Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18064215
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      maar die lagerkap moet dus van de zijkant eraf geschoven worden?

      en dan kan dat tandwiel aan de krukas eraan blijven zitten als ik hem eruit haal?

      de oliepomp is er al af ja ;)

      #18064216
      EdGSI
        Lid sinds:
        13 August 2011

        Ik krijg de oliepomp niet eraf omdat daar het krukastandwiel voor zit, en die krijg ik niet eraf. :p
        En door dat krukastandwiel krijg ik ook de krukas niet eruit hahaha

        #18064217
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          niet toevallig een trekkerjte dat erop past..

          Op het wiel kloppen met kunstof hamer wil ook wel helpen.

          #18064218
          HOT ROD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2009

            Ed, misschien is het verstandiger om een werkplaatshandboek o.i.d. van je auto op het net te zoeken. Daar in staan (haast) alle antwoorden op je vragen.

            #18064219
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              Zaterdag bij de revisieboer geweest. Hij had geprobeerd de lichte kras etc eruit te krijgen. Maar het is niet gelukt om de originele maat te behouden. Dus hij is nu geboord & gehoond naar 79,5mm. Nieuwe kolbenschmidt zuigers zijn besteld. En worden dinsdag geleverd en erin gezet.

              Ben van het weekend bezig geweest met de cilinderkop. Heb alle kleppen eruit gehaald. Kleppen schoongemaakt. Kanalen schoongemaakt. Cilinderkop roetvrij gemaakt. :jerry

              Maar zit alweer met 2 probleempjes ;)

              1. Hoe krijg je de klepsteelrubbers eruit?
              Heb al geprobeerd met meerdere tangetjes. Scherp schroevendraaiertje geprobeerd. Maar ze komen niet eruit :(

              2. Klepgeleiders normaal ook vervangen bij revisie?
              Heb deze geprobeerd eruit te tikken (voorzichtig) maar hier kwam geen beweging in.

              #18064220
              Dr.Ed
                Lid sinds:
                9 October 2011

                Klepsteelrubbers: Met een schroevendraaier of met een simpele tang (hele seal beetpakken en dan trekken). Met die laatste beschadig je alleen de ouwe seals…

                Klepgeleiders: Natuurkunde, warm stoken van de omgeving (alles met beleid) en afkoelen van de geleider door spuitbus met koelmiddel. Klein tikje en los…

                #18064221
                EdGSI
                  Lid sinds:
                  13 August 2011

                  Vandaag het onderblok op gaan halen bij GAM Automaterialen (Geleen).
                  Kreeg te horen dat er een drijfstang gaar/kapot was. De piston-pen had in de drijfstang rond gedraaid. Dus deze is vervangen voor een goed 2de hands exemplaar die hij nog had liggen. :D

                  Zuigers waren binnengekomen. En deze zijn ook gelijk in het onderblok gezet.
                  Drijfstanglagers zijn ook binnengekomen.
                  Nu moet ik nog even de krukaslagers bestellen en een onderblok pakkingset.
                  Krukas is ook nagekeken bij de GAM en was nog in orde.
                  Totale kosten : 500€ (boren , hoonen , nieuwe zuigers , 2de hands drijfstang , drijfstanglagers , montageloon)

                  Wachten op de onderdelen en dan kan het in elkaar zetten van het onderblok gebeuren.

                  Nu 4 weken zuinig leven en dan is volgende maand de cilinderkop aan de beurt
                  :jerry :jerry :jerry

                  #18064222
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Dat is een nette prijs
                    Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumb

                    #18064223
                    usbstick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 February 2012

                      ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn

                      #18064224
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        @trashmetal wrote:

                        Dat is een nette prijs
                        Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumb

                        Dat vond ik zelf ook. En dan moet hij wel zeker weten op de testbank , en fatsoenlijk afstellen :jerry
                        Dat was ook de bedoeling :jerry

                        Zag dat jij zo’n verstelbare brandstofdruk regelaar op jouw x16xel hebt. Wat is daar het nut van ?
                        Levert dat nog wat extra pk’tjes op? ;)

                        @usbstick wrote:

                        ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn

                        Dat waren ze ook niet echt , maar beters laten boren en nieuwe zuigers. Dan weet je tenminste zeker dat dat goed zit :thumb Zaten toch wat kale plekjes op de zuigers etc

                        #18064225
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Waar heb jij vandaan dat ik een XEL heb? :jerry
                          M’n blokje komt uit een corsa GSi king: XE dus

                          verstelbare drukregelaar die zorgt voor meer vermogen onderin
                          maar je moet wel je originele er op laten zitten rond de 3,5 bar is voldoende
                          als je een air/fuel ratio meter inbouwd kun je hem nog beter afstellen

                          #18064226
                          EdGSI
                            Lid sinds:
                            13 August 2011

                            Oh dacht je dat je een xel had :jerry

                            En waar plaats je die brandstofdrukregelaar? king:
                            Air/Fuel ratio meter? Wacht ik haal hem even uit de schuur :jerry :jerry :jerry :jerry

                            #18064227
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              tussen de slang die van de originele brandstofdrukregelaar komt
                              (dat ronde ding op je brandstofrail met vacuumslangetje er aan)

                              een airfuel ratio meter sluit je aan op je lambda en dan zie je de brandstof/lucht verhouding
                              kosten niet zo veel op ebaay

                              #18064228
                              EdGSI
                                Lid sinds:
                                13 August 2011

                                Heb zojuist de krukaslagers binnen gekregen. Maar nu zie ik dat èèn setje breder is dan de andere 4 setjes.
                                Ze passen er gewoon op. Maar bij die 4 die smaller zijn vallen ze niet over het complete vlak heen.

                                Hebben ze me de verkeerde bij elkaar geduwd of klopt dit? :jerry

                                #18064229
                                Looney
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 June 2010

                                  Als je echt interesse hebt in een brandstofdrukregelaar…
                                  Ik heb er eentje te koop! Met c20xe injectoren op een x16xe rail.

                                  http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=2675

                                  #18064230
                                  EdGSI
                                    Lid sinds:
                                    13 August 2011

                                    Levert dat echt wat op? En krijgt hij niet te veel voor een x16xe dan?

                                    Iemand nog antwoord op mijn vraag mbt krukaslagers?

                                    #18064231
                                    Jurgen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 September 2007

                                      Heb je de oude niet meer? Kun je anders even vergelijken?

                                      #18064232
                                      EdGSI
                                        Lid sinds:
                                        13 August 2011

                                        Ga dadelijk even langs bij men vriendin en dan kijk ik even(daar ligt het blok). maar volgens mij zijn die alle 5 hetzelfde.

                                        Kijk zo even

                                        #18064233
                                        EdGSI
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2011

                                          Ja het klopt toch ;) de brede zit in het midden.

                                          Er zitten ook gaten in die lagerschalen. horen die schuin tegenover elkaar te zitten? Of moeten die beide aan een kant zitten. Neem aan dat die schuin tegenover elkaar moeten zitten?

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.