hoek dubbele carbs

Forumindex Forums Techniek Cih hoek dubbele carbs

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    tijs
    Deelnemer

het is dan niet voor een cih, maar er zitten in het cih deel volgens mij nou eenmaal veel ouwerotten die jaren ervaring hebben met carburateurs.

ik ben een 1800 ohc blokje aan het opbouwen met dubbele dell ortho’s.
      nu is mijn vraag onder welke hoek ze mogen staan.
      Hier zie ik veel verschil in, veel zeggen horizontaal, sommige met een lichte hoek omhoog..
      maar wat is het nou? hoe kan ik eventueel zien hoe de carbs bedoeld zijn?

ik vraag dit eigenlijk door het verschil in carterpannen, een omega/e kadett carterpan zorgt ervoor dat het blok iets schuin komt, (omdat de carterpan rechts moet) en een manta 18s pan zorgt dat het blok juist weer rechtop komt, dus zou de hoek waaronder de carbs staan kleiner worden

Keesjr
      Deelnemer

Webers moeten vlak staan of tot een graad of 5 omhoog gericht.

asconiakkefietje

prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
          vroeg mij dus hetzelfde af, maar dan voor een lexmaul op een 2.0 xe
          aangezien die niet onder mijn kap past…( manta B)

Anoniem

[rquote=1846261&tid=140841&author=asconiakkefietje]prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
            [/rquote]

voor een injectie is de hoek niet zo interesant
            voor de webers post van keesjr aanhouden

CQPV6
            Deelnemer

[rquote=1846261&tid=140841&author=asconiakkefietje]prayer….sorry dat ik inbreek op je topic, maar
              [/rquote]

hoe wou jij de hoek van je lexmaul veranderen dan?

tijs
              Deelnemer

ter aanvulling voor asconiakkefietje:
                bij injectie komt dat niet zo precies, bij een carb moet je zorgen dat de vlotter kamer goed vult, en niet overstroomt.

CQPV6, ik denk door het motor rubber aan te passen…

ik heb onder mijn ohc in c kadett een e kadett carterpan, en die ligt mooi recht, hierdoor staat het blok zelf wel onder een lichte hoek (zoals dat ook in een e kadett is)

maar vraag me dan dus af of de carbs niet te schuin komen…. tis wel een origineel inlaat spruitstuk, dus ga er toch eigenlijk wel vanuit…
                zal de hoek eens opmeten (zal wel pas vrijdag worden)

bedankt zover!

asconiakkefietje

ik heb gewoon een manta 1800 pan eronder als ook de motorsteunen
                  daarmee staat de lexmaul net te hoog, bij t gasklepgedeelte.
                  je kunt de flens los zagen en er onder een andere hoek weer vast lassen
                  of flens schuin af laten vlakken, maar ben eigenlijk van beide geen voorstander..

Anoniem

[rquote=1849475&tid=140841&author=asconiakkefietje]ik heb gewoon een manta 1800 pan eronder als ook de motorsteunen
                    daarmee staat de lexmaul net te hoog, bij t gasklepgedeelte.
                    je kunt de flens los zagen en er onder een andere hoek weer vast lassen
                    of flens schuin af laten vlakken, maar ben eigenlijk van beide geen voorstander..
                    [/rquote]

maar als je toch met die lexmaul wilt rijden zul je wat moeten
                    of een gat in je kap maken maar dat lijkt mij geen optie

maar voor de werking van de inlaat mag jij gerust je hoek veranderen

tijs
                    Deelnemer

ik ben voor een normale voorwielaandrijver pan gegaan, met omega steunen.
                      verder zelf wat vulplaten gemaakt, en landrover v8 rubbers.
                      motor licht er nu onder de zelfde hoek in als in een e kadett, de pan mooi recht…
                      inlaat spruitstuk (voor 1800) is gewoon voor een e kadett volgens mij, dus neem aan dat de hoek dan automatisch ook goed is..

heb em nog steeds niet opgemeten helaas.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.