BTW was betaald, je deze achterwege kon laten, maar daar heb ik niet verder op onderzocht.Voor je kenteken moet dan een procedure gevolgd worden waarbij afgeweken wordt van de standaard type-benaming omdat het woord cabrio wel op de papieren moest staan, maar in de huidige hoedanigheid van importeren van een calibra niet mogelijk was. dit in verband met de al eerder genoemde standaard typebenamingen
je valt dus in een grijs gebied waar zelfs bij deze mensen weinig info over was.
hij moest echt alles in de boeken nazienOmdat de auto in Duitsland zijn type-goedkeuring krijgt van de TUV, kan je de auto in NL ALTIJD op kenteken krijgen.
maar in NL zelf kreeg je hem NOOIT op kenteken Mogelijk is dit nu anders maar dat weet ik niet.Als de auto is ingevoerd als Calibra en niet geregistreerd staat als Cabrio, dan kan het zijn dat de betreffende verkoper hem zelf heeft omgebouwd, en ook tot deze conclusie kwam.
Wil je zekerheid over de stand van zaken dan zal je denk ik hier weinig antwoorden vinden, en gewoon de telefoon moeten pakken en de RDW gaan bellen.
ik geloof namelijk niet dat hier iemand is die uit ervaring spreekt omtrent jou vraag.1 ding is zeker.
Je zal nagetrokken worden als je op de openbare weg zit, en in geval van twijfel zal je van de weg af gehaald worden.Dit verhaal heb ik zo een 3 jaar terug uitgezocht.
Ondertussen zijn er toch best veel dingen veranderd, dus het kan ook best anders zijn.MAAR nogmaals ALLEEN DE RDW HEEFT ANTWOORD OP JOU VRAAG, en dan niet de huppeltjes achter de telefoon die je als eerste aan de lijn krijgt.
12 februari 2009 om 12:35 #17466572AnoniemLid sinds:
1 January 1970oh en om direct antwoord te geven.
Als een auto op NL kenteken staat en hij is 9 jaar geschorst dan is een APK keuring voldoende.
Als een auto in die 9 jaar verbouwd is dan kan een RDW keuring verplicht zijn.
Is die ingevoerd en staat die geregistreerd als cabrio, dan heb je weinig om je zorgen over te maken
Ik heb het 3 jaar terug nagekeken, maar dat wil niet zeggen dat die regels 9 jaar geleden hetzelfde waren.
Misschien was het toen wel heel anders, en is dat de reden dat het zo op je papieren staat.
12 februari 2009 om 13:00 #17466573het is een lang en lastig verhaal
en dat er hier niemand is die er geen verstand van heeft,dat zullen we dan wel met een korreltje zand nemen
of denk je soms dat ik die cabriolet gekocht heb omdat het rechterspiegeltje en de boordcomputer nog goed waren:hmmz
de vorige eigenaar van de auto (in dit topic) reed met groene borden,heeft ook erg lang te koop gestaan verschillende jaren
en als de topicstarter gereageerd had op u2u,had die misschien het antwoord al geweten
by the way iemand belang bij een kromme kapotte targa of een platte cabrio met papierenking:
12 februari 2009 om 13:03 #17466574Ja, maar een andere motor in een auto zetten is wat anders als de structuur van een zelfdragende carrosserie ingrijpend verzwakken door het dak eraf te halen om er een cabrio van te maken..
Denk dat het dak erafhalen nog het makkelijkste is om te doen van alles. Dan begint het pas om verstevigingen aan te brengen om te voorkomen dat je na je eerste rit je deuren niet meer open krijgt..
Denk dat een fabrikant of cabrio ombouwer toch echt weel serieus rekent, berekent, tekent, calculeert en nog is calculeer en test aan cabriootjes.
Pak maar is een schoenen doos met een deksel erop en wringen/tornen maar. Haal dan de deksel er is af en doe het nog is….
