Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Hoeveel ampere levert een originele bobine?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 20:56 #17212580
Iemand die dit weet? Bijv C20XE 2.5 , C20NE enz
30 september 2009 om 12:14 #17528485als je het voltage weet kun je het uitrekenen:
U=IxR
P=UxIU=voltage [V]
I=Ampere [A]
P=vermogen [W]
R=weerstand [Ohm]ff de twee formules bij elkaar gooien en je weer het..
succes
30 september 2009 om 14:38 #17528486Ja ik ken die formules, maar die waarden heb ik toch niet? Ik heb alleen 12v…
30 september 2009 om 15:36 #17528487wat ik kan vinden is ongeveer 5 ampere
je hebt wel te maken waarschijnlijk met een bobine met transistor voorschakeling oid..30 september 2009 om 16:50 #17528488ok :)
5 oktober 2009 om 18:34 #17528489Waarom wil je dat weten? een gaat het dan om om het laag spannings gedeelte of het hoog spannings gedeelte???
Je zegt, hoeveel ampere levert, dus neem aan het hoogspannings gedeelte??
22 oktober 2009 om 15:14 #17528490Ja secundair, wou eens weten wat ie nou levert, in vergelijking met een vervangingsbobine van een hogere output.
29 oktober 2009 om 23:07 #17528491Afstelgegevens
Motor
Motorcode C20XE
Inhoud 1998 (cc)
Stationair toerental 860 – 1020 (rpm)
Klepspeling
Hydraulisch
Oliedruk 1.5/860 – 1020 (bar/rpm)
Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.5
(1993 -) M 2.8
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :vertag
Bougies (merk en type) Bosch FR7DC
Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
Injectordruk / systeemdruk 2.5 (bar)
CO percentage < 0.5 (%)
CO2 14.5 – 16 (%)
HC 50 (ppm)
O2 0.1 – 0.5 (%)
CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
Lambda 0.97 – 1.03
Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
Koelsysteem
Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
Thermostaat opent bij 92 (°C)
Ventilator aan bij 100 (°C)
Elektrisch
Accu 44 (Ah)
Dynamo 70 (A)
Capaciteiten
Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
Koelsysteem 7.2 (l)
Aanhaalmomenten
CilinderkopFase 1 25 (Nm)
Fase 2 60° (°)
Fase 3 60° (°)
Fase 4 60° (°)
Fase 5 T=80°C
Fase 6 30° (°)
Vervang de bout
Bougies 25 (Nm)Remmen
Schijfremdikte, voor, min. 20.0
17.0
9.7 (mm)
Schijfremdikte, achter, min. 7.0 (mm)
WieluitlijningToespoor, achter 10′ + 30′ -20′ (°)
Camber, achter -1°40′ ± 30′ (°)
Wielen en banden
Bandenmaat 205/50R14
Bandenspanning, voor 2.3 (bar)
Bandenspanning, achter 2.2 (bar)
Capaciteiten
Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
Handgeschakelde transmissie
Versnellingsbakolie hervullen 1.9 (l)
Koelsysteem 7.2 (l)
Koelmiddel voor de airconditioning 700 (1993-1994)
900 (1994-1998) (g)
Airconditioningcompressor-olie 295 (ml)
Voorwielnaaf
Fase 1
(Losdraaien) 100 (Nm)
Fase 2 20 (Nm)
Fase 3 90° (°)
Achterwielnaaf 50 Nm + 30° / 45° (Nm)
Wielbouten 110 (Nm)
Bougies 25 (Nm)zo heb je gelijk alles..:jerry (3x moeten editen:D)
1 november 2009 om 21:40 #17528492of wil je em van alle motoren..?
Motorcode C20NE
Inhoud 1998 (cc)
Stationair toerental 820 – 980 (rpm)
Klepspeling
Hydraulisch
Oliedruk 1.5/820 – 980 (bar/rpm)
Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic 1.5
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :P
Bougies (merk en type) Bosch WR8DC
Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
Injectordruk / systeemdruk 1.8 – 2.2 (bar)
CO percentage < 0.5 (%)
CO2 14.5 – 16 (%)
HC 50 (ppm)
O2 0.1 – 0.5 (%)
CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
Lambda 0.97 – 1.03
Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
Gesloten regelcircuit-test bij: 720 – 1080 (rpm)
Koelsysteem
Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
Thermostaat opent bij 92 (°C)
Ventilator aan bij 100 (°C)
Elektrisch
Accu 44 (Ah)
Dynamo 70 (A)
Remmen
Schijfremdikte, voor, min. 21.0 (mm)
Schijfremdikte, achter, min.1 november 2009 om 21:46 #17528493Motorcode C25XE
Inhoud 2498 (cc)
Stationair toerental 600 – 800 (rpm)
Klepspeling
Hydraulisch
Compressiedruk
Normaal 13.0 (bar)
Minimum 10.5 (bar)
Oliedruk 1.2/700 (bar/rpm)
Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M2.8
Ontstekingsvolgorde 1-2-3-4-5-6
Bobineweerstand, primair 0.42 – 0.58 (ohms)
Bobineweerstand, secundair 10200 – 13800 (ohms) :hmmz
Bougies (merk en type) Bosch FR8LDC
Elektrodeafstand 0.8 (mm)
Injectordruk / systeemdruk 3.0 (bar)
CO percentage < 0.5 (%)
CO2 14.5 – 16.0 (%)
HC 100 (ppm)
O2 0.1 – 0.5 (%)
CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
Lambda 0.97 – 1.03
Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
Gesloten regelcircuit-test bij: 520 – 880 (rpm)
Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 5
Klepinstelling 2.0 (mm)
Koelsysteem
Openingsdruk van de dop 1.4 (bar)
Thermostaat opent bij 92 (°C)
Ventilator aan bij 100 (°C)
Elektrisch
Accu 55 (Ah)
Dynamo 100 (A)
Remmen
Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)1 november 2009 om 21:48 #17528494Motorcode C20LET
Inhoud 1998 (cc)
Stationair toerental 920 – 1040 (rpm)
Klepspeling
Hydraulisch
Compressiedruk
Normaal 9.0 (bar)
Oliedruk 1.5/920 – 1040 (bar/rpm)
Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.7
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Dynamisch ontstekingstijdstip (voor BDP) 14 – 18/920 – 1040 (°/rpm)
Bobineweerstand, primair 0.5 (ohms)
Bobineweerstand, secundair 7000 (ohms) :wtf
Bougies (merk en type) Bosch FR7LC-2
Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
Injectordruk / systeemdruk 3.0 – 3.5 (bar)
CO percentage < 0.5 (%)
CO2 14.5 – 16.0 (%)
HC 50 (ppm)
O2 0.1 – 0.5 (%)
CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
Lambda 0.97 – 1.03
Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 4
Klepinstelling 1.9 (mm)
Koelsysteem
Openingsdruk van de dop 1.20 – 1.35 (bar)
Thermostaat opent bij 91 (°C)
Ventilator aan bij 100 (°C)
Elektrisch
Accu 44 (Ah)
Dynamo 70 (A)
Remmen
Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)4 november 2009 om 21:16 #17528495Hey bedankt!
4 november 2009 om 21:42 #17528496btw waarom een ander account
ook gehackt?
4 november 2009 om 22:33 #17528497Ja schijnbaar? Mod heeft zelfs ww gewijzigd, niks helpt…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.