hoeden plank&medlingen in display

Forumindex Forums Modellen Omega hoeden plank&medlingen in display

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Nitrofreak

hey luitjes,weten jullie of een hoedenplank uit een b2 met rollo past in het laaste type(bj2000) ommie?en wat kan ik doen aan alle meldingen die ik krijg in mn display,hij blijft zeggen dat koelvoeistof te laag is(heb tankje vernieuwd door nieuwe)en lichtstand dimlicht(nadat ik deze grondig heb gereiningd)en sinds gister heb ik er een nieuwe bij en dat is oliepeil kontroleren,ik word zo langzamer hand helemaal “para”in de auto van al die meldingen :-( ik check natuurlijk alles regelmatig maar vandaag of morgen is er echt wat aan de hand en dan let ik er niet meer op

Vega
      Deelnemer

Ja, hoedenplank past gewoon.

Al die sensoren is allemaal wel leuk in de auto maar ze kunnen allemaal kapot gaan.

Aangezien je het tankje al hebt vervangen (nieuw of 2ehands) zou dat goed moeten zijn, heb je hier niet een gammele aansluiting.
        Lichtstand dimlicht zou erop moeten duiden dat er een lamp niet brand, kijk alle verlichting voor en achter na of dit allemaal brand.
        Het lijkt erop dat de sensor die het olieniveau controleert het aan het begeven is of dat je daar ook een slechte verbinding hebt.

Peter

wim-v6
        Deelnemer

lichtstand dimlicht duid op een storing in de AUTOMATISCHE hoogteregeling van de koplampen. deze auto heeft fabrieks Xenon…

dit kan uitgelezen worden

Oliepeilsensor in de carterpan wil ook wel kapot gaan.

Controleer ook eens de ronde stekkers in de motorruimte

Willem

Nitrofreak

stekkertje van koelvloeistof tankje(stekkertje van motor)ziet er goed uit en klikt ook goed vast ,ik heb deze ook schoon gemaakt met kontact spray,en de hoogte regelaars van de xenon heb ik voor en achter ook goed schoon gemaakt,deze konden gewoon vrij bewegen en waren niet echt super vies,lijkt me tocht sterk dat ineens alle sensoren stuk gaan,kan ik het systeem mischien laten ressetten ofzo?ben wel blij dat de hoeden plank zo over kan:-)dan ben ik bij deze de eigenaar van een Rollo:-)

Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer

Het contrastekkertje van de koelvloeistofreservoir is niet het probleem, het probleem zit in het tankje.

De vlotter wil vaak vast gaan zitten of helemaal afbreken,

De olie sensor gaat ook wel eens kapot alleen moet de carterpan eronderuit.

Gr Jack

Nitrofreak

ok het zou best wel kunne dat de olie sensor kapot is ,maar waarom ineens alles te gelijk?en koelvloeistof resevoir is helemaal nieuw dus lijkt me toch dat dat vlotter ook goed zn werkt doet dan,vind t alleen erg vreemd dat ineens 3 (koelvloeistof,oleipeil en hoogte regelaars van t licht)sensoren stuk zouden zijn, in ieder geval bedankt voor de info over de sensor in het olie carter dan weet ik in ieder geval waar die zit:-)
                kan t op zn minst vervangen,maar wat als t probleem blijft?kan je uberhaupt het hele systeem ressetten?mischien is t wel gewoon in de war:o

Omega2.2-16v

De B2 is het laatste type Omega;)

Dus de hoedenplank past zeker:D

Heb er zelf ook 1 ingebouwd met zonne rollo.

Gr

Danny

Vega
                  Deelnemer

Er is veel uit te lezen door de vod, ik weet alleen niet of ze ook al die sensoren kunnen uitlezen.
                    De automatische hoogteregeling kan ook uitgelezen worden.
                    Wat ook nog zou kunnen is dat de stekker die achterop het display zit nog goed zit en daar slecht contact maakt.

Peter

Nitrofreak

als na het uitlezen er nix uitkomt zal ik kunne kijke of dat dat idd wel goed zit achter het display,en nog even terug naar de hoeden plank,ik dacht dat het type ommie waar jack bvb in rijd een b2 is een het laaste type vanaf bj1999+ het type 2000 hete,want ik bedoelde namelijk dat de hoedenplank uit een ouder type(b2) komt dan dat ik heb, o>O im so confused atm:P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.