Hoe zou dit het beste te repareren zijn?

Forumindex Forums Modellen Manta Hoe zou dit het beste te repareren zijn?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222927
    Maartuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2004

      Ik heb al tijden last van een vibratie/gebrom rond de 100-120 km/u, Nou heb ik vandaag eens aand e gang gegaan om rubbers te vervangen…

      Het goede nieuws: ik ben er waarschijnlijk achter waardoor het komt

      Het slechte: Ik zou niet echt weten wat de beste manier is om dit te maken, en waarschijnlijk zal ik het moeten laten doen…

      Zie deze foto:

      Het is de bevestiging van de trekarm die loopt tussen de achteras en het chassis
      Die is dus niet meer rond maar ovaal :S

      Hoe is dit het beste te maken? Kun je dit oplassen en opnieuw boren of is dat te zwak?
      Of moet er een nieuw stuk ingelast worden?

      #17692960
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik denk dat het erop lassen van een dikke carroserie ring het makkelijkst is?

        #17692961
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Ring oplassen

          #17692962
          babyblue
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2009

            Ja indderdaad een grote carroserie ring erop lassen veel beter kan het niet

            #17692963
            Maartuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2004

              zo’n standaard vd praxis stevig zat, of moet het een hardere zijn?
              nx alvast btw, wat een boel reacties zo snel :D

              #17692964
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                die van de praxis zijn volgens mij niet zo dik, ik zou een extra dikke nemen.

                #17692965
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  ik zou ook voor een wat dikker exemplaar gaan.
                  mogelijk wel leverbaar bij een landbouwmechanisatie bedrijf ofzo.

                  #17692966
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.

                    #17692967
                    Maartuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2004

                      origineel gepost door Yosta
                      Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.

                      Is het origineel geponst dan? of bedoel je de ring waar de andere reageerders het over hebben? :)

                      #17692968
                      babyblue
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        Alle carro-ringen worden tegenwoordig geponst ga naar je lokale ijzerwarenzaak en die heeft ze in verschillende breedtes en diktes en anders even naar De Ossekop in Bolsward:D

                        #17692969
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ik denk het wel dat de bevestigings gaten in het chassis geponst zijn. ponzen zal wel goedkoper zijn in serie, wordt gelijk met het zetten/vervormen gedaan.
                          Maar met een dikke carroserie ring is dit goed te repareren.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.