Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hoe zou dit het beste te repareren zijn?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2010 om 17:59 #17222927
Ik heb al tijden last van een vibratie/gebrom rond de 100-120 km/u, Nou heb ik vandaag eens aand e gang gegaan om rubbers te vervangen…
Het goede nieuws: ik ben er waarschijnlijk achter waardoor het komt
Het slechte: Ik zou niet echt weten wat de beste manier is om dit te maken, en waarschijnlijk zal ik het moeten laten doen…
Zie deze foto:
Het is de bevestiging van de trekarm die loopt tussen de achteras en het chassis
Die is dus niet meer rond maar ovaal :SHoe is dit het beste te maken? Kun je dit oplassen en opnieuw boren of is dat te zwak?
Of moet er een nieuw stuk ingelast worden?27 juni 2010 om 18:01 #17692960ik denk dat het erop lassen van een dikke carroserie ring het makkelijkst is?
27 juni 2010 om 18:13 #17692961Ring oplassen
27 juni 2010 om 18:16 #17692962Ja indderdaad een grote carroserie ring erop lassen veel beter kan het niet
27 juni 2010 om 18:28 #17692963zo’n standaard vd praxis stevig zat, of moet het een hardere zijn?
nx alvast btw, wat een boel reacties zo snel :D27 juni 2010 om 18:32 #17692964die van de praxis zijn volgens mij niet zo dik, ik zou een extra dikke nemen.
27 juni 2010 om 19:49 #17692965ik zou ook voor een wat dikker exemplaar gaan.
mogelijk wel leverbaar bij een landbouwmechanisatie bedrijf ofzo.27 juni 2010 om 20:48 #17692966AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.
27 juni 2010 om 20:57 #17692967origineel gepost door Yosta
Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.Is het origineel geponst dan? of bedoel je de ring waar de andere reageerders het over hebben? :)
27 juni 2010 om 21:21 #17692968Alle carro-ringen worden tegenwoordig geponst ga naar je lokale ijzerwarenzaak en die heeft ze in verschillende breedtes en diktes en anders even naar De Ossekop in Bolsward:D
27 juni 2010 om 21:33 #17692969AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik denk het wel dat de bevestigings gaten in het chassis geponst zijn. ponzen zal wel goedkoper zijn in serie, wordt gelijk met het zetten/vervormen gedaan.
Maar met een dikke carroserie ring is dit goed te repareren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.