Hoe zou dit het beste te repareren zijn?

Forumindex Forums Modellen Manta Hoe zou dit het beste te repareren zijn?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Maartuh
    Deelnemer

Ik heb al tijden last van een vibratie/gebrom rond de 100-120 km/u, Nou heb ik vandaag eens aand e gang gegaan om rubbers te vervangen…

Het goede nieuws: ik ben er waarschijnlijk achter waardoor het komt

Het slechte: Ik zou niet echt weten wat de beste manier is om dit te maken, en waarschijnlijk zal ik het moeten laten doen…

Zie deze foto:

Het is de bevestiging van de trekarm die loopt tussen de achteras en het chassis
      Die is dus niet meer rond maar ovaal :S

Hoe is dit het beste te maken? Kun je dit oplassen en opnieuw boren of is dat te zwak?
      Of moet er een nieuw stuk ingelast worden?

2000
      Moderator

ik denk dat het erop lassen van een dikke carroserie ring het makkelijkst is?

Fearless
        Deelnemer

Ring oplassen

babyblue
          Deelnemer

Ja indderdaad een grote carroserie ring erop lassen veel beter kan het niet

Maartuh
            Deelnemer

zo’n standaard vd praxis stevig zat, of moet het een hardere zijn?
              nx alvast btw, wat een boel reacties zo snel :D

2000
              Moderator

die van de praxis zijn volgens mij niet zo dik, ik zou een extra dikke nemen.

Ghanz
                Deelnemer

ik zou ook voor een wat dikker exemplaar gaan.
                  mogelijk wel leverbaar bij een landbouwmechanisatie bedrijf ofzo.

Anoniem

Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.

Maartuh
                    Deelnemer

origineel gepost door Yosta
                      Een geponst gat is veel zwakker dan een geboord gat, doordat een geponst gat eigenlijk rondom uit vele haarscheurtjes bestaat, het gat is er zo gezegd uitgescheurd, zover opgerekt dat het afbrak.

Is het origineel geponst dan? of bedoel je de ring waar de andere reageerders het over hebben? :)

babyblue
                      Deelnemer

Alle carro-ringen worden tegenwoordig geponst ga naar je lokale ijzerwarenzaak en die heeft ze in verschillende breedtes en diktes en anders even naar De Ossekop in Bolsward:D

Anoniem

Ik denk het wel dat de bevestigings gaten in het chassis geponst zijn. ponzen zal wel goedkoper zijn in serie, wordt gelijk met het zetten/vervormen gedaan.
                          Maar met een dikke carroserie ring is dit goed te repareren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.