Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2012 om 16:16 #18064215
maar die lagerkap moet dus van de zijkant eraf geschoven worden?
en dan kan dat tandwiel aan de krukas eraan blijven zitten als ik hem eruit haal?
de oliepomp is er al af ja ;)
10 september 2012 om 17:49 #18064216Ik krijg de oliepomp niet eraf omdat daar het krukastandwiel voor zit, en die krijg ik niet eraf. :p
En door dat krukastandwiel krijg ik ook de krukas niet eruit hahaha10 september 2012 om 21:38 #18064217niet toevallig een trekkerjte dat erop past..
Op het wiel kloppen met kunstof hamer wil ook wel helpen.
10 september 2012 om 22:35 #18064218Ed, misschien is het verstandiger om een werkplaatshandboek o.i.d. van je auto op het net te zoeken. Daar in staan (haast) alle antwoorden op je vragen.
16 september 2012 om 18:03 #18064219Zaterdag bij de revisieboer geweest. Hij had geprobeerd de lichte kras etc eruit te krijgen. Maar het is niet gelukt om de originele maat te behouden. Dus hij is nu geboord & gehoond naar 79,5mm. Nieuwe kolbenschmidt zuigers zijn besteld. En worden dinsdag geleverd en erin gezet.
Ben van het weekend bezig geweest met de cilinderkop. Heb alle kleppen eruit gehaald. Kleppen schoongemaakt. Kanalen schoongemaakt. Cilinderkop roetvrij gemaakt. :jerry
Maar zit alweer met 2 probleempjes ;)
1. Hoe krijg je de klepsteelrubbers eruit?
Heb al geprobeerd met meerdere tangetjes. Scherp schroevendraaiertje geprobeerd. Maar ze komen niet eruit :(2. Klepgeleiders normaal ook vervangen bij revisie?
Heb deze geprobeerd eruit te tikken (voorzichtig) maar hier kwam geen beweging in.16 september 2012 om 19:44 #18064220Klepsteelrubbers: Met een schroevendraaier of met een simpele tang (hele seal beetpakken en dan trekken). Met die laatste beschadig je alleen de ouwe seals…
Klepgeleiders: Natuurkunde, warm stoken van de omgeving (alles met beleid) en afkoelen van de geleider door spuitbus met koelmiddel. Klein tikje en los…
29 september 2012 om 14:10 #18064221Vandaag het onderblok op gaan halen bij GAM Automaterialen (Geleen).
Kreeg te horen dat er een drijfstang gaar/kapot was. De piston-pen had in de drijfstang rond gedraaid. Dus deze is vervangen voor een goed 2de hands exemplaar die hij nog had liggen. :DZuigers waren binnengekomen. En deze zijn ook gelijk in het onderblok gezet.
Drijfstanglagers zijn ook binnengekomen.
Nu moet ik nog even de krukaslagers bestellen en een onderblok pakkingset.
Krukas is ook nagekeken bij de GAM en was nog in orde.
Totale kosten : 500€ (boren , hoonen , nieuwe zuigers , 2de hands drijfstang , drijfstanglagers , montageloon)Wachten op de onderdelen en dan kan het in elkaar zetten van het onderblok gebeuren.
Nu 4 weken zuinig leven en dan is volgende maand de cilinderkop aan de beurt
:jerry :jerry :jerry29 september 2012 om 15:01 #18064222Dat is een nette prijs
Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumb29 september 2012 om 15:18 #18064223ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn
29 september 2012 om 15:34 #18064224@trashmetal wrote:
Dat is een nette prijs
Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumbDat vond ik zelf ook. En dan moet hij wel zeker weten op de testbank , en fatsoenlijk afstellen :jerry
Dat was ook de bedoeling :jerryZag dat jij zo’n verstelbare brandstofdruk regelaar op jouw x16xel hebt. Wat is daar het nut van ?
Levert dat nog wat extra pk’tjes op? ;)@usbstick wrote:
ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn
Dat waren ze ook niet echt , maar beters laten boren en nieuwe zuigers. Dan weet je tenminste zeker dat dat goed zit :thumb Zaten toch wat kale plekjes op de zuigers etc
29 september 2012 om 15:44 #18064225Waar heb jij vandaan dat ik een XEL heb? :jerry
M’n blokje komt uit een corsa GSi king: XE dusverstelbare drukregelaar die zorgt voor meer vermogen onderin
maar je moet wel je originele er op laten zitten rond de 3,5 bar is voldoende
als je een air/fuel ratio meter inbouwd kun je hem nog beter afstellen29 september 2012 om 15:58 #18064226Oh dacht je dat je een xel had :jerry
En waar plaats je die brandstofdrukregelaar? king:
Air/Fuel ratio meter? Wacht ik haal hem even uit de schuur :jerry :jerry :jerry :jerry29 september 2012 om 16:46 #18064227tussen de slang die van de originele brandstofdrukregelaar komt
(dat ronde ding op je brandstofrail met vacuumslangetje er aan)een airfuel ratio meter sluit je aan op je lambda en dan zie je de brandstof/lucht verhouding
kosten niet zo veel op ebaay3 oktober 2012 om 10:06 #18064228Heb zojuist de krukaslagers binnen gekregen. Maar nu zie ik dat èèn setje breder is dan de andere 4 setjes.
Ze passen er gewoon op. Maar bij die 4 die smaller zijn vallen ze niet over het complete vlak heen.Hebben ze me de verkeerde bij elkaar geduwd of klopt dit? :jerry
3 oktober 2012 om 15:13 #18064229Als je echt interesse hebt in een brandstofdrukregelaar…
Ik heb er eentje te koop! Met c20xe injectoren op een x16xe rail.3 oktober 2012 om 15:49 #18064230Levert dat echt wat op? En krijgt hij niet te veel voor een x16xe dan?
Iemand nog antwoord op mijn vraag mbt krukaslagers?
3 oktober 2012 om 16:12 #18064231Heb je de oude niet meer? Kun je anders even vergelijken?
3 oktober 2012 om 16:34 #18064232Ga dadelijk even langs bij men vriendin en dan kijk ik even(daar ligt het blok). maar volgens mij zijn die alle 5 hetzelfde.
Kijk zo even
3 oktober 2012 om 18:02 #18064233Ja het klopt toch ;) de brede zit in het midden.
Er zitten ook gaten in die lagerschalen. horen die schuin tegenover elkaar te zitten? Of moeten die beide aan een kant zitten. Neem aan dat die schuin tegenover elkaar moeten zitten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.