12 februari 2009 om 15:09 #17466575AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Project
het is een lang en lastig verhaalen dat er hier niemand is die er geen verstand van heeft,dat zullen we dan wel met een korreltje zand nemen
of denk je soms dat ik die cabriolet gekocht heb omdat het rechterspiegeltje en de boordcomputer nog goed waren:hmmz
de vorige eigenaar van de auto (in dit topic) reed met groene borden,heeft ook erg lang te koop gestaan verschillende jaren
en als de topicstarter gereageerd had op u2u,had die misschien het antwoord al geweten
by the way iemand belang bij een kromme kapotte targa of een platte cabrio met papierenking:
en hoe heb jij die cabriolet dan gekocht als cabriolet uit duitsland of als coupe in NL en omgebouwd naar cabriolet.
weet jij dan ook hoe de vorige eigenaar hem gekocht heeft, en ingevoerd heeft. zeg dat dan gewoon, bespaart de topicstarter een hoop ellende. of wil je met jou aanbieding suggereren dat hij de auto beter om kan katten met behulp van jou platte cabriolet, dat mag die dan wel heel wijs doen, voordat het als illegaal wordt opgevat.
PS
Als moderator zou je toch moeten weten dat dit hier geen marktplaats is.En met bovenstaande NIET volledige verhaal moet je vast wel weer leuk kunnen reageren om de spanning in het topic te houden
12 februari 2009 om 15:15 #17466576AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jerremy
Ja, maar een andere motor in een auto zetten is wat anders als de structuur van een zelfdragende carrosserie ingrijpend verzwakken door het dak eraf te halen om er een cabrio van te maken..Denk dat het dak erafhalen nog het makkelijkste is om te doen van alles. Dan begint het pas om verstevigingen aan te brengen om te voorkomen dat je na je eerste rit je deuren niet meer open krijgt..
Denk dat een fabrikant of cabrio ombouwer toch echt weel serieus rekent, berekent, tekent, calculeert en nog is calculeer en test aan cabriootjes.
Pak maar is een schoenen doos met een deksel erop en wringen/tornen maar. Haal dan de deksel er is af en doe het nog is….
De meeste cabrio bouwers hebben hier wel rekening mee gehouden. het is alleen zo dat dat in NL niet uitmaakt.
tenminste niet 3 jaar geleden. Toen was het gewoon niet toegestaan, TUV Goedgekeurd of niet.En over het algemeen houdt een TUV goedkeuring toch wel in dat het veilig is. Die krijg je niet zomaar in Duitsland.
de crux was dat als een Duitse calibra omgebouwd was met Duitse goedkeuring dat NL hem niet mag weigeren bij invoer.
maar als je jou Calibra uit NL op dezelfde manier liet ombouwen, dat ie in NL niet op kenteken kon komen.12 februari 2009 om 17:37 #17466577is het nog steeds mogelijk je calibra om te bouwen tot cabrio ? in duitsland….
En dan bedoel ik geen beunhaas, maar iemand waarvan je zeker weet dt het kwaliteit leverd……
ander vraagje;
als je de calibra in duitsland laat ombouwen en hier weer invoert las ik net dat er dan nog geen ‘cabrio’ achter kwam te staan, maar dat ze de auto niet mogen weigeren.
Dan kun je hem toch net zo goed op NL platen laten staan en gewoon ombouwen? Of denk ik zo gemakkelijk :P
12 februari 2009 om 17:42 #17466578AnoniemLid sinds:
1 January 19703 jaar geleden was het zo dat je een typegoedkeuring moest overnemen van de duitse papieren.
En dat daarvoor dan in het systeem een variant aangamaakt moest worden, net zoals met elke auto die voor het eerst op de openbare NL weg terecht komt onder NL papieren.Als er iemand een nieuw type Skyline voor het eerst invoert, dan heet dat ook geen oud type, maar wordt er een nieuw type voor aangemaakt.
12 februari 2009 om 17:44 #17466579AnoniemLid sinds:
1 January 1970trouwens http://cgi.ebay.nl/Opel-Calibra-CABRIO-2-5-V6-liebhaberstueck_W0QQitemZ270340471750
Zo zie je ze niet vaak12 februari 2009 om 20:11 #17466580Klopt wat hier boven staat, kwa invoeren en type goedkeuring.
Mijn vader wou met zijn verhuizing naar NL van Dld. zijn hyundai coupe invoeren, dit was echter een automaat en in NLnooit geleverd en ook geen type bekend.Na veekl overleg en gezoek in de boeken door de RDW, werd er een type aangemaakt als t ware, stond uiteindelijk op de papieren: Hyndai J2 i.p.v. Coupé.
Men had het ook over dat ze hem niet konden weigeren, en werd er J2 van gemaakt, bleek dat dat vaker gebeurde, dus je hebt kans dat er dan J2 of zoiets op komt te staan, waren toen (3 á 4 jaar geleden) de vaste termen.
12 februari 2009 om 22:28 #17466581Zo da’s een hoop informatie.
Denk dat ik toch maar eens met de RDW kontakt ga opnemen om dit na te vragen.
Vindt het alleen raar, bij mijn weten zijn ze juist in Duitsland erg streng als het om autokeuringen gaat.
Maar kan je vertellen dat de construcktie erg goed gemaakt is en dat de carroserie goed in elkaar zit.
Dus daar kan de rdw toch niet moeilijk over doen.En een rolbeugel zit er bij een Audi cabrio toch ook niet in.
12 februari 2009 om 22:43 #17466582Daar is het frame van de voorruit sterker. Ook de hoek van de voorruit bepaalt een hoop over overige hoofdruimte.
12 februari 2009 om 22:46 #17466583AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelfbouw auto’s worden in NL anders bekeken als in Duitsland.
3 jaar terug was er ook iemand met een calibra Mattig uitgebouwd.
En dan de hele breede uitbouw.De lengte van de as (middelpunt band naar middelpunt band had een te grote afwijking voor de APK keuringseis.
Dat verhaal heeft een jaar geduurt, waarna de auto na talloze brieven en bezoeken aan de RDW verkocht is aan een duitser.
De Duitser rijdt er sindsdien zonder problemen mee, aangezien hij daar binnen 10 minuten door de keuring was.Dat de duitse keuring zo streng is heeft alles te maken met veiligheid.
Dat de Calibra 3 jaar terug niet als cabrio door het leven kon in NL heeft alles te maken met onmogelijkheden van de nederlandse wetgeving.2 hele verschillende dingen dus.
12 februari 2009 om 23:01 #17466584Gaat hier in Duitsland idd best snel, als je maar een TüV certificaat bij je om- uitbouwset hebt, ff naar de TüV keuren en op je kenteken laten zetten (eintragen) en je bent klaar.
en geen agent die je wat kan maken, als de TüV het goed gekeurd heeft ben je save!
Maar ze zijn daar ook wel stukje strenger, mijn omega was onder andere afgekeurd op te veel krasjes op mijn voorruit…, zou die hier zo door de APK zijn gekomen!
14 februari 2009 om 14:36 #17466585Hey” Project” wat weet ja allemaal van deze auto dan?
Ik heb deze auto met Ned. kentekenplaten gekocht.en wie weet er nog iets meer dan van die doorgezaagde kont
Dat was een Calibra Turbo en die stond toch ook op Ned kenteken ooit?17 februari 2009 om 14:54 #17466586AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toevallig staat er een Calibra Turbo Cabrio te koop
17 februari 2009 om 16:28 #17466587Mooie auto die Turbo cabrio, alleen moet niet de druckspeicher vervangen worden maar de bak gereviseerd (oplichtend 4×4 lampje). Motorruimte is poepie netjes zo te zien daar kan ik een voorbeeld aan nemen :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.